آزمایش روی حیوانات تا سال 2035 برچیده می گردد

به گزارش آسمان فارس، سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا(EPA) بیش از 4 میلیون دلار به پنج دانشگاه آمریکایی می دهد تا روی یافتن یک روش جایگزین برای انجام آزمایشات علمی روی حیوانات تمرکز نمایند.

آزمایش روی حیوانات تا سال 2035 برچیده می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس دیلی، سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا به فکر برچیدن آزمایشات علمی روی حیوانات تا سال 2035 است.

این سازمان اعلام نموده است که تمام آزمایشات روی پستانداران را تا سال 2035 از بین خواهد برد. این سازمان دولتی همچنین فاش کرد که 4.25 میلیون دلار بودجه به پنج دانشگاه می دهد تا به تحقیق و توسعه روش های آزمایشی جایگزین و شناسایی راههای کاهش استفاده یا جایگزینی حیوانات بپردازند.

دانشگاه هایی که از این بودجه استفاده می نمایند شامل دانشگاه جانز هاپکینز، دانشگاه وندربیلت، مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، دانشگاه ایالتی اورگان و دانشگاه کالیفرنیا ریورساید هستند.

دنیای علم مدت ها است که به آزمایشات حیوانات اتکا می نماید تا خطرات شیمیایی داروهای جدید انسانی و میزان خطر و عوارض آنها را برای سلامتی انسان برآرود کند، اما در سال های اخیر سازمان حفاظت از محیط زیست اقداماتی را در جهت کاهش این امر انجام داده است.

اندرو ویلر رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در یادداشتی نوشت: پیشرفت های علمی کافی برای پیش بینی خطرات احتمالی بدون استفاده از روش های سنتی که به آزمایش روی حیوانات متکی هستند، حاصل شده است. باید این روش سنتی را با روینمودهای جدید که شامل هرگونه فناوری، روش یا رویکردی هستند که می توانند از آزمایش روی حیوانات جلوگیری نمایند، معاوضه کرد. مزایای این کار زیاد است، چرا که نه تنها به ما یاری می نماید حیوانات مورد استفاده را کاهش دهیم، بلکه به طور بالقوه مواد شیمیایی بیشتری را در طیف وسیع تری از اثرات بیولوژیک ارزیابی می کنیم و در بازه زمانی کوتاه تری با منابع کمتری روبرو می شویم.

هدف سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا کاهش درخواست ها و بودجه مطالعات پستانداران تا سال 2025 به میزان 30 درصد و از بین بردن آن تا سال 2035 است.

هرگونه مطالعاتی که پس از سال 2035 احتیاج به آزمایش روی پستانداران داشته باشد، احتیاج به تأیید مدیر EPA خواهد داشت و آنالیز خواهد شد.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا دو دهه است که برای سرانجام دادن به آزمایش روی حیوانات کوشش می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 433

به "آزمایش روی حیوانات تا سال 2035 برچیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش روی حیوانات تا سال 2035 برچیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید