برج سویوم بایک کازان

به گزارش آسمان فارس، معماری بعضی از این آثار تلفیقی از معماری غربی و شرقی است و بیشتر آنها هم با الهام از هنر اروپایی ها بنا شده است. تاریخچه و کاربرد هر کدام از آثار و بناهای تاریخی نیز برای گردشگران و بازدید نمایندگان جالب توجه است. برج سویوم بایک یک از آثار تاریخی کازان است. این برج که گاها به نام مسجد خان نیز خوانده می گردد احتمالا آشناترین نماد و نشانه از شهر کازان است. برج سویوم بایک که در مجموعه کرملین کازان واقع شده است نسبت به سایر برج های این منطقه کوچکتر است و نمایی متفاوتتر نیز دارد. گردشگران و علافه مندان به بازدید از آثار و بناهای تاریخی روسیه می توانند به وسیله خرید آنلاین بلیط هواپیما به این کشور سفر نمایند و از شهرهای جذاب و دیدنی اش دیدن نمایند.

برج سویوم بایک کازان

چرا بازدید از برج سویوم بایک پیشنهاد می گردد؟

برج سویوم بایک کازان در مجموعه کرملین کازان واقع شده است که این مجموعه از جاهای دیدنی کازان است.

برج سویوم بایک تاریخچه ای مرموز و جالب توجه دارد و دیدن آن برای کسانیکه تاریخچه آن را می دانند وسوسه برانگیز است.

برج سویوم بایک کازان با داشتن نمایی آجری و متمایل به قرمز از نظر معماری نیز در عین سادگی، ابهت و زیبایی خاص خود را دارد و بعنوان یک اثر تاریخی جذاب برای بازدید پیشنهاد می گردد.

برج سویم بایک به همراه کرملین کازان در سال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو نهاده شد و بعنوان یک جاذبه تاریخی و گردشگری با ارزش معرفی گردید.

تاریخچه برج سویوم بایک

به عقیده بعضی این برج تنها در سه روز ساخته شده است و در پس پرده ساخت این برج داستانها و افسانه های بسیاری نقل شده است. در خصوص تاریخ ساخت این بنا هنوز اختلاف نظر وجود دارد بطوریکه بعضی آن را متعلق به قرن 16 می دانند. ولی عقیده اکثریت بر ساخت این بنا در اوایل قرن هجدهم است و شاید آنهم به این دلیل است که در آن موقع ساخت برج هایی که شبیه به برج سویوم بایک کازان بودند هواداران زیادی داشتند. این برج تا سال 1990 کمی متمایل بود و بعدها از روشهای تثبیت متنوع برای اصلاح برج استفاده شد و دیگر یک برج متمایل و خمیده نیست. طبق افسانه ها، پس از آنکه ایوان مخوف کازان را تصرف کرد، قصد داشت با ازدواج با خواهرزاده شاه خلع شده به نام سویوم بایک، جشن بگیرد. شاهزاده خانم زیبا در ابتدا امتناع ورزید و گفت تنها در صورتی موافقت می نماید با او ازدواج کند که ایوان بتواند برجی بالاتر از هر کدام از برج هایی که وجود داشت بسازد. ایوان این کار را انجام داد و تنها در شش روز برج سویوم بایک را ساخت. بعد از اتمام آن سویوم بایک گفت که می خواهد از برج بلند به شهر نگاه کند. هنگامی که او به بالای برج رسید به قصد خودکشی خود را به پایین پرت کرد و عقیده داشت که ایوان ممکن است شهر را گرفته باشد اما هرگز نمی تواند قلب Suyumbike را داشته باشد.

معماری برج سویوم بایک

برج سویوم بایک کازان یکی از برجسته ترین و مشهورترین برج های کازان روسیه است. در واقع این برج در مجموعه کرملین قرار گرفته است و زمانی بلندترین برج مجموعه کرملین بوده است. برج سویوم بایک بصورت طبقه ای است و نمایی آجری متمایل به سرخ رنگ بسیار زیبا و جذابی را دارد. در اوایل قرن 20 میلادی در سازه این برج به اندازه 194 سانتی متر خمیدگی برآورد شد که بعدها و در دهه 1930 توسط فنون مهندسی اصلاح شد. در زمان امپراطوری روسیه در بالای برج نماد دو عقاب وجود داشت که امروزه هلال ماه که بعنوان نماد مسلمان شناخته می گردد جایگزین آن نمادها شده است. معماری متفاوت و جلوه ساده اما پر از رمز و راز برج سویوم بایک در مقایسه با سایر برج های کرملین سبب شده است این برج به گونه ای جذابتر و با ابهت تر به نظر برسد. گردشگران خارجی می توانند به وسیله خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی به کازان سفر و بازید از این اثر تاریخی زیبا را در لیست مقصدهای گردشگری خود قرار دهند.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از برج سویوم بایک

برای بازدید از برج سویوم بایک کازان گردشگران به حدود یک ساعت وقت احتیاج دارند ولی چون این برج در نزدیکی کرملین کازان واقع شده است، برای بازدید از کل این مجموعه و برج های متعددش به بیش از دو ساعت زمان احتیاج است. برای بازدید از برج سویوم بایک احتیاجی به پرداخت ورودیه نیست.

جاهای دیدنی نزدیک به برج سویوم بایک

موزه ملی جمهوری تاتارستان: 850 متر

مسجد قل شریف: 1 کیلومتر

پل هزاره: 5.7 کیلومتر

معبد همه مذاهب: 9.2 کیلومتر

هتل های نزدیک به برج سویوم بایک

هتل میراگ: 1.3 کیلومتر

هتل ولگا: 1.4 کیلومتر

هتل گیوسپک: 1.7 کیلومتر

هتل هاستل وی کاپوچکاخ: 3.7 کیلومتر

رستوران های نزدیک به برج سویوم بایک

رستوران پیرس: 400 متر

رستوران همینگ وی: 2.1 کیلومتر

رستوران مالابار: 2.5 کیلومتر

رستوران دریون یایا بخارا: 2.5 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1338

به "برج سویوم بایک کازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج سویوم بایک کازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید