20 کاری که بعد از جدایی هرگز نباید انجام دهید

به گزارش آسمان فارس، در یک رابطه چه شما کسی باشید که دلشکسته است و چه کسی که رابطه را انتها داده است، در هر صورت جدایی سخت است. بلافاصله بعد از جدایی ممکن است احساس عصبانیت یا تنهایی کنید اما سعی کنید مثبت باشید و موارد زیر را حتماً در نظر بگیرید.

20 کاری که بعد از جدایی هرگز نباید انجام دهید
بعد از جدایی

جدا شدن کار سختی است

جدایی باعث آسیب به افراد می گردد و ممکن است زمان بیشتری لازم باشد تا همه چیز را بپذیریم و با آن کنار بیاییم. اگرچه صرف وقت لازم برای بهبودی مسئله ای ندارد اما به گفته کارشناسان روابط، تعداد بیشماری از کارهایی وجود دارد که نباید در طول آن جهت بهبودی انجام شان دهید. جولیانا موریس دکترای درمانگر ازدواج و خانواده، خاطرنشان می نماید: به دلیل چرخش احساسات و شدت آنها، بسیار مهم است که به جدایی از راه های هدفمند و سالم واکنش نشان دهیم. از مهارت های مقابله ای ناسالم اجتناب کنید زیرا اگرچه ممکن است باعث تسکین موقتی و رهائی شوند اما این دائمی نخواهد بود و اغلب مسائل جدیدی را به غلتک های احساسی که در آن هستید اضافه می نماید. در اینجا نگاهی به کارهایی انداخته ایم که هرگز نباید انجام دهید تا از هم جدا شوید.

برای فرصتی دیگر التماس نکنید

مطمئناً، دلتان برای همسر یا عشق سابق خود تنگ شده است و ممکن است هنوز در خصوص جدایی شوکه باشید اما کنار آمدن با جدایی بسیار مهم است. جاناتان آلپرت، روان درمانگر، وبلاگ نویس هافینگتون پست و نویسنده می گوید: اگر مجبور به این کار شدید، انگیزه خود را آنالیز کنید. آیا به طور خاص عشق سابق خود را از دست می دهید یا داشتن یک شریک زندگی را از دست می دهید؟ این دو بسیار متفاوت است.

تماس نگیرید و پیغام ندهید

هر گونه تماس با همسر سابق شما وابستگی شما را تقویت می نماید و از بهبود شما جلوگیری می نماید. یک گام مهم در بهبودی این است که همسر سابق خود را از دنیای فیزیکی و دیجیتال خارج کنید. اگر می خواهید جدایی خود را آغاز کنید، حداقل 30 روز بدون تماس با شریک سابق خود داشته باشید. سی روز به 40 روز تبدیل می گردد، سپس به 50 روز می رسد و در آن موقع، احتمال اینکه احساس بهتری داشته باشید بیشتر است.

به دنبال انتقام نباشید

طبیعی است که تمایل داشته باشید به طور مستقیم یا غیرمستقیم به همسر سابق خود ضربه بزنید اما انجام چنین کاری هوشمندانه نیست. هنگامی که این احساسات به وجود می آید، نفس عمیق بکشید و از خود برتر خود این سوالات را بپرسید: 1) آیا ارزش غرق شدن در انرژی منفی انتقام را دارد؟ 2) آیا انتقام شما با آن شخصی که می خواهید باشید سازگار است؟ 3) اکنون یا در آینده، این کار چگونه به من یاری خواهد نمود؟ انتقام یک شمشیر دو لبه است که می تواند احساس شرم و پشیمانی را به جا بگذارد.

با نفر بعدی که می بینید قرار نگذارید (یا ازدواج نکنید)

بعد از یک جدایی دردناک، مدتی مجرد بودن بهترین راه برای اطمینان از این است که رابطه بعدی شما پرتنش و محکوم به یک جدایی دیگر نیست. کمی وقت بگذارید تا آنچه رخ داده و جایی که اوضاع مطابق انتظار شما پیش نرفته است را پردازش کنید و سپس آنچه را که دفعه دیگر می خواهید متفاوت انجام دهید.

بیش از حد در مهمانی ها غرق نشوید

مطمئناً غرق شدن در هر چیزی غیر از غم و اندوه خود برای کنار آمدن با جدایی مانند مهمانی رفتن وسوسه انگیز است اما این یک اشتباه است. بعضی از افراد به دنبال تأیید این هستند که هنوز جذاب و جوانند. اما بلافاصله بعد از جدایی، اگر آغاز به نوشیدن، معاشقه یا مهمانی رفتن کردید، خوب همه اینها باعث حواس پرتی در فرایند عزاداری می گردد. اگر ما برای غمگینی خود وقت نگذاریم و روی خودمان کار نکنیم، در رابطه بعدی خود محکوم هستیم.

آن را فاجعه بار قلمداد نکنید

سرگرم کننده نیست اما جدایی همچنین سرانجام دنیا نیست. وقتی اوقات سختی دارید، کمی عشق به خود بدهید. اجازه ندهید شدت احساسات شما را وادار به تردید در خصوص خودتان کند. این بسیار سخت و دلخراش است اما شما از پس آن برمی آیید و حرکت می کنید و به زودی حالتان بهتر می گردد.

از درد اجتناب نکنید

برای گذر از جدایی، ممکن است سعی کنید از آسیب و درد خود جلوگیری کنید زیرا می دانید این کار بسیار ویرانگر است اما وقتی از این امر پرهیز می کنید نمی توانید از آن بهبود یابید. احساسات خود را زیر پا نگذارید و از آنها اجتناب نکنید. انتظار نداشته باشید که احساسات شما به نوعی سازمان یافته و پرشی اتفاق بیفتد - این احساسات در زمان ها و روش های غیر منتظره و شاید ناخوشایند به وجود می آیند. اجازه دهید دامنه غم، صدمه، خشم، ناامیدی، جشن، ترس و حتی نفرت برای شما پیش بیاید. با آنها روبرو شوید، آنها را تجربه کنید و سپس ادامه دهید.

به سراغ رسانه های اجتماعی نروید

بعد از جدایی، پیشنهاد می گردد یک یا دو ساعت وقت بگذارید تا به صورت دیجیتالی هم از هم جدا شوید. این شامل تعویض رمزهای عبور در هر سیستم عامل رسانه اجتماعی است که شریک شما ممکن است بداند، بستن هر حساب مشترک و حذف شماره تلفن های ذخیره شده. نگه داشتن رسانه های اجتماعی برای همسر سابق، شما را بیش از زمان لازم در آشفتگی احساسی گیر می اندازد. هرچه زودتر یک پاکسازی انجام دهید و خود را آزاد کنید.

بدگویی نکنید

وقتی صحبت از بدی های همسرتان می گردد بهتر است شما سکوت کنید. بدگویی حرکت درستی برای کنار آمدن با جدایی نیست. بدگویی بیش از آن که در خصوص همسر سابق شما تأثیر بگذارد، تصویری از شما را منعکس می نماید. مودبانه، جذاب یا سازنده نیست. وقتی شما احتیاج دارید که از این روش بهره ببرید، شما را به لجن می کشاند. حتی اگر صدمه می بینید، سعی کنید با سکوت در خصوص همسر سابق خود عظیمتری کنید. استثنا این قانون چیست؟ البته می توانید به دوستان نزدیک و خانواده خود اعتماد کنید.

به خودتان سخت نگیرید

توصیه می گردد که هنگام جدا شدن از زندگی خیلی سخت نگیرید. به یاد داشته باشید که خود و عزت نفس شما در حال حاضر آسیب دیده است پس آن را بدتر نکنید. همانطور که نسبت به دوستی که تازه قلبش شکسته است مهربان رفتار می کنید، نسبت به خودتان هم دلسوز باشید. اگر در کوشش برای ادامه کار هستید یا خواهان وضوح دید از طرف شخص سوم هستید که شریک شما را نمی شناسد، صحبت با یک درمانگر را در نظر بگیرید.

در خانه نمانید

بسیار راحت است که بتوانید در حالی که احساس ناراحتی می کنید، تلفن خود را مدام آنالیز کنید و هر 30 ثانیه به تلفن خود خیره شوید و امیدوار باشید که شریک سابق شما برای شما پیغام کوتاه ارسال کند و التماس کنید که دوباره ارتباط تان را آغاز کنید. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشغول نگه داشتن خود راهی عالی برای عبور از جدایی است. حداقل دو و حداکثر پنج کار را پیدا کنید که می توانید هر روز برای خود انجام دهید و احساس خوبی به شما بدهد. مشغول بودن حتی اگر کمی کلیشه باشد، به شما یاری می نماید و به زودی کارهای جدید زیادی را در پیش خواهید داشت که واقعاً آنها را دوست دارید و به آنها علاقه زیادی دارید، به مرور حتی وقت نخواهید داشت که به فکر همسر سابق خود باشید.

از قلم نیاندازید که شما به عنوان یک فرد کی هستید

وقت خود را در آغوش بگیرید و به عنوان یک فرد منافع خود را پرورش دهید می توانید به تدریج از رابطه خارج شوید. بعد از اینکه از باخت دوباره خارج شدید، از تنهایی خود لذت ببرید و بیاموزید بدون رابطه به زندگی تان برسید. به یک کلاس بروید تا خود را به عنوان یک شخص تقویت کنید. اکنون زمان فراگیری زبان جدید، عضویت در یک باشگاه شنا یا آشپزی است. شاید در کلاس یوگا، آشپزی یا کیک بوکسینگ با یک دوست جدید یا یک عشق جدید آشنا شوید!

از پذیرش هیچ مسئولیتی غافل نشوید

هیچ کس نمی خواهد احساس کند که در از بین رفتن یک رابطه مقصر بوده است اما واقعیت این است که رابطه یک خیابان دو طرفه است. اگرچه ممکن است شخص مقابل عمدتا مقصر باشد اما او به تنهایی مسئولیت سرانجام رابطه را ندارد. آنالیز نقش خود در این جدایی را در نظر بگیرید تا به شما یاری کند بفهمید چه درسهایی را می آموزید به جای اینکه طرف مقابل را سرزنش نموده یا حرکتی سریع و فکر نشده انجام دهید. خودارزیابی کنید و از نقش خود در روابط یاد بگیرید.

نفرت پراکنی نکنید

در سرانجام همسر سابق شما انسانی است که سعی می نماید زندگی خود را رقم بزند. خود را از درد و رنجش رها کنید. شما احتیاجی نیست که یک شریک عاشقانه جدید برای همسر سابق خود باشید اما به عشقی که برای آن فرد دارید جور دیگری ادامه دهید و از این خوبی برای یاری به خود در رسیدن به خوشبختی بهره ببرید. این انرژی مثبت برای بهبودی شما نیز مفید خواهد بود.

به الکل یا مواد مخدر مراجعه نکنید

هر مکانیسم مقابله ای خارجی، مانند استفاده بیش از حد از غذا، دارو، الکل یا رابطه جنسی، فقط درد عاطفی ناشی از جدایی را موقتاً بی حس می نماید. استفاده از این موارد همچنین همراه با خطرات اضافی مانند اتهامات احتمالی کیفری، افزایش وابستگی به مواد، عفونت های مقاربتی و بزه دیدگی و غیره همراه است.

اتمام رابطه را یک شکست نبینید

همه ما به دلایل مختلف به دنبال یک شخص می افتیم اما فقط به این دلیل که نتیجه نگرفت به معنای یک اشتباه عظیم نیست. اگر به این شخص متصل بودید، آنقدر آسیب پذیر بودید که بتوانید به گونه ای ارتباط برقرار کنید که احساس دروغین دوست داشته شدن و عشق ورزیدن داشته باشید، این جدایی یک شکست نبود.

رژیم محدود را آغاز نکنید

مگر اینکه این یک رژیم غذایی باشد که شما قصد داشتید قبل از جدایی آن را امتحان کنید در غیر این صورت چرا اکنون آن را آغاز کنید؟ بعداً زیاده روی خواهید کرد تا کالری هایی را که اکنون از خود محروم می کنید جبران کنید. اکنون زمان محرومیت نیست. درعوض، شما لیاقت چیز شیرینی را دارید.

از شریک سابق خود بیش از حد بت نسازید

در قطع رابطه حاد آسان است که شخص، شریک سابق خود را بیش از حد ایده آل کند و فقط بر قسمت های مثبت رابطه تمرکز کند. اما این یک اشتباه عظیم است. همه روابط یک کیسه مخلوط است و حداقل ایرادهای وجود دارد. شما کسی را دوست داشتید که شما را به همان روش دوست نداشته است. به خود یادآوری کنید که عشق و جذابیت پیچیده است و فقط به این دلیل که همسر سابق شما در خصوص شما احساس یکسانی ندارد، به این معنی نیست که شما شایسته عشق و احترام نیستید.

زیاد به مسافرت نروید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که بلیط هواپیما بخریم و کمی به گشت و گذار در تفرجگاه ساحلی بپردازیم اما به نظر می رسد کاوش زیاد روش خوبی برای بهبودی نیست. این فقط مدت طولانی حواس شما را پرت می نماید تا زمانی که به خانه برگردید. به عبارت دیگر، فقط بهبودی را به طور موقت به تأخیر می اندازد. در خانه بمانید و مستندها را تماشا کنید تا فرصت فکر کردن داشته باشید.

به خود محدودیت زمانی ندهید

مهم است که درک کنیم جدایی به زمان احتیاج دارد و ممکن است بهبودی شما نسبت به بهترین دوست شما بعد از جدایی بیشتر طول بکشد. جدایی یک فرآیند بازیاب با مراحل خاص احتیاج دارد. تصدیق و احترام گذاشتن به شما یاری می نماید راهی سالم و معتبر برای رشد و ترمیم پیدا کنید.

منبع:

rd

منبع: هفت گنج
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1507

به "20 کاری که بعد از جدایی هرگز نباید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 کاری که بعد از جدایی هرگز نباید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید