کشف توله شیر عصر یخبندان در روسیه ، عکس

به گزارش آسمان فارس، در اوایل پاییز 2018 یک شکارچی روسی به نام پاول در هنگام شکار خود به یک تونل یخ زده 7 متری در اعماق قطب سیبری برخورد و در آنجا یک عاج ماموت کشف کرد. به همین دلیل پس از مشاهده عاج، با محققان شعبه سیبری در یاکوتسک تماس گرفت. در راستای این تماس گروهی از دانشمندان به محل بلایاگوارا در ساحل رودخانه ایندیگرکا اعزام شده و یکی از زیباترین حیوانات عصر یخبندان که مربوط به 28 هزار سال پیش بود را کشف کردند.

کشف توله شیر عصر یخبندان در روسیه ، عکس

براساس گزارش ها 15 متر آن طرف تر، یک شیر دیگر هم کشف شد. پوست، دندان ها، پنجه ها و حتی سبیل های هر دو شیر هنوز سالم مانده بودند. دکتر والری پلوتنیکوف و همکارانش در ابتدای تحقیقات خود نام این شیرها را اسپار و تاک نامیدند. دانشمندان ابتدا تصور می کردند که شیرها خواهرو برادر هستند، اما پس از اولین آزمایش های ژنیتیکی و سی تی اسکن ها تعیین شد آن ها بیشتر از 15 هزار سال با یک دیگر زندگی می کردند. پس از آنالیز های فراوان دانشمندان دریافت اند که این شیرهای ماموتی حدود 14 هزار سال است که منقرض شده اند.

براساس تحقیقات، این زوج در نوامبر2018 و ژانویه 2019 وارد آزمایشگاه یاکوتسک شدند و از نظر بیماری های عفونی همانند سیاه زخم که می توانند برای هزاران سال پنهان باشند مورد آنالیز قرار گرفتند. افزون بر این دانشمندان دریافته اند که دندان های این دو زوج در مقایسه با ماموت های افریقایی در سن کمتری رشد داشته است. تا آن ها بتوانند در زمستان های سخت سیبری، گوشت مصرف نمایند. بعلاوه دانشمندان روسیه دریافته اند که اسپار و تاک به دلیل سقوط یا به دلیل مدفون در گل و لای جان خود را از دست داده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1684

به "کشف توله شیر عصر یخبندان در روسیه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف توله شیر عصر یخبندان در روسیه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید