ارزیابی پاویون ایران در اکسپو دبی

به گزارش آسمان فارس، ایسنا/ این خبر پیرامون ارزیابی پاویون ایران در اکسپو دبی برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

ارزیابی پاویون ایران در اکسپو دبی

گفته می گردد طراحی و معماری آن مورد پسند واقع شد، اما به محتوای ضعیف و ناهماهنگ و بی ارتباط با زندگی آینده در ایران نقدهایی وارد شده است. استفاده کم از تکنولوژی، ابزارها و دانش نوین و بهره نبردن از خلاقیت در مفاهیم و محتوا و درهم تنیده نشدن آن با موضوع فرهنگ، صنعت و گردشگری و بعلاوه کم توجهی به موضوع توسعه پایدار، تکیه زدن بر سابقه تمدنی گذشته و ملموس نبودن شعار اکسپو پیوند فکر ها، خلق آینده و ضعف در انتقال درست و دقیق مفهوم این شعار، در مقایسه با دیگر کشورها از دیگر نقدهایی است که تا کنون بعضی کارشناسان به پاویون ایران وارد نموده اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از دیدارهایی که از پاویون ایران و چند کشور دیگر در اکسپو 2020 دبی داشته، تاکید نمود که روی محتوای پاویون و بویژه سالن گردشگری و درهم تنیدگی مفاهیم آن با موضوع گردشگری باید بیشتر کار گردد.

او یادآور شد که اکسپو فرصت بی نظیری برای کشورها است و به وضوح و درستی می تواند درهم تنیدگی گردشگری با سایر حوزه ها را نشان دهد، همانطور که محور قرار گرفتن گردشگری در پاویون دیگر کشورها مشهود و قابل توجه است.

او بعلاوه گفت: در پاویون ایران با طراحی مناسب قابل توجهی روبرو هستیم، اگرچه در حوزه محتوا جای کار زیادی داریم و هم پیوندگی گردشگری با سایر حوزه ها باید بیشتر نشان داده گردد و حتما باید از استعداد و توانِ جوان های خلاق استفاده گردد. قبول دارم این کار باید قبل از شروع اکسپو و با جدیت بیشتری دنبال میشد، اما با توجه به برگزاری شش ماهه اکسپو هنوز هم میتوان اقدام کرد.

معاون گردشگری با اشاره به تفاوت اکسپو دبی با اکسپوهای گذشته اظهار کرد: این رویداد در نزدیکی ایران درحال برگزاری است و در شرایط مالی و سیاسی که کشور قرار گرفته است، استفاده از این فرصت اهمیت آن را دوچندان می نماید.

او سپس به ویژگی پاویون سایر کشورها و ایده هایی که می توان از آنها برداشت کرد، اشاره ای داشت و با بیان اینکه نوع حضور بعضی از این کشورها نشان دهنده برنامه ریزی بلند مدت آنها برای اکسپو است، اضافه کرد: در پاویون این کشورها بخش گردشگری به اسم محور اداره پاویون مورد توجه قرار گرفته و نقش راهنمایی گر و جریان ساز دارد و این هم پیوندی گردشگری با سایر حوزه ها ملموس و مشهود است. قطعا این آمد و شدها برای فعالان گردشگری و مسئولان یادآوری می نماید که چگونه می گردد از این فرصت استفاده نمایند.

شالبافیان گفت: توجه کشورهای دیگر به موضوع پایداری (Sustainability)، موبیلیتی یا حرکت و استفاده از تکنولوژی برای درگیر کردن و برانگیختن احساسات مخاطب با هدف جلب نظر آنها به مقصد، توجه به آینده و استفاده از نشان هایی که فکر بازدیدنماینده را به آن کشور معطوف می نماید، از جمله مهمترین تمایزهای اکسپو سال جاری بود.

منبع: همگردی
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1767

به "ارزیابی پاویون ایران در اکسپو دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی پاویون ایران در اکسپو دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید