هند و برزیل، 2 کانون همه گیری کرونا در هفته ای که گذشت

به گزارش آسمان فارس، تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در سطح دنیا امروز (آدینه) در حالی از 150 میلیون مورد گذشت که شمار مبتلایان جدید طی روزهای گذشته به سطح بی سابقه ای رسیده است.

هند و برزیل، 2 کانون همه گیری کرونا در هفته ای که گذشت

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، آمارها نشان می دهد که نزدیک به شش میلیون نفر تنها طی یک هفته گذشته به بیماری همه گیر کووید 19 مبتلا شده اند.

افزایش موارد جدید شناسایی شده در سطح دنیا همزمان با موج شیوع کرونا در هند اجرا شده است. تنها طی یک هفته نتیجه تست کرونای دو میلیون و 500 هزار نفر در این کشورِ یک میلیارد و 300 میلیون نفری، مثبت بوده است.

این در حالی است که بیماران مبتلا به کووید 19 در هند طی روزهای گذشته با کمبود کپسول های اکسیژن روبرو بودند. مراکز سوزاندن اجساد در هند نیز به دلیل تعداد زیاد قربانیان کرونا با کمبود چوب و محل مناسب برای سوزاندن اجساد روبرو شده اند.

اولین محموله های یاری از کشورهای خارجی روز آدینه وارد این کشور شد و قرار است محموله های یاری دیگر کشورها نیز طی روزهای آینده وارد هند گردد.

به طور میانگین طی روزهای گذشته روزانه حدود 3600 نفر در هند جان خود را بر اثر ابتلا به کووید 9 از دست داده اند.

برزیل، دومین کشور با بیش از 400 هزار جان باخته

برزیل نیز این روزها همچنان در کنار هند یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا محسوب می گردد.

برزیل روز گذشته (پنجشنبه) تبدیل به دومین کشوری شد که پس از ایالات متحده، تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به کووید 19 در آن از 400 هزار نفر گذشت. تنها طی یک ماه گذشته 100 هزار نفر بر شمار قربانیان کرونا در این کشور آمریکای جنوبی افزوده است. پیش از این ایالات متحده آمریکا تنها کشوری بود که بیش از 400 هزار نفر از شهروندان آن بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

به گزارش یورونیوز، کارشناسان بهداشتی در برزیل هشدار داده اند که با شروع فصل زمستان در نیمکره جنوبی ممکن است همه گیری ویروس کرونا در این کشور شتاب بیشتری بگیرد. وزارت بهداشت برزیل روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که 3001 نفر از شهروندان این کشور در بازه ای 24 ساعته جان خود را بر اثر ابتلا به کووید 19 از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1595

به "هند و برزیل، 2 کانون همه گیری کرونا در هفته ای که گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و برزیل، 2 کانون همه گیری کرونا در هفته ای که گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید