برداشت خرما از نخلستان های هرمزگان شروع شد

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، مسعود گرگیج گفت: سطح زیرکشت نخلستان های استان حدود 37هزار هکتار است که پیش بینی می گردد از این سطح 150هزار تن محصول برداشت گردد.

برداشت خرما از نخلستان های هرمزگان شروع شد

گرگیج با بیان اینکه فصل برداشت خرما در استان با رقم آلمهتری در خرداد ماه آغاز وبا چیدن خرما پیارم در آبان ماه به انتها می رسد، اظهارداشت: به دلیل اصلاح نخلستان های فرسوده ، تغذیه مناسب و توسعه کشت ارقام تجاری پیش بینی می گردد فراوری سال جاری نسبت به سال قبل 5درصد افزایش داشته باشد.

این مقام مسئول توضیح داد: مرداسنگ، خاصویی، برهی، کریته، مجول، پیارم، زاهدی، شاهانی و دیری از مرغوب ترین ارقام خرما در هرمزگان هستند.

گرگیج اعلام نمود: سالیانه قریب به 10هزارتن خرما به ارزش 40میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، روسیه، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر می گردد.

وی اشاره به اینکه یکی از عواملی که در صادرات نقش مهمی دارد بحث فرآوری وصنایع بسته بندی وتکمیلی است، اظهارداشت: در سال اقتصاد مقاومتی، فراوری واشتغال در راستای ایجاد صنایع فرآوری وتکمیلی؛ جذب سرمایه گذار را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: توسعه کشت ارقام تجاری خرما از جمله پیارم و مجول به دلیل بازار پسندی و امکان رقابت پذیری در بازار های جهانی و اصلاح نخلستان های درجه دو از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در طول برنامه ششم است.

گرگیج اضافه نمود: در استان بیش از 20هزار هکتار نخلستان درجه دو است که احتیاج به بازسازی و اصلاح دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 541

به "برداشت خرما از نخلستان های هرمزگان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت خرما از نخلستان های هرمزگان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید