مجلس هند لایحه جنجالی اعطای حق شهروندی را تصویب کرد

به گزارش آسمان فارس، مجلس اعیان مجلس هند لایحه جنجالی اعطای حق شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را تصویب کرد.

مجلس هند لایحه جنجالی اعطای حق شهروندی را تصویب کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این لایحه که به شش اقلیت از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش که اکثر جمعیت آنها مسلمانان هستند حق شهروندی هند را می دهد، با 125 رای موافق در مقابل 105 رای مخالف و 15 رای ممتنع در مجلس اعیان مجلس هند به تصویب رسید؛ تصمیمی که از سوی نارندرا موی، نخست وزیر هند مورد استقبال نهاده شد.

در حال حاضر این لایحه برای آنکه جنبه قانونی پیدا کند تنها نیازمند امضای نخست وزیر هند است.

منتقدان دولت هند می گویند که این لایحه بخشی از دستور کار دولت ملی گرای هندو برای به حاشیه راندن دویست میلیون مسلمان این کشور و اهانتی به اصول برابری مطرح در قانون اساسی است. با این حال دولت هند تبعیض آمیز بودن این برنامه را رد می نماید و می گوید هدف آن یاری به اقلیت ها برای فرار از سرکوب است.

پیشتر تصویب این طرح در مجلس عوام به تظاهرات خشونت آمیز در شمال شرقی هند دامن زده بود.

معترضان ابراز نگرانی کردند که دولت هند با دادن حق شهروندی به هندوهای بنگلادش میخواهد بافت جمعیتی منطقه آسام و کل شمال شرقی را عوض کند.

بیش از 700 شخصیت سرشناس هندی از جمله وکلا، دانشگاهیان و بازیگران سینما با امضای بیانیه ای این لایحه را محکوم نموده اند. به گفته آنها به نظر می رسد که دولت هند مصمم است به تلاطمی شدید در جامعه هند دامن بزند.

ابراز نگرانی شده است که چرا این لایحه فقط به مهاجران غیرمسلمان از پاکستان، بنگلادش و افغانستان اشاره می نماید درحالی که گروه های اقلیت در سایر کشورهای همسایه مثل سریلانکا هم هدف سرکوب هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 639

به "مجلس هند لایحه جنجالی اعطای حق شهروندی را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس هند لایحه جنجالی اعطای حق شهروندی را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید