چگونه یک خانه را با سبک رترو تزئین کنیم؟

به گزارش آسمان فارس، سبک رترو را می توان به عنوان تطبیق جریان های گذشته ، مد ، روند و سبک با لحظه و زنده نگه داشتن آنها در زمان حال تعریف کرد. برای اینکه یک استایل رترو باشد ، باید از سبکی استفاده کرد که حداقل 20 سال قدمت داشته باشد. امروزه این سبک که اغلب در طراحی پارچه ، کافه ، رستوران و خانه با آن روبرو می شویم ، بسیار مورد توجه مردم است. این تقاضا باعث افزایش قیمت محصولات رترو شده و جایگاه ویژه ای را در بازار باز نموده است. در این مقاله خواهیم گفت که چطور می توانیم خانه را با این سبک تزئین کنیم.

چگونه یک خانه را با سبک رترو تزئین کنیم؟

دکوراسیون منزل با سبک رترو

سبک رترو یعنی استایلی که در گذشته مد بود دوباره به دستور کار برگردد و تبدیل به یک ترند گردد. علاوه بر تعمیر و استفاده مجدد از یک قطعه از گذشته ، می توان از آن با بازفراوری آن قطعه و ایجاد یک فضای رترو مصنوعی نیز استفاده کرد. رترو که با روستیک و وینتیج از آن یاد می گردد در کنار سبک پوشش خود در عرصه معماری نیز خودنمایی کرده و محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است. این جریان ؛ انتخاب کسانی است که آرزوی گذشته را دارند یا می خواهند هم مدرن باشند و هم آثار گذشته را در فضای زندگی خود زنده نگه دارند. در ادامه ، به ترفندهای این تجارت می پردازیم و شما را در خصوص آن مطلع می کنیم.

سبک رترو خانه چیست؟

سبک رترو که مطلعانه از آن به عنوان سبکی که از جریانات و مدهای گذشته اخیر نشأت می گیرد ، با گرایش های مدی که از حال پیروی کرده و بر آینده تمرکز می کنند ، فرق دارد. این سبک به سمت گذشته حرکت کرده و با انعکاس گذشته به حال ترکیبی متفاوت ایجاد می نماید.

سبک رترو که برای اولین بار در کشورهای اسکاندیناوی استفاده شد ، دارای ویژگی نوستالژیک و بعلاوه انعطاف پذیری قابل انطباق با جریان است. فردی که رابطه خود را با گذشته قطع نمی نماید ، این موضوع را در فضای زندگی خود منعکس کرده و همچنان مد قدیمی را حفظ می نماید. مثلا فرد می تواند مد دهه 80 را به سبک زندگی خود منعکس کرده و یا یک محصول دهه 90 را بازیابی و استفاده مجدد کند. لازم نیست یک قطعه واقعا قدیمی باشد. در آن قالب ها و طرح ها می توان محصول را به صورت نوستالژیک بازفراوری کرد.

کاربردهای سبک رترو چیست؟

کلمه رترو در لاتین به معنای بازنگری ، گذشته نگر و پوشش گذشته است. حوزه های کاربری سبک رترو که از ترکیب کلاسیک و مدرن زاده شده و مطابق با سلیقه شخصی شکل می گیرد ، به صورت منسوجات ، اکسسوری ، مو ، آرایش ، فضاهای معماری ، کافه و دکوراسیون منزل ظاهر می گردد. افرادی که این سبک را به هویت خود منعکس می کنند ، با آمیختن سبک قدیمی با تازه ، سبکی پرانرژی را منعکس می کنند.

سبک رترو که با سبک اصلی خود توجه ها را به خود جلب می نماید ، سالهاست که محبوب بوده و در حال افزایش منطقه ها استفاده از آن است. با توجه به محبوبیت فضای آن در بازار ، فراوری کنندگان طرح های خود را بر این اساس راهنمایی می کنند.

متریال طراحی سبک رترو

طیف متریال و بافت های قابل استفاده در سبک رترو گسترده است. به عنوان مثال می توان به کف پوش های چوبی و وینیل ، سنگ مرمر ، گچ ، پلی استر و پارچه های مخمل اشاره نمود.

با توجه به استفاده از رنگ های غیر معمول در سبک رترو ، طراحان جهت پیاده سازی بهتر از تایل های وینیل ، سرامیک ها و کاغذ دیواری های طرح دار روشن استفاده می کنند. طرح کاشی علاوه برای نقش های متفاوت به صورت شطرتجی نیز استفاده می گردد و بر روی کف پوش های چوبی از فرش های رنگی استفاده می کنند.

طراحی خانه قدیمی

سبک رترو یک شورش علیه همه چیز عادی است. بر گذشته تأکید کرده و از سنت ها محافظت می نماید. روندهای نوستالژی را به روح آنها منعکس کرده و ردپای گذشته را در لحظه حمل می نماید. هماهنگی با رنگ های متضاد را دنبال می نماید ؛ مقداری گذشته و مقداری آینده. این یک دیدگاه نوستالژیک است.

چگونه یک دکوراسیون منزل به سبک رترو بسازیم؟

راه های مختلفی برای تزئین خانه به سبک رترو وجود دارد. مراحل نوستالژی را با ترفندهایی با شما در میان می گذاریم. ما در خصوص رنگ های خنثی و پاستلی صحبت خواهیم کرد که به دهه 50 تا 60 میلادی بازمی گردند ، با رنگ های روشن و پر جنب و جوش ، مبلمان گلدوزی شده که هر کدام شبیه یک اثر هنری هستند.

سبک رترو معانی گرم ، صمیمانه و محبت آمیز ایجاد می نماید. فرد را در محل زندگی آرام می سازد ، با سبک اصلی خود احساس منحصر به فرد کرده و محیطی سرشار از اعتماد و آرامش ایجاد می نماید. سبکی برای ایجاد شگفتی هاست.

طراحی خانه قدیمی

دکوراسیون منزل به سبک رترو در خصوص مبلمان نمادین دهه 50 ، نورپردازی باشکوه دهه 70 ، الگوهای اصلی دهه80 و رنگ های زنده دهه 90 است. نکته مهم این است که این قطعات را به طور هماهنگ ترکیب کرده و سبک منحصر به فرد خود را منعکس کنید. به جای نوسازی کامل کل فضا ، با پاشیدن قطعات نوستالژیک در فضای نشیمن مدرن خود ، فضایی رترو ایجاد نمایید.

رنگ ها در طراحی داخلی رترو

رنگ هایی که در این سبک بیشترین استفاده را دارند شامل موارد زیر می گردد ؛

رنگ های روشن و تند - آبی سیر ، نارنجی روشن ، زرد ، بنفش و صورتی

تضاد بین رنگ ها - مشکی و سفید ، قرمز و سفید ، زرد و مشکی و رنگ های خنثی و ملایم مانند طوسی ، آبی- خاکستری ، صورتی و بنفش روشن

شاید در ابتدا بنظرتان بیاید که استفاده از این قبیل رنگ ها برای اتاق نشیمن یا پذیرایی مناسب نباشد ؛ اما باید گفت اگر بتوانید ترکیب رنگ ها را به درستی انتخاب نمایید و تعادل را در محیط برقرار کنید به نتیجه فوق العاده دست خواهید یافت.

مبل و فرش رترو

شما می توانید از اکسسوری های امروزی خود با صندلی های راحتی و فرش بهره ببرید. نقاشی های مدرن را با مبلمان نوستالژیک با جزئیات گلدوزی ترکیب کنید. از الگوهای هندسی که دوره قدیم را منعکس می کند روی بالش هایتان استفاده نمایید ؛ نقش های گل و پرنده را در ظروف غذاخوری بگنجانید و قطعات نمادینی داشته باشید که در بین وسایلتان خودنمایی کنند.

چرم و رنگ های زنده را ترکیب کرده و از کاغذ دیواری های گلدار روی یک دیوار اتاق نشیمن خود بهره ببرید. وسایل کوچک خود را که از مغازه قدیمی خریده اید یا از پدربزرگ و مادربزرگتان به جا مانده اند ، در گوشه ای از خانه خود قرار دهید. قوانین را بشکنید ؛ تم های مختلف را مخلوط کرده و جلوه سبک رترو کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2168

به "چگونه یک خانه را با سبک رترو تزئین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک خانه را با سبک رترو تزئین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید