کشاورزان محصولات خود را بیمه نمایند

به گزارش آسمان فارس، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : کشاورزان کرمانشاهی نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام نمایند.

کشاورزان محصولات خود را بیمه نمایند

کامران کریمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به فعالیت کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت : فعالیت کشاورزی وابستگی فراوان به شرایط جوی و محیطی داشته که معمولاً همواره با ریسک همراه بوده و در شرایط بروز بلای طبیعی حوادث با خسارت رو به رو خواهد بود.

وی اضافه کرد: به طور کلی بخش کشاورزی با مخاطرات زیادی همانند ناپایداری شرایط جوی، آفت و بیماری ها و نوسانات بازار همراه بوده که در این شرایط بیمه محصولات کشاورزی تنها یاری نماینده مؤثر به کشاورزان بحران دیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه توضیح داد: بر اساس بروز خشکسالی های چندسال اخیر و وقوع بلایای طبیعی در استان کرمانشاه بدون شک حمایت های بیمه ای در بخش کشاورزی می تواند باعث کاهش مسائل تولیدنمایندگان باشد.

کریمی ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یک خدمت و پوشش بیمه ای عمل نموده که دغدغه های کشاورزی اتفاق افتاده در هنگام بروز بلایای طبیعی را کشاورزان کاهش می دهد.

وی با تاکید بر داشتن بیمه برای کشاورزان، مطرح کرد: داشتن بیمه یا وجود اهمیت فراوانی که دارد، اما مورد بی توجهی کشاورزان قرار گرفته و برای این امر احتیاج به برگزاری نشست های آموزشی با هدف توجیه کشاورزان برای داشتن بیمه محصولات است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزان باید محصولات خود را بیمه نمایند، تاکید نمود: از تمامی کشاورزان تقاضا می گردد برای بیمه محصولات خود اقدامی جدی داشته باشند و از فرصت مهم بیمه محصولات کشاورزی که برای آن ها ارائه می گردد در راستای حمایت از خود در بحران ها بهره ببرند.

کریمی در خاتمه به تهدیدات مورد توجه به بخش کشاورزی اشاره نمود و متذکر شد: انواع محصولات کشاورزی در حوزه دام، طیور، زنبور عسل، آبزیان پرورشی و … در برابر خسارت های ناشی از سوانح طبیعی و حوادث مخرب مانند تگرگ، طوفان، خشکسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی، یخبندان، آتش سوزی، آفات و… بسیار آسیب پذیر بوده که در قالب بیمه کشاورزی می توان مورد حمایت قرار گیرند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2088

به "کشاورزان محصولات خود را بیمه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان محصولات خود را بیمه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید