هر آنچه آمازون در رویداد سخت افزاری پاییز 2021 معرفی کرد

به گزارش آسمان فارس، شب گذشته آمازون رویدادی را تحت اسم Fall 2021 برگزار و در آن از تعدادی محصول تازه رونمایی کرد که در این مطلب به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

هر آنچه آمازون در رویداد سخت افزاری پاییز 2021 معرفی کرد

در رویداد شب گذشته آمازون عمدتا محصولات سخت افزاری رونمایی شدند اما شرکت آمریکایی بسیاری از سرویس های دیگر خود را هم به روزرسانی کرد و یکی دو سورپرایز هم برای کاربران در نظر گرفت که در نوع خود جالب بودند. در این مطلب اما به جمع بندی آنچه در این رویداد گذشت می پردازیم تا ببینیم آمازون میخواهد چه محصولاتی را راهی بازار کند. همه این محصولات البته یا برای پیش خرید در دسترس قرار دارند یا اینکه قبل از شروع تعطیلات در دسترس قرار می گیرند. اما می پردازیم به معرفی محصولاتی که در این رویداد رونمایی شدند.

ترموستات آمازون اسمارت

آمازون با ترموستات نو خود، دنیای این بخش را متحول کرد چرا که ترموستات آمازون استارت خود را با بهره مندی از دستیار صوتی الکسا راهی بازار کرد. نکته مثبت در رابطه با این ترموستات این است که به گفته آمازون، در بسیاری از خانه ها با سیم کشی موجود هم می توان از این ترموستات استفاده کرد. این ترموستات بسته به زمانی که در خانه حضور دارید یا ندارید، دمای خانه را تنظیم می نماید و بعلاوه می توان آن را با فرامین صوتی هم کنترل کرد، البته این کار به صورت دستی هم انجام می گیرد.

ترموستات آمازون استارت با قیمت 60 دلار در دسترس قرار می گیرد که در مقایسه با سایر ترموستات های رقیب، قیمت بسیار پایینی دارد (حدودا نصف). در رابطه با تاریخ یا بازار عرضه این محصول هنوز جزئیاتی از سوی آمازون منتشر نشده است.

Echo Show 15

نوترین Echo Show که در رویداد آمازون رونمایی شد از سایر محصولاتی که پیش تر شاهد بودیم فرق دارد. به جای اینکه محصولی شبیه به تلویزیون را ببینیم که به صورت مستقل روی میز قرار می گیرد، این بار Echo Show را می توان روی دیوار، درست مانند یک قاب عکس قرار داد. البته همچنان امکان قرار دادن آن روی میز هم وجود دارد اما این تنها راه استفاده از آن نیست. با این حال این محصول به خاطر نمایشگر 15.6 اینچی که دارد، از رابط کاربری و جلوه های بصری متفاوتی برخوردار است.

سوا از مقدار و رابط نرم افزاری خاصی که این محصول دارد، Echo Show تمام انتظاراتی که از یک نمایشگر هوشمند دارید را رفع می نماید که از جمله آن ها می توان به دستیار صوتی الکسا اشاره نمود که گویا در تمام محصولات آمازون به یک استاندارد تبدیل شده است. Echo Show با قیمت نسبتا زیاد 250 دلار، اواخر سال جاری راهی بازار خواهد شد.

آمازون Glow

آمازون Glow با توجه ویژه ای به شرایط موجود یعنی شرایطی که در آن تمام فعالیت ها یا بیشتر آن ها به صورت دورکاری صورت می گیرد در رویداد پاییز 2021 معرفی گردید. این محصول در واقع تماس تصویری را با امکاناتی نظیر حل تمرین ها و فعالیت ها ترکیب کرد تا بدین ترتیب دانش آموزان بتوانند بیشترین استفاده را از آن داشته باشند. آمازون Glow در واقع یک گوشی درون پروژکتوری بزرگ است که ظاهری شبیه به گوشی های تلفن بزرگ قدیمی دارد.

این گوشی از فرامین لمسی هم پشتیبانی می نماید و به همین دلیل بچه ها می توانند بازی نمایند، پازل حل نمایند و بسیاری از فعالیت های دیگر را با همان معلم یا کسی که در حال مکالمه با آن هستند انجام دهند. در حال حاضر توسعه دهندگانی نظیر متل، هازبرو و دیزنی با آمازون در این پروژه وارد همکاری شدند و همکاری با توسعه دهندگان دیگر هم در دستور کار شرکت واقع شده است تا آن ها هم اپلیکیشن ها یا خدمات خود را برای این محصول طراحی نمایند. آمازون Glow نمایشگری 8 اینچی از نوع LCD دارد که برای رسیدگی به فعالیت های دانش آموزی هم بسیار مناسب است.

آمازون Glow با قیمت 250 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت که برای در اختیار داشتن آن باید ابتدا برای دسترسی اولیه به آن درخواست ثبت کنید. بنابراین همه نمی توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. هنگامی که آمازون Glow رسما در دسترس قرار بگیرد، قیمت بیشتری، حوالی 300 دلار خواهد داشت.

آمازون Halo View

Halo Band اوریجینال در واقع یک مچ بند بسیار ساده بدون نمایشگر بود اما آمازون اکنون با هدف قرار دادن فیت بیت، محصولی را فراوری کرد که ظاهری بسیار شبیه به مچ بندهای محبوب دارد. این مچ بند نو اما از نمایشگری AMOLED با قابلیت نمایش کامل رنگ بهره می برد و شباهت زیادی هم به مچ بندهای فیت بیت دارد.

اگر با سیاست های آمازون آشنا باشید احتمالا باید حدس زده باشید که مچ بند Halo View با سرویس اشتراکی Halo ادغام شده است. از قابلیت های این محصول می توان به پایش سلامت کلی بدن و ثبت بازخورد در رابطه با کارهایی که می توانیم انجام دهیم تا شرایط سلامتی مان را بهبود بخشیم یاد کرد.

این مچ بند 80 دلار قیمت گذاری شده است اما به محض اینکه آن را بخرید، 1 سال اشتراک رایگان سرویس Halo را خواهید داشت که در حالت عادی 4 دلار در ماه برایتان هزینه دارد. این سرویس قابلیت هایی نظیر Halo Fitness و Halo Nutrition را برای تناسب اندام و بهبود تغذیه در اختیارتان قرار خواهد داد.

Ring Alarm Pro

در بسیاری از خانه ها وای فای و سیستم امنیتی هوشمند وجود دارد. اما چه کسی مخالف این ایده است که هر دوی این قابلیت ها را بتوان در یک محصول در اختیار داشت؟ این دقیقا کاری است که آمازون انجام داد و Ring Alarm Pro را با تلفیقی از قابلیت های یک سیستم امنیتی هوشمند و وای فای روتر در رویداد پاییز 2021 رونمایی کرد. درون بسته بندی آن هم تمام اقلامی که برای راه اندازی یک سیستم امنیتی احتیاج دارید را هم در اختیار خواهید داشت تا بتوانید بدون احتیاج به لوازم جانبی دیگر، تمام آنچه برای راه اندازی یک سیستم دوکاره احتیاج دارید را در اختیار داشته باشید.

البته این محصول در دو بسته بندی راهی بازار می شود که بسته بندی ساده آن 250 دلار قیمت گذاری شده است در حالی که مدل مجهزتر با قیمتی بیشتر اما نامشخص در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) در دسترس قرار می گیرد. البته این مدل در حال حاضر برای پیش خرید در دسترس واقع شده است.

زنگ در Blink Video

در رویداد پاییز 2021 آمازون به اسم جانشین زنگ در بی سیم با برند Nest، زنگ در تصویری Blink را تحت اسم Blink Video Doorbell رونمایی شد. البته از این محصول نو هم می توان به صورت سیمی و هم به صورت بی سیم استفاده کرد. از قابلیت هایی نظیر دید در شب، صدای دو طرفه، دستیار صوتی الکسا و بسیاری قابلیت های دیگر می توان به اسم برترین قابلیت های این محصول یاد کرد.

طبق معمول، آمازون با فاصله زیادی با این محصول توانست رقبا را از میان بردارد و با توجه به قیمت 50 دلاری، ارزش خرید بسیار زیادی هم دارد. پیش خرید این محصول از حالا شروع شده است اما عرضه رسمی از 21 اکتبر (29 مهر) شروع خواهد شد.

نورافکن دوربین Blink و پنل خورشیدی

این محصول در واقع یک شاسی برای نگه داری دوربین Blink آمازون است. با این تفاوت که این شاسی یک نورافکن هم در دو طرف خود در اختیار دارد تا بدین ترتیب بتواند در نور شب هم تصاویر خوبی ثبت کند.

به صورت کلی خرید شاسی با نورافکن دو طرف آن به همراه دوربین Blink Outdoor حدودا 140 دلار هزینه در پی خواهد داشت. اگر هم در حال حاضر دوربین یاد شده را در اختیار دارید، می توانید شاسی با نورافکن های آن را با قیمت بسیار کم 40 دلار خریداری کرد.

این تمام ماجرا نیست. یک پنل خورشیدی هم وجود دارد که کاربر می تواند به این شاسی اضافه کند تا بدین ترتیب از نور خورشید، انرژی لازم برای تغذیه کل سیستم فراهم شود. بدین ترتیب از منابع برق هم مصرف کمتری می شود. گفتنی است خرید Blink Outdoor با پنل خورشیدی اما نه نورافکن ها، 130 دلار هزینه خواهد داشت.

Astro

این همان ربات مستقلی است که پیش از این شایعه هایی پیرامون آن منتشر شده بود. اما خوشبختانه بالاخره توانستیم در رویداد پاییز 2021 آمازون آن را در قامت محصولی واقعی ببینیم. در واقع این همان نمایشگر Echo Show است که روی یک ربات دوست داشتنی سوار شده است. این ربات نقش یک دوست را برای شما ایفا خواهد نمود به گونه ای که حتی می توانید از او بخواهید وارد اتاق خاصی که در آن قرار دارید شود و از آن سؤال بپرسید. بعلاوه وقتی در خانه حضور ندارید، این ربات می تواند به اسم یک دوربین امنیتی عمل کند و محیط خانه را برایتان به نمایش بگذارد.

آمازون برای عملکرد بهتر این محصول، یک لنز پریسکوپی هم در آن قرار داد تا هرآنچه باید، با بالاترین کیفیت در محدوده دیدتان قرار بگیرد. مثلا اینکه اجاق گاز روشن نباشد، درها باز نباشند و چیزهایی از این دست. حتی از این محصول می توان برای برقراری تماس های تصویری هم استفاده کرد؛ به این صورت که ربات درون خانه می شود و کوشش می نماید شما را در کادر تماس قرار دهد.

Astro بعلاوه می تواند در خانه افراد دیگر هم زندگی کند. مثلا می توانید آن را در خانه یکی از اعضای مسن خانواده تان قرار دهید و از آن برای آنالیز شرایط آن ها بهره ببرید. سرویس الکسا Together هم با این ربات ادغام شده است تا بدین ترتیب بتوانید برترین تجربه را از کار با آن در این زمینه ها داشته باشید.

قیمتی که آمازون برای این ربات در نظر گرفته 1000 دلار است اما این قیمت موقتی است و اگر به زودی درخواست خود را برای خرید آن ثبت نکنید، باید بهای بیشتری برای آن بپردازید. این ربات در سال 2022 به فراوری انبوه خواهد رسید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1756

به "هر آنچه آمازون در رویداد سخت افزاری پاییز 2021 معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه آمازون در رویداد سخت افزاری پاییز 2021 معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید