نگاهی به آپشن های فنی به کاررفته در آریزو 5 تازه

به گزارش آسمان فارس، شرکت مدیران خودرو به زودی خودروی آریزو 5 نو را که به تازگی در چین عرضه شده است، وارد بازار ایران خواهد نمود. این شرکت طی روزهای گذشته بخشی از مشخصات فنی نسل نو آریزو 5 را منتشر نموده است.

نگاهی به آپشن های فنی به کاررفته در آریزو 5 تازه

ازجمله مهم ترین موارد می توان به پیشرانه 1500 سی سی توربوشارژ و گیربکس سی وی تی 9 دنده اشاره نمود. شتاب چری آریزو 5 توربوشارژ تا 35 درصد نسبت به chery آریزو 5 معمولی بیشتر شده است. به طوری که سرعت صفر تا 100 کیلومتر آن 9.5 ثانیه و صفر تا 60 کیلومتر آن 4 ثانیه زمان می برد.

یکی از اصلی ترین تغییرات انجام شده در آریزو 5 نو استفاده از ترمزدستی برقی و اتوهلد است. استفاده از ترمزدستی برقی و یا EPB علاوه بر حذف سیم کشی های مورداستفاده در سیستم ترمزدستی های قدیمی و تأثیر دمای هوا بر روی عملکرد آن، سبب اتصال ترمزدستی برقی به طور مستقیم به ECU می گردد و همیشه قدرت ترمزدستی را در حد مناسب نگه می دارد.

بعلاوه، سایر سیستم های یاری ترمزی خودرو مانند HSA و Auto hold هم فقط بر روی سیستم ترمز پارک برقی قابل نصب است.

آریزو 5 نو دقیقاً مانند نسل قبل، مجهز به ESP یا سیستم کنترل پایداری است. ESP به عنوان یک سیستم یاریی در مواقعی که خودرو از کنترل خارج می گردد، وارد مدار شده و با اثرگذاری بر روی گاز و ترمز و نیروی موتور به یاریِ راننده جهت کنترل پایداری خودرو می شتابد.

وجود فرمان برقی یا EPS در خودرو آریزو 5 نو علاوه بر ایجاد راحتی در رانندگی در مسیرهای طولانی و پرترافیک، سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش اتلاف قدرت موتور خودرو می گردد. این خودرو طی 5 سال گذشته به یاری آپشن و پیشرانه قدرتمند و شرایط فروش اقساطی شرکت مدیران خودرو توانسته است جایگاه مناسبی را در بازار خودرو داشته باشد.

مدیران خودرو نشان داده است که با قیمت گذاری متناسب با قیمت های جهانی میانه ای ندارد. درحالی که قیمت این خودرو در چین از 9 تا 11 هزار دلار است، احتمالاً نسخه فیس لیفت نو این خودرو در ایران با قیمت 700 میلیون تومانی ارائه گردد. بعلاوه، احتمال می رود مونتاژ مدل معمولی و قدیمی آریزو 5 نیز همچنان در کنار محصول نو دست کم برای مدتی ادامه یابد.

آگهی های خرید و فروش آریزو 5

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2035

به "نگاهی به آپشن های فنی به کاررفته در آریزو 5 تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آپشن های فنی به کاررفته در آریزو 5 تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید