مدیران اصلاح طلب همه چیز را به گردن پیمانکاران انداختند ، کمبود نظارت و بروز حوادث دلخراش اجتماعی

به گزارش آسمان فارس، اصلاح طلبان بخصوص در شهر تهران بسیاری از رخدادهای بد را فقط منحصر به عملکرد پیمانکار می کنند و درباره اینکه چرا نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته پاسخ درستی نمی دهند.

مدیران اصلاح طلب همه چیز را به گردن پیمانکاران انداختند ، کمبود نظارت و بروز حوادث دلخراش اجتماعی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، اصلاح طلبان شورای شهر تهران و همچنین برخی از دولتمردان وقتی مشکل و اتفاق بدی در حوزه مدیریت آنان می افتد به جای اینکه نسبت به مسائل پیش آمده عذرخواهی کنند و نقص در عملکرد مدیریتی خود را بپذیرند مسائل را به گردن پیمانکار می اندازند و از این منظر سعی می کنند تا خود را مبرا از این نقص ها معرفی کنند؛ جالب اینجاست که این پاسخ خود عذری بدتر از گناه است که نشان می دهد این مدیران در زیر مجموعه مدیریتی خود نظارت کافی ندارد .

این موارد تا جایی پیش رفته است که هر مسئله ای که پیش می آید به گردن پیمانکاران می اندازند .

در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم:

پروژه شهید زدایی و مقصر اظهار داشتن پیمانکار

طی هفته های گذشته تعدادی عکس از معابر تهران که عمدتا برای شهرداری منطقه یک است، در فضای مجازی منتشر شده که در این تصاویر کلمه شهید از برخی تابلوی کوچه ها و معابر حذف شده است که صالحی، مدیر روابط عمومی منطقه یک، در پاسخ به مطالب درج شده در برخی شبکه های مجازی مبنی بر حذف کلمه شهید از تابلوهای معابر شهری گفت: تمامی تابلوهای دیوارکوب راستا که توسط اداره زیباسازی شهرداری منطقه در ابتدای خیابان و کوچه ها نصب شده مزین و متبرک به کلمه و نام شهید است و تنها تعداد انگشت شماری از تابلوهای راهنمایی راستا که قدیمی بوده و توسط پیمانکار بیش از 5 سال پیش برای راهنمایی بیشتر شهروندان به صورت پرچمی نصب شده، فاقد کلمه شهید است .

این درحالی است که به این موضوع مهمی را نباید شهرداری تنها به پیمانکار محول کند. از سوی دیگر اینکه باید کلمه شهید برای شهدا درج شود موضوع کمی نیست که به قصور شورای شهر و شهرداری همراه شده است. همچنین باید گفت که شهرداری تهران با بیان اینکه باید رانندگان کلمه روی تابلوها را سریع بخوانند به نوعی این اقدام اجرا شده از سوی پیمانکار شهرداری را چندان ناپسند ندانست.

فوت کودک فوتبال دوست به علت برق گرفتگی

در پی برق گرفتگی و فوت یک کودک شش ساله در استادیوم آزادی، یک مقام آگاه در قوه قضائیه اظهار داشت پیمانکار ایجاد کننده داربست و پیمانکار تاسیسات برق و همچنین یک پیمانکار دیگر، با دستور قضایی بازداشت شدند و محل حادثه جهت بررسی مجدد پلمب شد.

پدر عماد صفی یاری کودکی در این حادثه جان باخت، مطرح کرده است: ز مدیریت استادیوم، نصاب داربست، برقکار و پیمانکار شکایت کردم. همه باید جواب مرا بدهند. من برای اینکه خون پسرم پایمال نشود حتی حاضرم خانه پدری ام را بفروشم و خرج شکایت کنم. نمی گذارم حق بچه ام پایمال شود. باید جوابگوی خون بچه ام باشند. هیچکسی در مراسم خاکسپاری بچه ام شرکت نکرد.

به نظر می رسد با توجه به اینکه در استادیوم آزادی این اتفاق افتاده است بایستی نهادهای نظارتی بیشتر وارد عمل می شدند. ممکن بود با توجه به پر رفت و آمد بودن این استادیوم این مشکل برای بسیاری از افراد رخ بدهد. تقلیل این مسئله تنها به پیمانکار و گذشتن از نهادهای نظارتی و مدیران بالادستی خود اجحاف و به نوعی پاک کردن صورت مسئله است.

شهردار تهران درباره بخشنامه عزل پیمانکاران خاطی که نسبت به اصلاح مغایرت تابلو های معابر (حذف واژه شهید) گفت: این بخشنامه روز چهارشنبه صادر شد و هنوز گزارشی مبنی بر تخلف پیمانکاران خاطی به دست ما نرسیده و ما منتظر دریافت گزارش ها در این بخش هستیم.

ماجرای سگ کشی و واکنش دوستداران حیوانات

چندی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن نشان می داد افرادی برای از بین بردن سگ های ولگرد از تزریق اسید در قلب آنان استفاده می کنند. این موضوع باعث تجمع و اعتراض دوستداران حیوانات مقابل شهرداری و شورای شهر تهران شد.

بلافاصله شهرداری تهران اظهار داشت که این موضوع کار پیمانکار بوده است. غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در واکنش به انتشار تصاویری از حیوان آزاری در یکی از مراکز نگه داری سگ های بدون صاحب ضمن تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انسانی با تمامی مخلوقات اعم از حیوانات، از خلع ید پیمانکار متخلف و عزل مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری در سازمان مسئول خبر داد.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در صفحه توییتر خود نوشت: براساس مبانی انسانی و دینی، احترام به همه مخلوقات خدا و توأمان، توجه به بهداشت و امنیت شهروندان را از وظایف شهرداری می دانم. از لحظه اطلاع از تخلف پیمانکار، فارغ از زمان وقوع آن، دستور دادم با خاطیان برخورد قاطع صورت پذیرد و پیگیری لازم برای تکرار نشدن آن به جدیت دنبال شود.

سئوال اینجاست که مگر پروتکلی برای برخورد با حیوانات از سوی شهرداری تعریف نشده و نظارت کافی بر روی عملکرد این افراد صورت نمی گرفته که این موضوع اینچنین اتفاق افتاده و سر از فضای مجازی در آورده است.

ناهنجاری های اخلاقی در تفرجگاه ها هم به پای پیمانکار نوشته شد

البته این نوع برخورد با مسائل و منحصر کردن آن به کار پیمانکاران تنها در شهر تهران و از سوی شهرداری تهران صورت نگرفته است. در همین رابطه، در حالیکه حدود یک ماه از بروز ناهنجاری اخلاقی در سد لفور سوادکوه می گذشت برخی گردشگران این بار در دریاچه ولشت مرزن آباد اقدام به رفتار های ساختارشکنانه مشابه زدند.

در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شد نشان می داد که برخی گردشگران در دریاچه ولشت مرزن آباد با پوشش نامناسب در حال قایقرانی و برخی نیز با اندک پوششی در ساحل مشغول تفریح هستند. اما مسئولان در پاسخ به این موضوع بیان داشتند که این دریاچه و کار در آن به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است.

در همین رابطه، خواجه کجوری بخشدار مرزن آباد با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای بستر 500 هکتاری دریاچه ولشت را برای اهداف گردشگری به بخش خصوصی واگذار کرده است، گفت: در خصوص احتمال بروز ناهنجاری های اخلاقی به صورت حضوری و شفاهی به بهره بردار این مجموعه تذکرات لازم داده شده بود .

وی افزود: بعد از اتفاقی که در سد لفور افتاد شخصا با حضور در دریاچه ولشت به پیمانکار این دریاچه برای افزایش کنترل و نظارت جهت جلوگیری از ناهنجاری های اخلاقی تذکر داده شد که به نظر می رسد پیمانکار آن را رعایت نکرد.

خواجه کجوری گفت: این دریاچه 9 ساحل برای قایق سواری دارد که توسط پیمانکار کنترل می شود، اما زیرساخت ها در بخش هایی از بستر این دریاچه هنوز فراهم نشده و به نظر می رسد برخی افراد از این راستا با قایق های شخصی وارد دریاچه شده باشند .

منبع:راه دانا

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 476

به "مدیران اصلاح طلب همه چیز را به گردن پیمانکاران انداختند ، کمبود نظارت و بروز حوادث دلخراش اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران اصلاح طلب همه چیز را به گردن پیمانکاران انداختند ، کمبود نظارت و بروز حوادث دلخراش اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید