مهلت پرسپولیس و استقلال هنوز تمام نشده!

به گزارش آسمان فارس، بدقولی و بی اعتمادی به اندازه ای در فوتبال ایران رشد نموده که فدراسیون فوتبال ترجیح داده برای ارسال به موقع مدارک، با باشگاه ها صادق نباشد.

مهلت پرسپولیس و استقلال هنوز تمام نشده!

به گزارش خبرنگاران ، یک هفته مهلت تمدید گردیده هم تمام شد و پرسپولیسی ها همچنان با آرامش در حال رسیدگی به پرونده مطالبات علی دایی هستند. این آرامش از کجا آمده و چرا برخلاف، رسانه ها، طرفداران و برخی اهالی فوتبال، مسوولان باشگاه پرسپولیس، بابت حذف از رقابت های آسیایی نگران نیستند؟ در باشگاه استقلال هم نگرانی چندان جدی نیست.

جالب است بدانید که فدراسیون فوتبال درباره تاریخ نهایی ارسال مدارک به ای اف سی، با باشگاه ها صادق نبوده و تاریخ اعلام گردیده 9 شهریور، در واقع تاریخی است که برای تحویل مدارک باشگاه ها به فدراسیون فوتبال در نظر گرفته گردیده، نه ای اف سی! یعنی فدراسیون فوتبال این تاریخ را تعیین نموده بود تا مدارک باشگاه ها را تا انتها این تاریخ جمع آوری کند و بعد از آنالیز، طی مدت زمانی 10،20 یا 30 روزه، آن ها را برای ای اف سی ارسال کند.

در واقع این تمدید مهلت ارسال مدارک هم از سوی خود فدراسیون انجام شد نه ای اف سی. فدراسیون فوتبال زمانی را در اختیار باشگاه ها گذاشت که خودش برای آنالیز مدارک در اختیار داشت و حالا هم زمان کافی دارد که این مدارک را آنالیز و برای ای اف سی ارسال کند.

ماجرا از این قرار است که براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای اف سی)، فدراسیون فوتبال هر کشور مدت زمان مورد احتیاج خود را برای ارسال مدارک جهت کسب مجوز حرفه ای تعریف می نماید. درست مثل مدت زمان نقل و انتقالات که از سوی فدراسیون فوتبال هر کشور به فدراسیون جهانی فوتبال اعلام می گردد. فدراسیون ها مهلت مورد احتیاج برای ارسال مدارک را به ای اف سی اعلام می نمایند و ای اف سی نمی تواند تغییری در این مدت مقرر گردیده ایجاد یا این بازه زمانی را تمدید کند.

بدقولی و بی اعتمادی اما به اندازه ای در فوتبال ایران رشد نموده که فدراسیون فوتبال ترجیح داده برای ارسال به موقع مدارک، با باشگاه ها صادق نباشد و خیلی زودتر از مهلت نهایی ای اف سی، برای باشگاه ها ضرب العجل تعریف کند! بهتر بگوییم، چاره ای جز این نداشت.

در نهایت هم هیچ کدام از ترفندهای فدراسیون برای جمع آوری به موقع مدارک نتیجه نداد و باشگاه پرسپولیس حتی با انتها این ضرب العجل تقلبی، باز هم موفق به بستن پرونده های مطالبات مالی خود نشد. حالا کار به جایی رسیده که رییس فدراسیون فوتبال شخصاً دست به کار گردیده و با طلبکاران پرسپولیس وارد مذاکره گردیده، بلکه بتواند رضایتی بگیرد و مقدمات تسویه حساب را فراهم کند. بی توجه به اینکه آیا در شأن ریاست فدراسیون فوتبال است که بخواهد با طلبکارانی چون ربیع خواه و همامی تماس بگیرد و از آن ها بخواهد که با باشگاه پرسپولیس راه بیایند! آیا قسطی سازی پرداخت مطالبات بازیکنان مسئولیت جدید رئیس فدراسیون است؟

شاید اگر هر ماجرای دیگری مربوط به باشگاه ها بود، مهدی تاج حاضر نمی شد خود را در آن دخالت دهد. این بار اما صحبت از آبروی فدراسیون فوتبال است و دردسرهایی که خود فدراسیون را تهدید می نماید. به خاطر همین تاج از هیچ تلاشی برای گذر از بحران حذف تیم ها از بازی های آسیایی دریغ نمی نماید. تاریخ تحویل مدارک را زودتر اعلام می نماید، با طلبکاران شخصاً تماس می گیرد و در تکاپو هست تا رضایت طلبکاران پرسپولیس را بگیرد. فقط و فقط برای اینکه با حذف تیم هایی چون پرسپولیس و استقلال از اعتبار فدراسیون فوتبال نکاهد. پرسپولیس اگر نتواند با طلبکارانش تسویه کند و فدراسیون برای تأیید مدارک شان تحت فشار قرار بگیرد، خود فدراسیون فوتبال در نهایت مقصر شناخته می گردد و شاید با جریمه و حتی محرومیت از طرف ای اف سی روبرو گردد.

روال ای اف سی در آنالیز مدارک ارسال گردیده بر پایه اعتماد است و راستی آزمایی فدراسیون ها. کنفدراسیون فوتبال آسیا، پیش از هرچیز اعتماد می نماید به مدارکی که فدراسیون ها برایش ارسال نموده اند. در گام دوم اما منتظر می ماند تا ببیند آیا همچنان کسی هست که مدعی باشد که از باشگاه ها طلبکار است؟ در نهایت هم احتمالاً راه فرستادن نماینده به باشگاه های مذکور و آنالیز اسناد مالی را امتحان می نماید. در هر یک از این مراحل، در صورتی که ای اف سی به سرنخی دست پیدا کند که با مدارک ارسالی فدراسیون فوتبال متناقض باشد، آن وقت است که به حساب فدراسیون می رسد.

نگرانی از همین موضوع است که باعث گردیده مهدی تاج، مهلت واقعی ای اف سی را هرگز اعلام نکند و بی توجه به شأن و صندلی رئیس فدراسیون، بیاید وسط گود تا از طلبکاران رضایت بگیرد. بلکه بتواند دستاورد بزرگی که بابت کسب سهمیه آسیایی، در زمان مدیریت قبل فدراسیون تا مدت ها در بوق و کرنا کردند را با چنگ و دندان حفظ کند.

670 – 2

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 93

به "مهلت پرسپولیس و استقلال هنوز تمام نشده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت پرسپولیس و استقلال هنوز تمام نشده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید