جدال با ولاسکو در آغاز راستا صعود به المپیک، خاطرات خوش زنده می شود

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، جام دنیای والیبال 2015 - ژاپن با حضور 12 تیم از فردا سه شنبه شروع می شود. ایران، آرژانتین، آمریکا، استرالیا، ایتالیا، تونس، روسیه، ژاپن، لهستان، مصر، ونزوئلا و کانادا تیم های حاضر در این مسابقات هستند. برزیل، میزبان المپیک ریو غایب بزرگ این مسابقات به شمار می رود و نبود فرانسه، قهرمان لیگ دنیای 2015 و قدرت تازه والیبال دنیا هم به سود مدعیانی است که می خواهند در بین دو تیم برتر جام قرار گیرند و سهمیه المپیک ریو را از آن خود کنند.

جدال با ولاسکو در آغاز راستا صعود به المپیک، خاطرات خوش زنده می شود

شاگردان بوبان در نخستین بازی خود به مصاف آرژانتین می روند. تیمی که خولیو ولاسکو را روی نیمکت خود دارد. مربی محبوب ایرانی ها. مربی که انقلاب بزرگی در والیبال ایران بوجود آورد و آن را به سطح اول دنیا رساند. حالا او در نخستین گام جام دنیای باید برابر شاگردانش قرار گیرد. شاگردانی که بعد از رفتنش گاه و بیگاه و با دلیل و بدون دلیل علیه وی موضع گرفتند.

حتی بعد از اینکه خولیو ولاسکو در مسابقات دنیای لهستان برای صعود ایران سنگ تمام گذاشت و آمریکا، قهرمان لیگ دنیای 2014 را با شکست روبرو کرد تا ایران بتواند به مرحله بعد راه یابد، تنها در یک مقطع کوتاه شاگردانش از وی به نیکی یاد کردند و باز هم روال به شکل قبل بازگشت.

در تمام این مدت اما هیچ اظهار نظری از خولیو ولاسکو درباره ایران به گوش نرسید. او به تیمش فکر کرد و گام به گام جلو آمد تا جایی که حالا خیلی از اهالی والیبال نگران بازی ایران برابر آرژانتینی هستند که از لحاظ پتانسیل به مراتب در سطحی پایین تر از ایران واقع شده است.

جدال ایران و آرژانتین از ساعت 7:40 بامداد روز سه شنبه در هاماماتسو برگزار می شود. جایی که تیم ملی بر اساس آنچه که همراهش مطرح کردند شرایط خوبی را برای تمرین سپری نکرده بود. تیم ملی پیش از سفر به سرزمین آفتاب تابان در تورنمنت واگنر شرکت کرد ولی بازی های خوبی را انجام نداد و هر سه مسابقه برابر فرانسه، لهستان و ژاپن را برگزار کرد که بعدها مشخص شد اختلاف نظر بین سرمربی و بازیکنان یکی از علت های این نتایج ضعیف بوده است.

بعد از آن تیم ملی راهی روسیه شد و یک بازی را با هلند برگزار کرد که برنده شد و در دو مسابقه متوالی مقابل روس ها نیز با برد زمین را ترک کرد تا شرایط به حالت عادی بازشود. بر اساس آنچه که کادر فنی تیم ملی و بازیکنان عنوان کرده اند، تیم کشورمان در بهترین شرایط ممکن گام به عرصه مسابقات می گذارد و باید دید در شروع تورنمنت چه خواهد کرد.

تیم ملی والیبال آرژانتین که بعد از حضور ولاسکو در راس کادرفنی این تیم پیشرفت چشمگیری داشته است، امسال در دیدار نهایی رقابتهای پان آمریکن با حساب 3 بر 2 برزیل را شکست داد و برای نخستین بار قهرمانی در این مسابقات را کسب کرد.

این تیم در لیگ دنیای هم خوش درخشید و پس از اینکه در جمع تیم های برتر سطح دو این مسابقات قرار گرفت جواز حضور در سطح یک را برای سال آینده به دست آورد. بدون تردید نقش مهم را در این تیم ولاسکو بازی می کند با این حال هنوز هم پتانسیل والیبال آرژانتین با ایران فاصله دارد مگر اینکه تجربیات ولاسکو کار دست ایران دهد.

برنامه روز نخست رقابتهای جام دنیای والیبال که از فردا در ژاپن برگزار می شود به شرح زیر است:

* کانادا - ایتالیا، ساعت 7:40

* آرژانتین - ایران، ساعت 7:40

* روسیه - ونزوئلا، ساعت 10:40

* آمریکا - استرالیا، ساعت 10:40

* لهستان - تونس، ساعت 14:10

* ژاپن - مصر، ساعت 14:50

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 502

به "جدال با ولاسکو در آغاز راستا صعود به المپیک، خاطرات خوش زنده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال با ولاسکو در آغاز راستا صعود به المپیک، خاطرات خوش زنده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید