شیائومی می خواهد در بازار گوشی های پرچم دار به رقیب اپل تبدیل شود

به گزارش آسمان فارس، بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده، شرکت های اپل، سامسونگ و شیائومی به ترتیب بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند هستند. شیائومی طی چند سال گذشته پیروز شده به طور تصاعدی رشد کند و روزبه روز به رقیب قدرتمندتری برای اپل و سامسونگ تبدیل می شود. در این میان، شیائومی عمدتا به عنوان سازنده گوشی های میان رده و پایین رده معروفیت دارد. با این حال طی چند سال گذشته این شرکت توجه بیشتری به ساخت گوشی های پرچم دار نشان داده است.

شیائومی می خواهد در بازار گوشی های پرچم دار به رقیب اپل تبدیل شود

حالا مدیرعامل شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo تعدادی از برنامه های آینده این شرکت را به اشتراک گذاشته است. او اعلام کرده که شیائومی از این به بعد بیشتر از گذشته روی ساخت گوشی های پرچم دار تمرکز خواهد کرد که به گفته او، این یک موضوع یک نبرد مرگ و زندگی محسوب می شود. او نوشته که بیش از پیش فعالیت های اپل را در زمینه ساخت محصولات زیر نظر می گیرند و قصد دارند طی سه سال آینده در بازار گوشی های پرچم دار چین به مهم ترین برند تبدیل شود. برای یادآوری باید بگوییم که سری آیفون 13 با استقبال گسترده کاربران چینی روبه رو شده اند و اپل پیروز شده رتبه اول این بازار مهم را از آن خود کند.

از دیگر برنامه های شیائومی باید به سرمایه گذاری 15.7 میلیارد دلاری طی 5 سال آینده در زمینه تحقیق و توسعه اشاره کنیم تا هدف صعود این شرکت در بازار گوشی های پرچم دار عملی شود. شیائومی در ابتدا گوشی های خود را فقط در فروشگاه های اینترنتی به فروش می رساند اما از آنجایی که همچنان بخش بزرگی از کاربران گوشی های خود را در فروشگاه های فیزیکی خریداری می کنند، این شرکت طی 5 سال آینده حدود 20 هزار فروشگاه نو در چین تأسیس خواهد کرد.

به همین علت، شیائومی سال گذشته اولین گوشی تاشوی خود را رونمایی کرد و طبق گزارش های منتشر شده، این شرکت در حال آماده سازی چند گوشی تاشوی نو است. در زمینه گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 هم گزارش های زیادی منتشر شده و به نظر می رسد نمایشگر اصلی آن بزرگ تر از گلکسی زد فولد 3 است. البته اولین گوشی تاشوی این شرکت فقط راهی بازار چین شد و با توجه به اهداف در نظر گرفته شده، به احتمال زیاد نسل بعدی آن به دست کاربران دیگر کشورها هم می رسد.

یکی از مهم ترین جذابیت های گوشی های شیائومی، قیمت مناسب آن ها است. این شرکت از همان ابتدا روی افزایش فروش با دریافت سود کم تمرکز کرده است. به عنوان مثال شرکتی مانند اپل از فروش هر آیفون حدود 60 درصد سود دریافت می کند اما شیائومی بارها اعلام کرده که بابت فروش هر گوشی حدود 5 درصد سود دریافت می کند. اما حالا که این شرکت می خواهد در بازار گوشی های پرچم دار به رقیب قدری برای اپل تبدیل شود، احتمالا با افزایش قیمت پرچم داران شیائومی روبه رو خواهیم شد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1968

به "شیائومی می خواهد در بازار گوشی های پرچم دار به رقیب اپل تبدیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی می خواهد در بازار گوشی های پرچم دار به رقیب اپل تبدیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید