این خودروی چینی با یک باک 1300 کیلومتر راه می رود، عکس

به گزارش آسمان فارس، گجت نیوز نوشت: چری آریزو 8 پلاگین هیبریدی یک سدان 4.7 متری است که با یک باک بنزین و باتری های پر، می تواند نزدیک به 1300 کیلومتر مسیر را طی کند. در ادامه با جزئیات Chery Arrizo 8 PHEV آشنا می شویم.

این خودروی چینی با یک باک 1300 کیلومتر راه می رود، عکس

هیوندای سوناتا و تویوتا کمری هیبریدی در سال های نه چندان دور، توانستند تا بازار خوبی را برای خود دست و پا نمایند. حالا نه خبری از تویوتا و هیوندای هست و نه ماشین هیبریدی به ایران وارد می گردد. خودرو سدان آریزو 8 پلاگین هیبریدی مدل 2023 شاید بتواند این خلاء را در حد و میزان خود پر کند. به همین دلیل قصد داریم تا با ابعاد و زوایا این خودرو چینی آشنا شویم.

معرفی کوتاه چری آریزو 8 هیبریدی

خودرو چینی آریزو 8 پلاگین هیبریدی مدل 2023 از سیستم پلاگین هیبرید نسل سوم چری بهره می برد که در هر 100 کیلومتر، فقط 4 لیتر بنزین می سوزاند و با یک باک پر می تواند بیش از 1300 کیلومتر مسیر را طی کند. این خودرو به جشنواره ای از آپشن ها مختلف مجهز شده که در ادامه به آن ها می رسیم.

مزایا و معایب چری آریزو 8 پلاگین هیبریدی مدل 2023

مزایا

  • مصرف سوخت پایین (صدی 4 لیتر)
  • کابین نیمه لاکچری و مدرن با تزئینات طرح چوب
  • قیمت پایین نسبت به رقیبان ژاپنی و کره ای

معایب

  • نسخه استاندارد، فوق العاده کم آپشن است

طراحی ظاهری و ابعاد

خلاصه می گوییم؛ میزان و چهره چری آریزو 8 هیبریدی هیچ فرقی با مدل بنزینی ندارد و ابعاد آن شامل 4780 میلی متر طول، 1843 میلی متر عرض و 1469 میلی متر ارتفاع می گردد و فاصله محورهای آن هم به 2790 میلی متر می رسد.

در نمای جلویی، باز هم همان جلو پنجره دو تکه با طراحی چراغ های دوگانه و LED را داریم. رینگ های 19 اینچی با طرح 5 پره دوال هم دوباره تکرار شده اند و شاید تنها تفاوت این قسمت در مدل هیبریدی و بنزینی، اضافه شدن یک پورت شارژ باشد. چری آریزو 8 PHEV مدل 2023 به دو پورت شارژ AC شهری و DC سریع مجهز شده است. نمای عقبی هم میزبان چراغ خطرهای به هم پیوسته با لبه دو شاخه است و سیستم اگزوزهای دوکاناله هم به مانند سابق دیده می شوند.

طراحی کابین و داشبورد

اتاق و داشبورد چری آریزو 8 هیبریدی هم تفاوت زیادی با نسخه بنزینی ندارند. در این قسمت باز هم شاهد مولتی مدیای 12.4 اینچی لمسی و کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی هستیم و فرمان دی کات اسپرت هم دوباره دیده می گردد.

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی

ظاهر اهرم دنده هرچند که با دنده مدل بنزینی یکی است اما نوع گیربکس چری آریزو 8 PHEV مدل 2023 با نسخه بنزینی کاملا فرق دارد. باقی اجزای کابین هم مثل سیستم نورپردازی، دکمه های اتوهلد و ترمز پارک برقی یا استارت کی لس یا پد شارژر وایرلس هم دوباره به چشم می خورند.

مشخصات فنی و آپشن های چری آریزو 8 هیبریدی

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی

چری آریزو 8 در نسخه تمام بنزینی با دو پیشرانه 1.6 و 2 لیتری توربو شارژ راهی بازار شده بود که این موتورها به ترتیب می توانستند 195 و 250 اسب بخار قدرت را به وسیله گیربکس اتوماتیک دوکلاچه، با چرخ های جلویی درگیر نمایند.

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی با پورت شارژر سریع

در زیر کاپوت نسخه پلاگین هیبریدی، هیچ کدام از این دو موتور یاد شده دیده نمی گردد و چری آریزو 8 PHEV به سیستم هیبرید نسل 3 چری مجهز شده است که نمونه آن را قبلا در چری تیگو 7 پلاس و فونیکس اف ایکس هیبریدی دیده بودیم. چری آریزو 8 PHEV مدل 2023 از یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی بهره می برد که در کنار یکدیگر می توانند نزدیک به 320 اسب بخار قدرت و تقریبا 500 نیوتن متر گشتاور را فراوری نمایند.

مصرف سوخت چری آریزو 8 هیبریدی در حالت اکو و به صورت ترکیبی، تقریبا به 4 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد و به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، می تواند باتری های خود را در عرض 30 دقیقه (از 20 به 80 درصد ظرفیت) شارژ کند. حجم باک آریزو 8 پلاگین هیبریدی تقریبا 50 لیتر است و اگر ظرفیت باتری ها را بین 12 تا 15 کیلو وات ساعتی بگیریم، می توان گفت که این خودرو قادر است تا با باک بنزین پر و باتری های فول شارژ، بیش از 1300 کیلومتر را یک نفس طی کند!

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی

بعلاوه گیربکس آریزو 8 پلاگین هیبریدی مدل 2023 از نوع DHT است که به طور اختصاصی برای ماشین های پلاگین هیبریدی طراحی شده و امکانات این خودرو هم تقریبا شبیه به نسخه بنزینی است که در ادامه به فهرست آن ها اشاره می کنیم:

  • کروز کنترل
  • مولتی مدیا لمسی و کلاستر دیجیتالی
  • سه حالت رانندگی مختلف
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • صندلی برقی برای سرنشین هایی جلویی و سه مموری (برای راننده)
  • پد شارژر وایرلس
  • استارت کی لس
  • سیستم ورود بدون کلید به کابین
  • فرمان D کات برقی با دکمه های کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل
  • سانروف برقی
  • سیستم نورپردازی پویا با 64 رنگ
  • تودوزی طرح چرم
  • رادار باقی ماندن بین خطوط
  • سنسور نور و باران
  • دوربین دنده عقب
  • سنسور پارک
  • سنسور فشار باد لاستیک ها
  • 10 کیسه هوا
  • سیستم تعلیق مولتی در محور عقب و دو جناغی اکتیو در محور جلویی

اما گول این فهرست بلند بالا را نخورید چرا که شرکت چری برای پایین نگه داشتن قیمت این خودرو، بسیاری از آپشن ها را از نسخه استاندارد حذف نموده است! البته نمره ایمنی و نتایج تست تصادف هر دو نسخه یکی است.

قیمت چری آریزو 8 هیبریدی و احتمال واردات آن به ایران

طبق گزارش های رسمی از نماینده شرکت چری در ایران، قرار است امسال را به چند ماشین برقی و هیبریدی نو از این برند جلو ببریم. واردات فونیکس FX و تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی در کنار آریزو 5 برقی که قطعی شده و این سه خودرو، احتمالا در امسال راهی خیابان می شوند.

قیمت چری آریزو 8 PHEV مدل 2023 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما نسخه بنزینی آن جزو مقرون به صرفه ترین سدان های تقریبا لوکس چینی است که می توانید با قیمت 14 تا 18 هزار دلار، آن را تهیه کنید. نسخه های هیبریدی همواره کمی گران تر هستند و احتمالا قیمت چری آریزو 8 هیبریدی به 20 هزار دلار یا کمی بالاتر هم برسد؛ البته این عدد برای نسخه استاندارد خواهد بود و شاید قیمت نسخه فول آپشن از 25 هزار دلار هم بیشتر گردد. با یک ضرب ساده می توان گفت که اگر واردات آریزو 8 پلاگین هیبریدی مدل 2023 (در نسخه استاندارد) به ایران صورت بگیرد، قیمت آن شاید از 2.5 و بلکه 3 میلیارد تومان هم بالاتر برود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2161

به "این خودروی چینی با یک باک 1300 کیلومتر راه می رود، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودروی چینی با یک باک 1300 کیلومتر راه می رود، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید