نرخ مالیات خودرو ها و خانه های لوکس در 1402 اعلام شد

به گزارش آسمان فارس، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از مصوبه این کمیسیون از مشخص نرخ مالیات بر خانه ها و خودرو های لوکس در سال آینده اطلاع داد.

نرخ مالیات خودرو ها و خانه های لوکس در 1402 اعلام شد

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از مصوبه این کمیسیون درباره معین نرخ مالیات بر خانه ها و خودرو های لوکس در سال آینده اطلاع داد.

رحیم زارع به تازگی به تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1402 پرداخت و شرح داد: در لایحه دولت پیشنهاد شده که مالیات واحد های مسکونی و باغ ویلا های مجاز که ارزش آن ها با احتساب عرصه و عیان بیش از 20 هزار میلیارد تومان (همت) است، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات دو در هزار شوند. کمیسیون تلفیق این را اضافه نمود که این مالیات شامل زمین های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهر های بالای 100 هزار نفر هم می گردد.

وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه تنها مالیات واحد های مسکونی و باغ ویلا ها را آورده بود که کمیسیون تلفیق زمین های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهر های بالای 100 هزار نفر را به آن اضافه نمود.

زارع با ارائه مثالی شرح داد: اگر واحد مسکونی، باغ ویلا و زمین های فاقد اعیانی در شهر های بالای صد هزار نفربه ارزش روز 20 میلیارد تومان باشد، از پرداخت مالیات معاف است، اما اگر مثلا 25 میلیارد تومان باشد، باید به ازای 5 میلیارد تومان مازاد 2 در هزار مالیات بپردازند؛ این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 درباره مالیات خودرو های لوکس گفت: در لایحه دولت آمده که انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن ها بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان است، نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالیانه خودرو به نرخ یک درصد می شوند؛ کمیسیون تلفیق این رقم را به 3 میلیارد تومان ارزش خودرو افزایش داد.

زارع شرح داد: طبق مصوبه کمیسیون اگر ارزش روز خودرویی 3 میلیارد تومان باشد معاف از مالیات است و بالاتر از آن مشمول مالیات یک درصد می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2137

به "نرخ مالیات خودرو ها و خانه های لوکس در 1402 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ مالیات خودرو ها و خانه های لوکس در 1402 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید