شروع نهضت ایران سبز ، 170 میلیون اصله درخت تا سرانجام سال در کشور کاشته می گردد

به گزارش آسمان فارس، ایران، آماده کاشت یک میلیارد اصله درخت می گردد و قرار است آبان ماه جاری170 میلیون اصله نهال در نقاط معین شده برای کاهش انتشار کربن و احیای عرصه های طبیعی کشور کاشته گردد.

شروع نهضت ایران سبز ، 170 میلیون اصله درخت تا سرانجام سال در کشور کاشته می گردد

خبرنگاران - گروه سرزمین من: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در دولت سیزدهم کلید خورد و از چندماه قبل به صورت ضربتی کار کاشت نهال ها در نهالستان های دولتی و خصوصی شروع شد. حالا حالا رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به خبرنگارانی که با او برای بازدید از جنگل هیرکانی به مازندران سفر نموده بودند، گفته است که از آبان ماه تا انتها اسفندماه امسال حدود 170میلیون اصله نهال تهیه شده در طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در نقاط مختلف کشور کاشته می شوند.

عباسعلی نوبخت، البته به موضوع تازه ای نیز اشاره نموده و آن هم کاشت درخت در 60متری سواحل شمال ایران براساس طرح مشاهده شده از موفقیت روسیه در کاشت درخت در سواحل خزر است. شروع کاشت 170میلیون اصله درخت از آبان ماه تا انتها اسفندماه امسال، نخستین گام اجرایی شدن طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور است. اما ایران سالانه قابلیت فراوری چه تعداد نهال را دارد؟ هزینه و نگهداری درختان کاشته شده چه اندازه است و آیا ایران قادر به تامین بودجه فراوری، کاشت و نگهداری از یک میلیارد اصله درخت خواهد بود؟

روزنامه خبرنگاران با نگاه به اظهارات رئیس سازمان منابع طبیعی کشور اعدادی را استخراج نموده است که به رغم سخت بودن تامین بودجه و هزینه و درخواست سازمان منابع طبیعی ایران از مردم برای مشارکت در بزرگ ترین طرح تبدیل ایران به سرزمین سبز، تعیین می نماید کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور و حتی نگهداری از درختان غرس شده کار چندان سختی نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2217

به "شروع نهضت ایران سبز ، 170 میلیون اصله درخت تا سرانجام سال در کشور کاشته می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شروع نهضت ایران سبز ، 170 میلیون اصله درخت تا سرانجام سال در کشور کاشته می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نهضت ایران سبز ، 170 میلیون اصله درخت تا سرانجام سال در کشور کاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید