10 روش تصفیه هوا در خانه

به گزارش آسمان فارس، قطعا همه ما دوست نداریم که ریه خودمان را به دلیل دقت نکردن به چند مورد کوچیک به خطر بی اندازیم و نیاز به دکتر و بیمارستان پیدا کنیم !! ریه جز قسمت هایی از بدن است که بسیار آسیب پذیر است ما به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکه ریه سالمی داشته باشید و مسئله ای برایتان به وجود نیاد خانه خود را با هوای تمیز نگهداری کنید . در ادامه شما 10 روش تصفیه هوا در خانه به صورت ساده را خواهید آموخت که میتوانید آن هارا در روزمره خود استفاده کنید.

10 روش تصفیه هوا در خانه

1.استفاده کردن از گیاهان تصفیه کننده هوا

بهترین انتخاب برای تصفیه کردن هوا بخصوص هوای منزل استفاده از گیاه است زیرا نگهداری از گیاه مانند این است که شما تکه ای از طبیعت را به محیط زندگی خود اضافه می کنید . استفاده از گیاه سبب آرامش و همچنین شادابی و تازگی فضای محل زندگی میشود.ما چند مدل از گیاهان عالی برای استفاده در خانه را به شما معرفی می کنیم.

گل فیکوس

گل فیکوس دارای برگ های سبز ، پهن و بزرگی است.

علت محبوبیت زیاد این گل زیبا ، قابلیت تصفیه کنندگی هوای بسیار قوی گل فیکوس است. اگر قصد نگهداری این گل را دارید باید بدانید که گل فیکوس به نور غیر مستقیم و زیادی برای رشد نیازمند است. این گل بسیار زیباست و جنبه تزئینی نیز دارد.

گل عنکبوتی

گل عنکبوتی از محبوب ترین گل های آپارتمانی است.

این گل زیبا از جمله گل های سریع الرشد است که با طول یک متر دیده شده است.

اگر منزل شما نور کافی دریافت نمی کند شما می توانید از گل گندمی یا همان گل عنکبوتی نگهداری کنید زیرا این گل خوشگل در مکان های کم نور به خوبی رشد می کند.

گل برگ انجیری

گل برگ انجیری ظاهر خاص و زیبایی دارد ، برگ های این گل بسیار پهن و شیار دار هستند که به قشنگی آن افزوده است.

این گل زیبا جزء گل های لوکس و شیک به شمار می رود به همین علت خانه های مدرن برای تزئین و دکور از این گل استفاده می کند. گل برگ انجیری برای رشد خوب به ابیاری مناسب نیاز دارد اما به نور زیاد حساس نیست و می تواند حتی در نور مهتابی و لامپ نیز به خوبی رشد کند.

2.استفاده از خوشبو کننده هوا

دومین روش پیشنهادی ما استفاده از خوشبو کننده هوا در خانه است که تازها بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته چرا که بوی بسیار عالی به محیط انتقال میدهد و همچنین بعلت داشتن قابلیت ضد عفونی کنندگی خوشبو کننده های هوا بسیار گزینه مناسبی است , اما به علت داشتن مدل های مختلف , خریداران همواره در خرید خوشبو کننده هوا به مشکل میخوردند اما در ادامه ما برای سادگی بیشتر دو مدل از بهترین رایحه ها و برند های خوشبو کننده هوا را معرفی میکنیم

خوشبو کننده ایفل لوندر (lavender)

خرید خوشبو کننده لوندر همواره یکی از انتخاب های عالی در انتخاب خوشبو کننده ها نیز است که فروشگاه سرای عمده به مشتریان خود که تا به حال رایحه ای را امتحان نکرده است پیشنهاد میدهد و ما نیز به شما این رایحه را برای اولین خوشبو کننده پیشنهاد میدهیم

خوشبو کننده ایفل انبه (mango)

انتخاب بعدی شما یکی از پرفروش ترین رایحه های خوشبو کننده است که بسیار معروف و محبوب است چرا که جز قدیمی ترین رایحه ها است اگر شما میخواهید رایحه ای را خریداری کنید که به هیچ عنوان در خرید خود پشیمان نشوید پیشنهاد ما برای گزینه دوم خرید خوشبو کننده ایفل انبه است.

3.از بین بردن جانوران و حشرات موذی

حشرات مزاحمی مثل مگس، سوسک، مورچه ها و حیوانات موذی نیز مثل موش ها عامل مهم آلودگی محیط و آلودگی هوای منزل هستند ، همچنین این جانوران میتوانند ناقل بیماری نیز باشند.

  1. برای پیشگیری کردن از وجود این جانوران مزاحم همواره سعی کنید محیط خانه را تمیز نگه دارید و از ریختن آشغال در خانه خودداری کنید.
  2. سطل زباله تان را هر چند وقت یکبار با مواد شوینده تمیز بشویید و کاملا ضد عفونی کنید.
  3. از داروها و روش های مقابله با جانوران موذی استفاده کنید و تا جایی که می توانید آنها را از بین ببرید.

4.کاهش رطوبت محیط خانه

ایجاد رطوبت در محیط منزل شما باعث رشد قارچ و کپک می شود. اگر در منطقه ها مرطوب و شرجی زندگی می کنید و یا اگر استفاده خیلی زیادی از کولر های آبی دارید، باید رطوبت خانه را کاهش دهید تا از رشد قارچ و ایجاد کپک جلوگیری کنید.

اگر میزان رطوبت در منزل شما خیلی بالاست برای کاهش دادن آن از کولر گازی استفاده کنید.

5.استفاده از شمع های مومی

شمع های پارافینی، از خود مواد شیمیایی بسیار مضر و آسیب زننده ای تولید و منتشر می کنند که برای سلامتی بدن و بخصوص دستگاه تنفسی انسان مضر و خطرناک است. برخلاف شمع های پارافینی، شمع های مومی نه تنها این مواد مضر را در هوا پخش نمی کنند بلکه سبب اضافه شدن یون های منفی در هوا می شوند و این یون ها برخی آلاینده های موجود در فضا را با انجام فرایند یونیزاسیون از بین میبرند.

6.گرد گیری مرتب منزل

جارو کشیدن، دستمال کشیدن، گرفتن گرد و غبار ها، شستن فرش ها و موکت ها و شستشوی سرامیک و پارکت کف خانه و گردگیری تا حد بسیار زیادی آلاینده های مضر را از بین می برد.

حشره های میکروسکوپی، باکتری و انواع قارچ ها و گرد و غبار و… در پرز فرش مخفی می شوند و شما میتوانید با جارو کشیدن آنها را از بین ببرید.

7.زغال فعال

از ذغال فعال می توان به عنوان یک دستگاه تصفیه کننده هوای طبیعی استفاده کرد. یک روش فوق العاده عالی برای تصفیه هوای داخلی با استفاده از ذغال فعال است که به آن کربن فعال هم می گویند. ذغال فعال بی بو است و با از بین بردن سموم موجود در فضا و هوا باعث تعجب و شگفتی می شود.

8.لیمو تازه برای تصفیه هوا

شما برای تصفیه هوا میتوانید لیمو هارا از وسط قاچ کنید و آنها را در خانه خود بگذارید چرا که باعث جذب باکتری ها می شود و آنها را از محیط اطراف خارج میکند و هوای محیط شما پاکیزه می شود .

9.سیگار کشیدن را کنار بگذارید

سیگار کشیدن در منزل و هوای بسته بسیار زیاد روی سلامتی تاثیر منفی و مضر می گذارد، هم برای فردی که سیگار می کشد و هم افرادی که بو و دود سیگار را استشمام می کنند به خصوص نوزادان و بچه ها.

10.نظافت دریچه کولر و پنکه ها

همواره قسمتی از خانه وجود دارد که ما به آن توجه نمیکنیم و پر از گرد و خاک می شود اما این قسمت قطعا نباید دریچه کولر و یا پره پنکه ها باشد چرا که این وسیله ها درحال پخش باد و هوای تازه هستند اگر دریچه شمارا گرد و خاک فرا گرفته باعث میشود تمام انرژی های منفی و کلی گرد و خاک وارد منزل شما شود ما پیشنهاد میکنیم به صورت دوره ای و ماهانه دریچه های کولر را تمیز کنید تا به ریه های خود آسیب جدی وارد نشود.

منبع: اتاق
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2056

به "10 روش تصفیه هوا در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش تصفیه هوا در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید