10 تا از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه که شما را عاشق این شهر می کنند!

به گزارش آسمان فارس، تصور کنید برای بار اولی که به این شهر بندری زیبا سفر می کنید اطلاعاتی از جاهای دیدنی آن نداشته باشید، در چنین شرایطی احتمالا بیشتر وقت شما در پاسخ به این سوال به خواهد گذشت که کدوم یک از جاهای دیدنی مارماریس رو باید ببینم؟ مابقی آن را نیز خودتات حدس می زنید، پرس و جو از افراد و یک جست وجوی سریع در اینترنت که احتمالا نتیجه خوبی نیز دربر نخواهد داشت.

10 تا از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه که شما را عاشق این شهر می کنند!

در مقابل داشتن اطلاعات کافی در مورد جاذبه های تماشای مارماریس ترکیه می تواند تک تک لحظات سفر شما به فرصتی برای تماشا و لذت بردن تبدیل کند.ما در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم 10 تا از بهترین مقاصد گردشگری و مکان های تماشای مارماریس ترکیه را به شما معرفی کنیم. قطعا در پایان مطلب عاشق مارماریس شده و در ذهنتان به فکر تدارک تماشا یک سفر به مارماریس خواهید شد. پس بدون از دست دادن فرصت در ادامه با 10 تا از بهترین جاهای تماشای جزیره مارماریس همراه خبرنگاران باشید!

1. سواحل مارماریس، کمربند آرام آبی

اولین مورد از بهترین جاهای تماشای مارماریس سواحل شگفت انگیز آن است. مارماریس دارای 5 مایل ساحل فوق العاده زیبا و هیجان انگیز با آب های شفاف است که از مارماریس مرکزی تا ایسملر امتداد دارد. در این سواحل تفریگاه ها، سرگرمیات آبی و رستوران های ساحلی پذیرای شما خواهند بود. از جمله سواحلی که می توانید در طول سفر خود به آن رفته و در آنجا از آبتنی و حمام آفتاب لذت ببرید سواحل کلئوپاتر، ایسملر و ساحل مرکزی هستند که از این سه مورد ساحل مرکزی نزدیک ترین ساحل به مرکز مارماریس است.

2. قلعه مارماریس، ترکیب هنر و معماری

قلعه و موزه مارماریس ترکیه تفرجگاهی برای عاشقان تاریخ است. پس اگر به تاریخ علاقمند هستید، در لیست جاهای تماشای مارماریس، قلعه مارماریس را نیز نوشته و در فرصتی مناسب از آن بازدید کنید. قدمت این قلعه زیبا به سال 1440 قبل از میلاد مسیح برمی شود. گفته می شود این قلعه از طریق یونانی ها ساخته شده، در دوره ای پایگاه نظامی بوده، سپس سکونت گاه و در نهایت در سال 1991 به عنوان موزه باستان شناسی فعالیت خود را شروع کرده است.

قلعه مارماریس در مرکز مارماریس، روی تپه های پشت مارینا قرار گرفته است. قلعه دارای 7 بخش است که در مجموعا دو بخش آن برای بازدید عموم و مابقی به عنوان سالن باستان شناسی، گالری های هنری و انبار استفاده می شود.

خبر خوب اینکه قلعه مارماریس همه روزه از ساعت 8 ونیم صبح تا ساعت 7 بعداز ظهر باز است. منتها در زمستان ها ساعت کاری موزه یک و نیم ساعت کمتر شده و موزه تا ساعت 5 و نیم باز است. پس اگر در این فصل به مارماریس سفر می کنید و قصد بازدید از قلعه را دارید، خود را چند ساعت قبل از 5 و نیم به قلعه برسانید.

3. دالیان؛ شهری با معروفیت دنیای

شهر دالیان از جمله مکان های تماشای مارماریس است که معروفیتی دنیای دارد. دالیان به خاطر رودخانه دالیان، ساحل ایزتوزو، کارتاکارتاس، حمام گِل و شهر باستانی کائونوس معروفیتی دنیای پیدا کرده است که در این میان، ساحل ماسه ای ایزوتو و رودخانه دالیان بیشترین سهم را در به معروفیت رساندن این شهر داشته اند.

دالیان به عنوان یکی از جاهای تماشای مارماریس ، از جمله جاهاییست که حداقل 2-3 روزی زمان نیاز دارید تا بتوانید از همه جاذبه های آن تماشا کنید؛ فرقی نمی کند عاشق سرگرمی هستید یا اینکه بازدید از مکان های تاریخی شما را ارضا می کنند، در این شهر همه چیز برای شما فراهم شده تا نهایت لذت را ببرید.

دالیان در 80 کیلومتری جنوب شرقی مارماریس واقع شده و دسترسی به آن به دو طریق امکان پذیر است.

راه اول؛ سفر با کشتی سرگرمیی

بدون شک بهترین گزینه برای سفر به دالیان سفر با کشتی سرگرمیی دالیان است. سفر با این کشتی هم فال است و هم تماشا! شما طی سفر هم از حمام آفتاب روی سقف کشتی لذت برده و هم فرصت تماشای زیبایی های طبیعت و آب های شفاف دریا را خواهید داشت. در طول سفر با این کشتی ابتدا در خلیج آکواریوم استراحتی کوتاه داشته و سپس به سمت دالیان خواهید رفت.

گفتنی است کشتی سرگرمیی دالیان همه روزه حدود ساعت 9 از بندر مارماریس خارج شده و به سمت دالیان می رود. بنابراین اگر قصد رفتن به دالیان با کشتی سرگرمیی را دارید، سعی کنید خودتان را زودتر از این موقع به بندر برسانید.

راه دوم؛ سفر با اتوبوس

اگر علاقه چندانی به کشتی سرگرمیی نداشته و می خواهید هزینه رفت و آمدتان نیز ارزان تمام شود. سفر با اتوبوس بهترین گزینه است. اتوبوس ها همه روزه حدود 7 صبح راهی دالیان می شوند. در هر اتوبوس یک راهنما همراه شماست و هر یک الی یک و نیم ساعت استراحت کوتاهی خواهید داشت

4. تفرجگاه ایچملر؛ فال و لذت و تماشا

یک جای دنج و باصفا برای استراحت و حمام آفتاب می خواهید؟ عاشق سرگرمیات آبی هستید؟ شبگردی های عاشقانه چطور؟ با یک ماساژ بدن برای رفع خستگی چطورید؟ آیا اهل آفرود سواری هستید؟ اصلا از سرگرمی خوشتان نمی آید ولی عاشق خرید هستید؟ همه این موارد را در ساحل ایچملر مارماریس می توانید پیدا کنید. راستی برای خرید می توانید مطلب بهترین مراکز خرید مارماریس را بخوانید.

ایچملر از جمله جاهای تماشای مارماریس است که علاوه بر جاذبه های طبیعی، امکانات سرگرمیی رفاهی به وفور در آن یافت می شود. از سرگرمیات مختلف مثل قایق سواری، جت اسکی و آفرود سواری گرفته تا پاساژهای خرید، کافه های شبانه و هتل های مجلل برای استراحت. خلاصه بگوییم که در ساحل ایچملر کلکسیونی از امکانات سرگرمیی و رفاهی برای شما آماده شده تا لحظه ای به یاد ماندنی در خاطرات شما ثبت شود.

ایچملر در 8 کیلومتری جنوب غربی مارماریس واقع شده است. پس اگر در مرکز مارماریس اقامت می کنید، تا این ساحل فاصله چندانی نداشته و تقریبا هر روز می توانید به آنجا رفت وآمد کنید.

5. چشم انداز ساحل و جنگل در تفریگاه تورونج

تفریگاه تورونج در 20 کیلومتری مارماریس قرار گرفته است. فرق تورونج با ایچملر در چشم انداز فوق العاده آن است. تورونج بین تپه های جنگلی واقع شده و رو به روی آن ساحلی با آب های آرام و شفاف قرار گرفته است. این منطقه پوشیده از درختان میوه انار، توت انجیر و آلو بوده و گیاهان دارویی نظر مریم گلی نیز در آنجا یافت می شود.

آفرود سواری، دوچرخه سواری، قدم زدن در جنگل ها، شنا در ساحلی آرام و بی نظیر و سرگرمیات آبی نظیر جت اسکی و قایق سواری، از جمله سرگرمی هایی هستند که در سرگرمی گاه تورونج می توانید به آشنا مشغول شده و از آن ها لذت ببرید.

تورونج شب های آرام و ساکتی دارد و در آن خبری از کلوپ های شبانه نیست. پس اگر دوست دارید شب ها را زیر نور ماه کنار ساحل قدم زده یا از پنجره اتاق آسمان پر ستاره را تماشا کنید، تورونج یکی از جاهای تماشای ماراماریس است که تماشا از آن را باید حتما در برنامه خود داشته باشید.

6. جزیره کلئوپاترا در میان دامن طلایی ساحل شنی

جزیره کلئوپاترا یکی از طبیعی ترین و بکرترین جاذبه های تماشای مارماریس است. این جزیره به خاطر داشتن ساحلی با شن های طلایی رنگ معروفیت دنیای دارد و در آن هیچ خبری از المان های شهری نیست.

در ساحل کلوپاترا قرار است از طبیعت زیبای خدا لذت ببرید؛ شنا کنید، کنار ساحل آفتاب بگیرید، نوشیدنی خنک نوش جان کرده و استراحت کنید، داخل جنگل ها قدم بزنید و اگر به تاریخ علاقه مند هستید، از بقایای شهر باستانی سدیر تماشا کنید.

این جزیره زیبا در 18 کیلومتری مارماریس قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید به روستای کاملی رفته و در بندر کاملیک از طریق لنج به آنجا بروید. هزینه ورود به جزیره 30 لیر است و درب آن همه روزه، در تابستان از ساعت 8 و نیم صبح تا 7 بعد از ظهر و در زمستان از 8 و نیم تا 5 و نیم بعد از ظهر به روی شما باز است.

در مجموع کلئوپاترا جز زیباترین منطقه ها تماشای جزیره مارماریس است که در دنیا نظیر آن را کمتر می توانید پیدا کنید. پس می طلبد که برای یکبار هم شده به مارماریس رفته و از کلئوپاترا تماشا کنید.

7. ساحل کیزکومو در اورهانیه

کیزکومو ساحلی فوق العاده با یک نوار ماسه ای بزرگ به طول 600 متر است که در حدود 27 کیلومتری مارماریس قرار گرفته است. این نوار ماسه ای زیبا طبق افسانه ای کیزکومو نام گرفته و در واقع دلیل نام گذاری ساحل اورهانیه به کیزکومو است. براساس این افسانه دختر بایاسوس شاه برای فرار از دست دزدان دریایی به دریا فرار می کند. اما از آنجا که شنا کردن بلد نیست، دامن خود را پر از شن کرده و یک راه شنی وسط دریا درست می کند. او کمی در دریا پیش می رود تا اینکه شب فرارسیده و شاهزاده راه خود را گم و در دریا غرق می شود. خلاصه آن چه از شاهزاده باقی می ماند یک راه شنی است که این روزها به یک جاذبه تماشایی در اورهانیه تبدیل شده و کیزکومو لقب گرفته است. جالب است بدانید کیزکومو به معنای ماسه دوشیزه است.

وجود نوار ماسه ای در این ساحل باعث شده تا بتوانید علاوه بر کنار ساحل میان آب ها نیز قدم زده و از تماشای دریا و آب تنی لذت ببرید.

در کیزکومو علاوه بر لذت بردن از ساحل می توانید با قایق های معروف مارتی مارینا به دل دریا زده یا یکی از ورزش های آبی را امتحان کنید. برای صرف غذا نیز می توانید به رستوران های محلی اورهانیه سر زده و برای خواب استراحت شبی را در ویلاهای لوکس آنجا صبح کنید. ما در یک مقاله دیگر از خبرنگاران ، بهترین هتل های مارماریس را هم معرفی کرده ایم.

8. گونوسک، تنگه فیک و ساحل بهشت، سه ترکیب فوق العاده

این سه نقطه از جاهای تماشای مارماریس کنار هم مجموعه ای فوق العاده در 8 کیلومتری مارماریس مرکزی هستند. این منطقه مکانی محبوب برای گذراندن یک روز عالی در یک منطقه جنگلی ساحلی در طول تابستان است. بنابراین اگر در تابستان به مارماریس سفر کردید گونوسک، تنگه فیک و ساحل بهشت را نیز در لیست مکان های تماشای مارماریس که باید از آن ها تماشا کنید قرار دهید. بهترین فصل سفر به مارماریس را هم بخوانید.

9. روستای بییر، درخت هواپیما

بییر روستایی در حدود 24 کیلومتری جنوب غربی مارماریس قرار گرفته است. این روستای زیبا به خاطر مسجد تاریخی، بقایای شهر تاریخی سیرنا که روستا روی آن بنا شده و یک درخت 2300 ساله به نام درخت هواپیما معروفیت دارد.

حال و هوایی سنتی به دور از دود و دم و سر صداهای شهری چیزیست که در روستای بییر باید دنبال آن باشید. پس اگر در مدت زمانی که در مارماریس به سر می برید، دلتان از شهر گرفت و جایی آرام به دور از سر و صداها و شلوغی های شهری خواستید حتما سری به روستای بییر بزنید.

10. دهکده تورگوت

تورگوت دهمین مورد و آخرین مورد از 10 مورد از بهترین جاهای تماشای مارماریس است. این دهکده زیبا حال و هوایی شبیه بییر دارد و برای کسانی که دنبال تجربه زندگی در روستا هستند یک انتخاب عالیست.

تورگوت نسبت به بییر جاذبه های تماشای بیشتری دارد؛ آبشار و قلعه تورگوت، شهر باستانی هیگاسوس، ساحل زیبا، کلوپ قایق های بادبانی، فروشگاه های فرش، رستوران ها و کافه هایی که به فاصله 2 کیلومتر کنار هم قرار گرفته اند، از جمله جاذبه های سرگرمیی و تماشای این روستا هستند که حداقل چند روزی برای بازدید کردن از همه آن ها زمان نیاز دارید.

تورگوت در حدود 31 کیلومتری جنوب غربی مارماریس و 9 کیلومتری روستای بییر شکل گرفته است. برای دسترسی به دهکده تورگوت می توانید ابتدا به روستای بییر رفته سپس به تورگوت رفته یا از مارماریس مستقیما به آنجا بروید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. سعی کردیم در این مطلب 10 مورد از بهترین مکان های تماشای جزیره مارماریس را با جزئیات کامل برای شما معرفی کنیم. اگر فکر می کنید چیزی از قلم جا مانده است، شاد می شویم آن را با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2041

به "10 تا از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه که شما را عاشق این شهر می کنند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 تا از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه که شما را عاشق این شهر می کنند!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه که شما را عاشق این شهر می کنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید