پرورش گیاهان در مزرعه عمودی بدون نور خورشید و خاک!

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس 24، داخل انباری در حومه صنعتی پایتخت دانمارک، انبوهی از گیاهان به شکل طبق بندی شده تا سقف سازه در حال رشد هستند.

پرورش گیاهان در مزرعه عمودی بدون نور خورشید و خاک!

این مزرعه عمودی که به تازگی افتتاح شده با استفاده از انرژی مزرعه های بادی این کشور فعالیت می نماید و به این ترتیب هیچ گاز گلخانه ای فراوری نمی نماید.

کاهو، گیاهان و کلم پرورش یافته در این مزرعه نه از نور خورشید بهره می برند و نه در خاک ریشه دارند. فرایند برداشت محصولات از این مزرعه چندماه دیگر انجام می گردد.

استارت آپ نوردیک-هاروست این مزرعه را مدیریت می نماید. آندارس ریمن مدیر ارشد اجرایی نوردی- هاروست در این باره می گوید: ما فقط می توانیم سالانه 200 تن محصول برداشت کنیم، اما تجهیزات پشتیبانی از فراوری سالانه هزار تن محصول را ساخته ایم.

در مزرعه عمودی مذکور از 20 هزار لامپ ال ای دی مخصوص برای تامین نور گیاهان استفاده می گردد. از سوی دیگر ربات ها سینی های حاوی دانه را در راهروهای انبار 7 هزار مترمربعی جابه جا می نمایند.

در فرایند کشاورزی عمودی برای استفاده بهینه از فضا گیاهان در قفسه هایی عمودی کاشته می شوند و به این ترتیب محیط های شهری به تامین احتیاج غذایی یاری می نمایند.

نوردیک هاروست ادعا می نماید تمام انرژی مورد احتیاج این مزرعه با یاری مزرعه های بادی وسیع دانمارک تامین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1375

به "پرورش گیاهان در مزرعه عمودی بدون نور خورشید و خاک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش گیاهان در مزرعه عمودی بدون نور خورشید و خاک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید