گوگل در برابر رقیبانش کوتاه آمد

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران- گوگل تسلیم فشار رقیبان شد و به آنها اجازه خواهد داد برای این که موتور جست و جوی پیش فرض در دستگاههای اندرویدی در اروپا باشند، به رایگان رقابت نمایند.

گوگل در برابر رقیبانش کوتاه آمد

به گزارش خبرنگاران، این اقدام از سوی گوگل که بزرگترین موتور جست و جوی دنیا است در حالی انجام می گیرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد سال میلادی آینده مقرراتی را معرفی کند که گوگل، آمازون، اپل و فیس بوک را وادار می نماید شرایط فعالیت برابری را برای رقیبانشان تضمین نمایند.

سیستم عامل اندروید گوگل در حدود چهار پنجم تلفنهای هوشمند دنیا وجود دارد. این غول فناوری آمریکایی در سال 2019 گفت رقیبان باید به وسیله یک مناقصه پول پرداخت نمایند تا بتوانند در صفحه انتخابی ظاهر شوند که کاربران به وسیله آن می توانند موتور جست و جوی مورد علاقه شان را انتخاب نمایند.

گوگل پس از این که به دلیل استفاده غیرمنصفانه از اندروید برای تحکیم رجحان موتور جست و جوی خود با جریمه 4.24 میلیارد یورویی (5.16 میلیارد دلاری) کمیسیون اروپا در سال 2018 روبرو شد، تغییر رویه داد.

اولیویه بثل، یکی از مدیران گوگل در یک پست وبلاگ نوشت: ما اکنون تغییرات نهایی را در قسمت Choice Screen انجام می دهیم که شامل رایگان بودن مشارکت برای انتخاب شدن به عنوان موتور جست و جوی منتخب کاربران است. ما همچنان شمار موتورهای جست و جوی پیشنهادی در این قسمت را افزایش می دهیم. این تغییرات در سپتامبر اجرایی خواهند شد.

گوگل گفت پنج موتور جست و جوی محبوب در اتحادیه اروپا بنا بر آمار استات کانتر که شامل خود گوگل هم می گردد، به ترتیب تصادفی در بالای صفحه انتخاب موتورهای جست و جو نمایش داده می شوند و هفت موتور جست و جوی دیگر در پایین صفحه قرار خواهند گرفت.

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش رویترز، گوگل پیش از این به چهار رقیب که در مناقصه های جداگانه برای هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتخاب شده بودند، اجازه می داد در صفحه اندروید نمایش داده شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1678

به "گوگل در برابر رقیبانش کوتاه آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در برابر رقیبانش کوتاه آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید