مبارزه دو بزمجه بر سر یک ماهی

به گزارش آسمان فارس، دو بزمجه در یک نبرد برای غذا با هم روبرو می شوند، در این رقابت یکی از بزمجه ها به طور قابل توجهی بزرگتر از دیگری است و مسابقه جالبی را رقم می زند.

مبارزه دو بزمجه بر سر یک ماهی

به گزارش خبرنگاران، الیز روتس، مدیر 38 ساله خانه که این اتفاق را در پارک ملی کروگر از نزدیک مشاهده نموده می گوید: من در امتداد جاده خاکی S147 رانندگی می کردم که به تقاطع S89 رسیدم. به چپ چرخیدم. با نزدیک شدن به اولین پل بتنی کم آب که از روی رودخانه نگوتسو می گذرد، دو بزمجه را دیدم. دیدم که یک مارمولک کوچک تر از میان علف ها به سمت آب رفت و بزمجه بسیار بزرگ تر که در کنار جاده قرار داشت.

بزمجه ها خانواده ای از خزندگان گوشتخوار هستند که در سراسر دنیا یافت می شوند. آن ها به خاطر گردن بلند، پنجه های تیز و دم بلندشان معروف هستند و می توانند تا 2 متر طول داشته باشند. بزمجه ها شناگران عالی هستند.

من روی بزرگتر که کنارم بود متمرکز بودم، به این امید که از آن عکس بگیرم. با این حال، وقتی که ماهی را در دهان کوچک تر دیدم، می دانستم که باید آغاز به ضبط کنم.

بزمجه ها شکارچیان فرصت طلبی هستند و طعمه های متنوعی از جمله حشرات، پستانداران کوچک، پرندگان و ماهی ها را می خورند. آن ها در پی غذا می روند و اگر با لاشه برخورد نمایند، آن را می خورند. گردشگران اغلب بزمجه را می بینند که در اطراف کمپینگ ها در پارک ملی کروگر در پی ضایعات غذا هستند.

بزمجه بزرگ تر از جثه اش استفاده کرد تا بر رقیب چیره گردد و او را از وعده غذایی که به سختی به دست آورده بود، دور کند. با وجود اینکه بزمجه کوچک می خواست مقابله کند، نتوانست، و قبل از اینکه متوجه گردد، مارمولک بزرگتر ماهی را دزدیده بود. بعد از اینکه بزرگ ماهی را قورت داد، ضبط را متوقف کردم.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2171

به "مبارزه دو بزمجه بر سر یک ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه دو بزمجه بر سر یک ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید