استراتژی غلط فدراسیون به تیم ملی والیبال جوانان ضربه زد

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - کارشناس والیبال کشورمان معتقد است دلیل اصلی ناکامی بزرگ والیبال ایران در مسابقات قهرمانی دنیا، استراتژی غلط فدراسیون است.

استراتژی غلط فدراسیون به تیم ملی والیبال جوانان ضربه زد

تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات دنیای نمایش بسیار ضعیفی داشت و حتی از مرحله گروهی هم صعود نکرد. ملی پوشان جوان والیبال ایران در شرایطی به این نتیجه رسیدند که این تیم در دوره گذشته اسم قهرمانی را از آن خود کند. البته که به گفته کارشناسان و اهالی والیبال، در رده جوانان نمی توان به تکرار قهرمانی دوره گذشته تکیه کرد چرا که در این رده سنی تغییرات و تحولات زیاد است اما ناهماهنگی و اشتباهات زیاد موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

بدون شک شاید یکی از دلایلی که چنین نتیجه برای تیم ملی والیبال جوانان رقم خورد سپردن دو تیم به یک مربی بود که حتی در والیبال مدرن دنیا هم چنین تفکری را پیاده نمی نمایند. پس از خاتمه المپیک و عملکرد ضعیف تیم ملی با مربی خارجی، فدراسیون تصمیم گرفت راهنمایی تیم ملی بزرگسالان را پس از سال ها در اختیار مربی وطنی بگذارد تا به کادر فنی ایرانی هم اعتماد نموده باشد؛ از همین رو قرعه به نام بهروز عطایی افتاد که اتفاقا در رده جوانان هم مربی تیم ملی بود به همین دلیل فدراسیون تصمیم گرفت هر دو تیم را به یک مربی بسپارد که در مدت زمان اندک باید در دو مسابقه مهم به میدان می رفتند .

این انتخاب از همان روز اول مورد انتقاد اهالی والیبال نهاده شد اما فدراسیون تصمیم خود را گرفته بود. عطایی در رده بزرگسالان خوب نتیجه گرفت؛ البته که والیبال ایران بارها پیش از این ثابت نموده بود از سطح والیبال آسیا عبور نموده اما عدم نتیجه گیری تیم ایران در لیگ ملت ها و المپیک مقابل ژاپن حساسیت این مسابقات را بالا برده بود.اما تیم ایران با وجود پوست اندازی توانست قهرمان آسیا گردد و پس از این افتخار، تیم جوانان در فاصله مدت زمان کوتاه(ظرف سه روز) با سرمربی رده بزرگسالان راهی ایتالیا شد تا در مسابقات جوانان دنیا شرکت کند. تیم ایران در مرحله گروهی با تیم های آرژانتین و بلژیک همگروه بود که اتفاقا مقابل هر دو تیم باخت و از مرحله گروهی صعود نکرد.

ناصر شهنازی در گفت وگو با پانا، درباره عملکرد تیم جوانان در مسابقات دنیای گفت: نمایش تیم ملی جوانان در مسابقات دنیای بسیار ضعیف و دور از انتظار بود. تیم ملی جوانان در دوره گذشته اسم قهرمانی این مسابقات را کسب نموده بود و در این دوره حداقل انتظار می رفت از گروه خود صعود کند. البته که در رده جوانان معمولا نباید انتظار نتیجه باثبات داشت. با توجه به دگرگونی هایی که در این رده رخ داده است، تیم ها نتیجه ثابت نمی گیرد و این یک امر طبیعی است اما انتظار ما هم چنین نمایش ضعیغی نبود.

وی ادامه داد: با تمام احترامی که برای کادر ایرانی قائل هستم، فکر می کنم سپردن راهنمایی دو تیم به یک مربی باعث شد تا چنین نتیجه ای رقم بخورد. البته این نقد به این معنی نیست که کادر فنی ایرانی عملکرد ضعیفی داشته است؛ اصلا چنین چیزی مطرح نیست. به اعتقاد من مربیان ایرانی از سطح دانش خوبی برخوردار هستند و وقت اعتماد به آنها رسیده است اما زمانی که دو تیم را به یک مربی می سپارند نتیجه بهتر از این نمی گردد.تیم جوانان مدت هاست بدون نفر اول و دوم کار می نماید و در چنین شرایطی قطعا نتیجه نمی گیرد. به اعتقاد من آنها به استراتژی غلطی که فدراسیون در پیش گرفت باختند وگرنه چرا تیمی که مدافع اسم قهرمانی است حتی نباید از مرحله گروهی بالا بیاید.

کارشناس والیبال کشورمان بعلاوه معتقد است عدم هماهنگی بین بازیکنان دلیل اصلی شکست است و تاکید نمود: آن چیزی که در تیم جوانان به شدت محسوس بود عدم هماهنگی بازیکنان بود. والیبال یک رشته تیمی و گروهی است. تا زمانی که بازیکنان تیم به همراه نفرات اول و دوم، سرمربی و مربی تیم و بعلاوه آنالیزور تمرین ننمایند انتظار این نتیجه دور از فکر نخواهد بود. با این حال امیدوار اصلاحاتی در این فرایند به وجود بیاید. قطعا زمان اعتماد به مربیان ایرانی رسیده اما در این دوره قهرمانی آسیا فدای مسابقات جوانان دنیا شد و این موضوع برای والیبال ایران اصلا خوب نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1751

به "استراتژی غلط فدراسیون به تیم ملی والیبال جوانان ضربه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی غلط فدراسیون به تیم ملی والیبال جوانان ضربه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید