استادیوم سن پائولو؛ استادیوم الاغ های کوچک ایتالیایی

به گزارش آسمان فارس، ورزشگاه سن پائولی، ورزشگاه خانگی تیم ناپولی ایتالیا، جانشین یکی از قربانیان جنگ جهانی دوم است که خودش هم در وضعیت مناسبی به سر نمی برد. برای آشنایی با این ورزشگاه و تاریخچه آن با یکی دیگر از مقالات آشنایی با ورزشگاه در خبرنگاران همراه باشید.

استادیوم سن پائولو؛ استادیوم الاغ های کوچک ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: اس.اس.سی ناپولی (SSC Napoli)

سال تاسیس: 1959

گنجایش: 60240 صندلی

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

چند سال پس از تخریب ورزشگاه خانگی سابق باشگاه ناپولی، ورزشگاه پارتنوپئو، در جنگ جهانی دوم به وسیله هواپیماهای دشمن، این باشگاه ورزشگاه جدیدی به نام ورزشگاه سن پائولو (Stadio San Paolo) تاسیس کرد تا تیم باشگاهی ناپولی ایتالیا که با نام های آبی ها و الاغ های کوچک هم شناخته می شوند، پس از مدتی سرگردانی دوباره صاحب یک ورزشگاه خانگی اختصاصی بگردد.

در سال های پس از جنگ، باشگاه ناپولی مجبور بود دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه های مختلفی به انجام برساند که هیچکدام از آن ها جوابگوی نیازهای این باشگاه ایتالیایی نبودند و با افزایش تماشاچیان باشگاه مجبور بود ورزشگاهی بزرگ تر بسازد. بنابراین ورزشگاه سن پائولو در ماه دسامبر سال 1959 با بازی بین تیم های ناپولی و یوونتوس (2-1) افتتاح شد. سن پائولو در ابتدا کاملا روباز بود و هیچ قسمتی از آن سقف نداشت و در سال های ابتدایی گنجایش بیش از 87000 تماشاچی را داشت که اکثر آن ها باید ایستاده بازی را تماشا می کردند.

ورزشگاه سن پائولو برای برگزاری بازی های جام ملت های اروپا در سال 1980 دستخوش تغییراتی شد و چهره ای مدرن تر به خود گرفت. در طول برگزاری این رقابت ها این ورزشگاه سه بازی از مرحله اول گروهی و همچنین بازی رده بندی بین تیم های ایتالیا و چک و اسلواکی را میزبانی کرد.

هنگامی که ایتالیا به عنوان میزبان رقابت های جام جهانی 1990 انتخاب شد، ورزشگاه خانگی تیم ناپولی هم به عنوان یکی از ورزشگاه های منتخب برای برگزاری این رقابت ها انتخاب شد و به همین دلیل یک بازسازی اساسی روی آن انجام گرفت. طی این بازسازی ها، ردیف سوم صندلی تماشاچیان در ورزشگاه ایجاد و یک سقف هم روی تمام صندلی ها نصب شد. طی همین بازسازی ها بود که تمام صندلی های ورزشگاه سن پائولو با صندلی تجهیز شدند و به همین دلیل گنجایش آن به 76.000 نفر (صندلی) کاهش پیدا کرد.

در طول برگزاری رقابت های جام جهانی ورزشگاه سن پائولو دو بازی مرحله اول گروهی، یک بازی یک هشتم نهایی، بازی یک چهارم نهایی بین انگلستان و کامرون (3-2) و نیمه نهایی بین ایتالیا و آرژانتین (1-1) را میزبانی کرد.

با گذشت چند سال از انتها بازی های جام جهانی، سن پائولو کم کم کهنه شد و عدم نگهداری مناسب از این ورزشگاه باعث شد تا ورزشگاه در مقاطعی حتی تعطیل بگردد. بخش هایی از ورزشگاه هنوز هم تعطیل هستند و به همین دلیل گنجایش آن کاهش پیدا نموده است.

در سال های اخیر با وجود موفقیت هایی که باشگاه ناپولی به دست آورده است، بهسازی هایی روی ورزشگاه انجام شده تا برای بازی های اروپایی مورد تایید اتحادیه فوتبال اروپا باشد. اگرچه با تمام عملیات بهسازی انجام شده، ورزشگاه همچنان در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و باشگاه ناپولی ناچار است یا به ورزشگاهی جدید نقل مکان کند یا ورزشگاه سن پائولو را به صورت جدی بازسازی کند.

راه های دسترسی به ورزشگاه

ورزشگاه سن پائولو در 7 کیلومتری مرکز شهر ناپل ایتالیا قرار گرفته است. ورزشگاه با ایستگاه قطار Campi Flegrei حدود 5 دقیقه پیاده فاصله دارد. اگر از مرکز شهر ناپل برای رسیدن به این ایستگاه سوار قطار بشوید حدود نیم ساعت در راه خواهید بود.

یک راهکار دیگر برای رسیدن به ورزشگاه استفاده از مترو است که نسبتا سریع تر از استفاده از قطار است. شما می توانید از ایستگاه مرکزی و همچنین ایستگاه های دیگر این راستا سوار خط 2 مترو شوید و در ایستگاه Campi Flegrei پیاده بشوید. همچنین ایستگاه Mostra که به وسیله خط 6 مترو به آن دسترسی دارید هم در فاصله نزدیکی از ورزشگاه قرار گرفته است.

آدرس ورزشگاه به این صورت است: Pizzale Vincenzo Tecchio, 80125 Napoli

اقامتگاه، رستوران و کافه های نزدیک به ورزشگاه سن پائولو

ورزشگاه سن پائولو در یک محدوده شهری شلوغ و پر هرج و مرج قرار گرفته است و به همین دلیل هم کافه ها و رستوران های خوبی در اطراف آن پیدا می گردد. همچنین یکی از شعبه های McDonald هم دقیقا روبروی ورزشگاه قرار گرفته است.

هتل های خوب زیادی هم در فاصله کمی از ورزشگاه قرار دارند. برای دیدن لیست کاملی از هتل های نزدیک به ورزشگاه سن پائولو روی این لینک کلیک کنید.

همچنین می توانید در صورت تمایل در مرکز شهر ناپل اقامت داشته باشید و به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی خوبی که در اختیار شما است، به راحتی خود را برای تماشای بازی یا بازدید از ورزشگاه به ورزشگاه برسانید.

بلیت بازی های تیم ناپولی

بلیت بازی های تیم ناپولی را می توانید به صورت آنلاین به وسیله Listicket یا از هر طریق قانونی دیگر که پیش بینی شده خریداری کنید. همچنین امکان تهیه بلیت از گیشه هایی در محل ورزشگاه هم وجود دارد.

قیمت بلیت ها معمولا از 16 یورو (64000 تومان) آغاز می گردد و در بالاترین حالت برای یک صندلی در صندلی Distinti به 38 یورو (151000 تومان) می رسد.

منبع: کجارو
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 585

به "استادیوم سن پائولو؛ استادیوم الاغ های کوچک ایتالیایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "استادیوم سن پائولو؛ استادیوم الاغ های کوچک ایتالیایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم سن پائولو؛ استادیوم الاغ های کوچک ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید