پانته آ بهرام و امیر جعفری بعد از 9 سال در نمایش محمد رحمانیان ، شروع اجرای نمایش قفس در تالار حافظ

به گزارش آسمان فارس، یک نمایش از امروز اجراهایش را شروع می نماید و دو نمایش دیگر هم بازیگران خود را معرفی نموده اند.

پانته آ بهرام و امیر جعفری بعد از 9 سال در نمایش محمد رحمانیان ، شروع اجرای نمایش قفس در تالار حافظ

به گزارش خبرنگاران، نمایش قفس به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی از امروز در تالار حافظ روی صحنه می رود. از سوی دیگر خبر پیوستن الیکا عبدالرزاقی به نمایش گالیله و حضور پانته آ بهرام در نمایش اتاق محترم محمد رحمانیان منتشر شده است.

قفس محمد حاتمی از امروز در تالار حافظ

محمد حاتمی در تازهترین تجربه خود در عرصه تئاتر، نمایش قفس را از چهارشنبه 16 شهریور در تالار حافظ روی صحنه می برد.

محمد حاتمی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره تازهترین تجربه خود در این عرصه، به مهر گفته است: قرار است نمایش قفس را که خودم نوشته و کارگردانی می کنم، از روز چهارشنبه 16 شهریور در تالار حافظ روی صحنه ببرم.

او درباره موضوع نمایش قفس شرح داده است: این اثر بستری اجتماعی دارد و قصه زنی نویسنده را روایت می نماید که به همراه همسر پزشکش در یک مجتمع زندگی می نمایند. زن در حال نگارش رمان است و به تمام کاراکترها و موقعیت هایشان عینیت می دهد و وارد زندگی شان می نماید.

حاتمی با اشاره به این که این نمایش دارای 6 پرسوناژ است، اضافه نمود: شهره سلطانی، سام قریبیان، الهه شه پرست، شهروز دل افکار، یزدان فتوحی، احسان عباسی و خودم در این نمایش به عنوان بازیگر حضور داریم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره فرایند فراوری این اثر نمایشی با توجه به شرایط مالی موجود، شرح داده است: نمایش ما تهیه نماینده ندارد. ما تئاتر کار می کنیم و اهل تجارت نیستیم و تمامی بازیگران و عوامل گروه برای شرافت تئاتر با من همراه شده اند و برای جیب شان کار نمی نمایند. امیدوارم بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و اداره کل هنرهای نمایشی از نمایش قفس حمایت نمایند.

او این را هم گفته است که: درست است که گروه بازیگران و عوامل نمایش قفس نجابت به خرج می دهند ولی باید به مسأله معیشت توجه گردد. متأسفانه اقتصاد تئاتر ما فلج و فقیر است.

حاتمی گفته است: بعد از 43 سال کار در تئاتر این روزها درگیر بروکراسی و کاغذبازی برای دریافت مجوزهای مختلف شده ام تا بتوانم نمایش را روی صحنه ببرم.

الیکا عبدالرزاقی، خانم سارتی نمایش گالیله

الیکا عبدالرزاقی و هدیه آزیدهاک به عنوان 2 بازیگر زن نمایش گالیله به کارگردانی شهاب الدین حسین پور معرفی شدند.

گالیله نوشته برتولت برشت که به وسیله محمد امیر یاراحمدی دراماتورژی شده و قرار است در پاییز امسال روی صحنه برود، بازیگران تازه خود را معرفی کرد.

قرار است در این نمایش، الیکا عبدالرزاقی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در نقش خانم سارتی به ایفای نقش بپردازد. عبدالرزاقی از بازیگران تئاتر ایران است که به وسیله حمید سمندریان آموزش دیده و در نمایش دیدار بانوی سالخورده به عنوان آخرین تجربه کارگردانی این کارگردان تئاتر ایران نیز به ایفای نقش پرداخته است.

بعلاوه در نمایش گالیله هدیه آزیدهاک از بازیگران تئاتر و تلویزیون نیز ایفای نقش ویرجینیا را عهده دار است. پیش از این حضور فرهاد آئیش به عنوان بازیگر اصلی و ایفاگر نقش گالیله در این اثر نمایشی قطعی شده بود.

  • امیر جعفری (اسی قلک) در اتاق محترم بازی می نماید
  • اولین کارگردانی مرتضی عقیلی روی صحنه می رود | دوستان کمدی در تابستان، شوهر اینترنتی در پاییز
  • تازه ترین خبرهای تئاتر | شروع اجراهای آقای اشمیت کیه و تمدید ایسکمیا

همکاری پانته آ بهرام و امیر جعفری بعد از 9 سال

نمایشاتاق محترمبه کارگردانی محمد رحمانیان و تهیه نمایندگی امیرحسین نفر از 20 شهریور ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. پانته آ بهرام و امیر جعفری که 9سال پیش در نمایششکلک همبازی بودند در این تئاتر ایفای نقش می نمایند.

پیش فروش اینترنتی بلیت های این نمایش از پنج شنبه در سایت ایران کنسرت شروع می گردد. این نمایش نوشته آیرا لوین است که شهرام زرگر آن را به فارسی برگردانده است.

موسسه فرهنگی هنری دی: مجری طرح، محسن شاه ابراهیمی: مدیر هنری و داریوش یگانه: مدیر فراوری این نمایش هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2065

به "پانته آ بهرام و امیر جعفری بعد از 9 سال در نمایش محمد رحمانیان ، شروع اجرای نمایش قفس در تالار حافظ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانته آ بهرام و امیر جعفری بعد از 9 سال در نمایش محمد رحمانیان ، شروع اجرای نمایش قفس در تالار حافظ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید