اپل از پنل های Micro OLED سامسونگ در هدست واقعیت ترکیبی خود بهره می برد

به گزارش آسمان فارس، طبق یک گزارش نو منتشر شده، اپل از سامسونگ دیسپلی خواسته تا پنل های Micro OLED را در تلاشی برای تنوع بخشیدن به زیست بوم محصولات خود، پیش از عرضه هدست های واقعیت ترکیبی در سال آینده توسعه دهد.

اپل از پنل های Micro OLED سامسونگ در هدست واقعیت ترکیبی خود بهره می برد

به گفته The Elec، سامسونگ دیسپلی درخواست هایی از چندین مشتری خود برای آغاز توسعه پنل های Micro OLED از جمله شرکت های اپل، متا و شرکت مادرش یعنی سامسونگ دریافت نموده است. به نظر می رسد سامسونگ دیسپلی تا به امروز از توسعه این پنل ها به علت سودآوری پایین آن ها اجتناب نموده است. اما احتمال می رود که پنل های Micro OLED تبدیل به یک فناوری کلیدی در بازار نوپای هدست های واقعیت ترکیبی شوند، زیرا چندین شرکت خود را برای عرضه چنین محصولاتی آماده می نمایند.

باید اشاره کنیم که نمایشگرهای Micro OLED مستقیماً بر روی ویفرهای تراشه ای به جای یک بستر شیشه ای ساخته می شوند که منجر به فراوری نمایشگرهایی باریک تر، کوچک تر و کارآمدتر خواهد شد. مقدار پیکسل ها در محدوده 4 تا 20 میکرومتر، در مقایسه با 40 تا 300 میکرومتر در پنل های OLED استاندارد است. علاوه بر آن، این پنل ها زمان پاسخ دهی میکروثانیه ای سریع تری دارند که آن ها را برای اهداف واقعیت ترکیبی ایده آل می نماید.

شایعات حاکی از آن است که هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای دو تا سه نمایشگر خواهد بود که حداقل دو نمایشگر آن ها نمایشگرهای میکرو OLED 4K با رزولوشن بالا و با حداکثر 3000 پیکسل در هر اینچ هستند. انتظار می رود سونی صفحه نمایش های مورد استفاده اپل را عرضه کند، اگرچه گزارش امروز ادعا می نماید که ال جی دیسپلی نیز برای عرضه پنل های Micro LED اپل در سال آینده آماده است.

ظاهراً شرکت سامسونگ دیسپلی برای نسل اول هدست های واقعیت ترکیبی اپل از یک پنل OLED معمولی به جهت دید محیطی بهتر در محیط هایی با رزولوشن پایین تر استفاده خواهد نمود. گفته می گردد هدف این شرکت آن است تا پنل های Micro OLED خود را برای نسل دوم این محصولات در اختیار اپل قرار دهد.

پیش تر گفته شده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل در امسال به کاربران معرفی خواهد شد. اما همانطور که در گزارش بلومبرگ به آن اشاره شد، هدست اپل احتمالاً به علت مسائل مربوط به عمر باتری و عملکرد آن تا سال 2023 عرضه نخواهد شد. بعلاوه گویا توسعه این محصول با بعضی آشفتگی ها همراه شده است. نیویورک تایمز گزارش می دهد که بعضی از کارمندان اپل، این شرکت را به علت پیامدهایی که این هدست در نحوه تعامل افراد با یکدیگر می تواند داشته باشد، ترک نموده اند.

در ماه گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تست های فراوری هدست واقعیت ترکیبی خود را تمام نموده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تأمین نمایندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست ها مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به خاتمه رسانده اند تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و مشخصات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند. بعلاوه مارک گورمن، تحلیلگر مشهور حوزه فناوری، اشاره نموده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران قیمت خواهد بود.

اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد، اما روزنامه نگار بلومبرگ در خبرنامه Power On خود گفت که اپل درباره قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است. دیگر شایعه ها حاکی از آن است که اولین نسل این هدست ها از 14 دوربین در ساختار خود بهره می برد که می تواند یک تجربه وصف نشدنی را به کاربران ارائه دهد. به گفته تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو، هدست AR/VR اپل از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است.

به گفته آقای کو، اپل بعلاوه با توسعه دهندگان برای بعضی از برنامه های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست ها، برنامه های آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. اولین هدست واقعیت افزوده اپل با وزن بین 300 تا 400 گرم عرضه می گردد. غول فناوری آمریکایی بعلاوه روی نسل دوم این هدست ها کار می نماید که از بدنه سبک تر، باتری بهتر و تراشه قدرتمندتر بهره می برد و احتمالا در سال 2024 به دست کاربران می رسد. این تحلیلگر با سابقه معتقد است که نسل اول هدست اپل بر سه بخش بازی، ارتباطات و محتوای رسانه ای متمرکز خواهد بود.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2032

به "اپل از پنل های Micro OLED سامسونگ در هدست واقعیت ترکیبی خود بهره می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از پنل های Micro OLED سامسونگ در هدست واقعیت ترکیبی خود بهره می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید