چری Ant: شاسی بلند الکتریکی زیبا و فناورانه ای که با یک بار شارژ 510 کیلومتر طی می کند

به گزارش آسمان فارس، شرکت چینی چری (Chery) از جدیدترین خودروی شاسی بلند خود به نام Ant یا S61 رونمایی کرد که به نظر می رسد کامل ترین و مدرن ترین خودروی الکتریکی این شرکت است

چری Ant: شاسی بلند الکتریکی زیبا و فناورانه ای که با یک بار شارژ 510 کیلومتر طی می کند

چری در تمام بخش های طراحی، ظاهر، مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند Ant، تغییراتی اعمال کرده و اوج خلاقیت خود را به نمایش گذاشته است.

اولین خودروی این شرکت است که بدنه ای کاملا آلومینیومی دارد و ظاهر آن به هیچ یک از خودروهای SUV این شرکت یا رقیب در بازار شبیه نیست. چری در دماغه، چراغ ها، صندوق، خطوط بدنه و آیینه ها تغییراتی داده و جذابیت هایی افزوده است تا این محصول اش کمترین شباهت را به خودروهای لینک اند کو داشته باشد.

بدنه آلومینیومی خودروی Ant باعث کاهش وزن 40 درصدی آن نسبت به خودروهای معمولی شده در حالی که اندازه ای 4630 در 1910 میلی متر از نظر طول و عرض دارد و ارتفاع آن به 1655 میلی متر می رسد.

برخی گزارش ها نشان می دهند چری برای افزایش استحکام بدنه این خودرو از آلیاژهای آلومینویم و منیزیم استفاده کرده است. گفته می شود بیش از 93 درصد بدنه از ترکیب این دو آلیاژ است. به همین دلیل هم فریم خالی این خودرو تنها 94.4 کیلوگرم وزن دارد.

داخل کابین: لوکس، زیبا و فناورانه

شرکت چری روی طراحی محیط داخل کابین این خودرو وقت زیادی گذاشته و خواسته یک خودروی کاملا لوس و مدرن بسازد. داخل کابین انواع فناوری ها و عناصر محیط دوست را می بینیم.

دو نمایشگر بزرگ یکی برای نشان دادن علایم و آمپرها و دیگری برای سیستم سرگرمی نصب شده است. نمایشگر سیستم ناوبری و سرگرمی 12.3 اینچ و به سبک خودروهای مرسدس بنز است.

طراحی دستگیره های درب ها به همراه روکش صندلی ها از چوب و چرم مصنوعی است. یک ساندروف پانوراما مشکی، پریز برق 220 ولت، فناوری شارژ سریع Qi، فناوری تشخیص چهره، سیستم مدیریت هوشمند کیفیت هوای داخل کابین از دیگر امکانات فناورانه این خودرو هستند.

به فیلتر هوای N95، صندلی های برقی، سیستم تشخیص صدای مبتنی بر هوش مصنوعی به همراه سیستم عامل Harmony هواوی نیز مجهز است. در واقع، چری Ant اولین خودروی جهان با سیستم سرگرمی هارمونی هواوی محسوب می شود. با فناوری رانندگی خودران L2.99 نیز عرضه خواهد شد که البته هنوز جزئیات دقیق آن را نمی دانیم.

برخی از مشخصات این سیستم شامل پارک اتوماتیک، سیستم ترمز فعال، هشدار خروج از خط و دستیار رانندگی بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی است.

مشخصات فنی: طی مسافت 510 کیلومتر با یک بار شارژ

مشخصات فنی این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است ولی می دانیم موتور الکتریکی این خودرو روی محور عقب نصب شده و قدرتی 178 اسب بخار به همراه گشتاوری 280 نیوتن متر دارد. فاصله دو محور این خودرو هم 2830 میلی متر است.

سیستم باتری لیتیوم یونی این خودرو شامل سه باتری می شود که در مجموع ظرفیتی بیش از 70 کیلووات ساعت دارند.

چری می گوید با یک بار شارژ این سیستم باتری می توان مسافتی 510 کیلومتری را طی کرد که برای یک خودروی شاسی بلند بسیار خوب است. اگر با سرعت میانگین 60 کیلومتر بر ساعت حرکت کند، مسافتی 600 کیلومتری طی خواهد شد.

مدت زمان شارژ این سیستم باتری نیز با یک شارژر 6.6 کیلوواتی حدودا 11 الی 13 ساعت طول می کشد که چندان خوب نیست ولی با فناوری شارژ سریع در مدت زمانی 30 دقیقه ای می توان از 30 تا 80 درصد باتری را شارژ کرد. تفاوت این ظرفیت شارژ باتری به خاطر تفاوت فناوری های شارژ سریع مختلف در بازار است.

چری این خودروی SUV را در چهار مدل مختلف روانه بازار می کند که محدوده قیمتی از 149 هزار و 800 یوان تا 189 هزار و 800 یوان (22110 تا 28014 دلار) دارند. تفاوت قیمتی مدل های مختلف خودروی S61 فقط در آپشن ها است وگرنه سیستم محرکه مشترکی به همراه باتری یکسانی برای همه مدل ها انتخاب شده است.

در مجموع، چری Ant یک خودروی SUV جذاب و هیجان انگیز برای بازارهای خاورمیانه و آسیا نشان می دهد و مدرن ترین خودروی این شرکت چینی است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1225

به "چری Ant: شاسی بلند الکتریکی زیبا و فناورانه ای که با یک بار شارژ 510 کیلومتر طی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چری Ant: شاسی بلند الکتریکی زیبا و فناورانه ای که با یک بار شارژ 510 کیلومتر طی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید