روح سامورایی به پرواز درآمد؛ نقدها و نمرات Sekiro منتشر شدند

به گزارش آسمان فارس، بعد از مدت ها انتظار بالاخره بازی Sekiro: Shadows Die Twice اخیرا به صورت رسمی منتشر شد. این اثر جدیدترین ساخته استودیو سازنده دارک سولز به حساب می آید؛ با این حال همان طور که سازنده وعده داده بود، سکیرو شباهت کمی به مجموعه سولزبورن دارد و آن ها از فرمول کاملا جدیدی استفاده کرده اند. طبق عادت، استفاده از یک روش و فرمول جدید همیشه نگرانی ها و ترس هایی را به دنبال دارد و به همین خاطر خیلی از طرفداران نگران این بودند که هیدتاکا میازاکی (خالق اثر) نتواند موفقیت های گذشته را تکرار کند.

روح سامورایی به پرواز درآمد؛ نقدها و نمرات Sekiro منتشر شدند

با تمام این صحبت ها، در این مدت بازخورد منتقدین و هواداران بسیار مثبت بوده و هر دو گروه از بازی لذت برده اند. حتی خیلی ها باور دارند که سکیرو یکی از بهترین آثاری است که استودیو فرام سافت ور در این سال ها روانه بازار کرده است.

بازی از لحاظ گیم پلی توانسته جذابیت و تازگی سیستم مبارزات دارک سولز را حفظ کند. البته بازی به جای دفاع با سپر یا جاخالی دادن بیش تر روی دفاع مستقیم و استفاده از ابزار تمرکز دارد. سرعت بازی هم به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. همه این موارد سبب شده تا اکثر افرادی که سکیرو را تجربه کرده اند، آن را سخت ترین بازی ساخته شده توسط استودیو فرام سافت ور بدانند؛ طوری که خیلی ها از درجه سختی اثر گلایه کردند و آن را ناعادلانه می دانند. تعدادی از منتقدین هم به علت سختی بیش از حد بازی، نمره بسیار کمی به آن داده اند!

از لحاظ بصری، با بهترین اثر ساخته شده توسط استودیو فرام سافت ور سر و کار داریم. اگرچه بازی روی کنسول ها با مسائل فریم ریت دست و پنجه نرم می کند، اما به صورت کلی عملکرد فنی قابل قبول بوده و مطمئنا حین تجربه بازی با مسئله ای برنخواهید خورد. گفتنی است که نسخه کامپیوتر بهترین و بی نقص ترین نسخه بازی به حساب می آید و همان مسائل اندک کنسول ها را هم ندارد. اما از همه مهم تر این است که سکیرو توانسته اتمسفر ژاپن و محیط های آن را به زیباترین شکل ممکن پیاده سازی کند. اگر عاشق ژاپن هستید و می توانید با سختی دیوانه وار بازی کنار بیایید، پس سکیرو را از دست ندهید.

در ادامه خلاصه نقدهای Sekiro: Shadows Die Twice را با هم می خوانیم:

IGN: نمره 9.5 از 10

سکیرو فرمول ثابت بازی های فرام سافت ور را به یک تجربه مخفی کاری و اکشن مدرن تغییر می دهد که طبیعتا سیستم مبارزات آن تاکید زیادی روی دقت و مهارت دارد. بازی تجربه متعادل و یکسانی از مخفی کاری حساب شده و صبورانه و مبارزه تن به تن ارائه می دهد. وجود ابزارهای غیرواقعی و انعطاف پذیر باعث به وجود آمدن یک تجربه متمرکز شده اند. این ابزار اگرچه از آن احساسات رمزآلود بازی های فرام سافت ور می کاهند، ولی بازی همچنان مرموز و اسرارآمیز بودن خود را حفظ کرده است. سکیرو ترکیبی از ایده های شناخته شده به حساب می آید که قادر است در کنار آثار پیشین فرام سافت ور روی پای خود بایستد.

GameSpot: نمره 9 از 10

هماهنگی بین مبارزات نفس گیر غولآخرها - که واقعا طاقت و توان شما را امتحان می کنند - و بخش های مخفی کاری - که می گذارند بازی را با سرعت و شیوه خود پیش ببرید - استادانه کار شده است. همچنین بیش تر از بازی های قبلی این سازنده، فرام سافت ور روی ماهیت چالشی و سخت بازی های خود تمرکز کرده و با استفاده از آن ها یک تاثیر باورنکردنی را به وجود آورده است. سکیرو با ترکیب گیم پلی منحصربه فرد بازی های استودیو و المان های مخفی کاری اکشن یک تجربه سخت و در عین حال لذت بخش را فراهم می کند.

Game Informer: نمره 9 از 10

سکیرو یک سفر چالش برانگیز در یک دنیای عجیب و شگفت آور است؛ دنیایی که مجبورتان می کند در مبارزات سخت و مجازات کننده اش استاد شوید و به پیروزیت برسید. با این حال، طعم شیرین پیروزی باعث می شود تا با وجود هزاران بار کشته شدن و مردن، به جهت خود ادامه دهید. سکیرو یکی از سخت ترین بازی هایی است که تا به حال تجربه کرده ام، اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی، گشت و گذار و کشف کردن هستند، تحمل این جهت سخت و سخت ارزشش را دارد.

کوتاکو

سکیرو نکات مثبت بسیار زیادی دارد و پیروز شده تا خیلی از موارد را به درستی پیاده سازی کند. فضای فئودالی ژاپن بسیار جذاب و گیرا کار شده و در اغلب اوقات گیم پلی رضایت بخش ظاهر می شود. بازی در بعضی چیزها می توانست بهتر عمل کند؛ به خصوص جلوگیری از تکراری شدن روند آن. با این حال تجربه سکیرو به اندازه ای خاص و فراموش نشدنی است که سختی آن نمی تواند سبب از بین رفتن جریان اصلی گیم پلی شود.

در بخش زیر می توانید سایر نمره های بازی را ببینید:

  • Hardcore Gamer: نمره 4 از 5
  • Attack of the Fanboy: نمره 9.5 از 10
  • Telegraph: نمره 5 از 5
  • PlayStation LifeStyle: نمره 9.5 از 10
  • Twinfinite: نمره 4.5 از 5
  • Metro GameCentral: نمره 9 از 10
  • Destructoid: نمره 9 از 10
  • USgamer: نمره 4 از 5
  • GamesRadar: نمره 4 از 5
  • PC Gamer: نمره 92 از 100
  • PCGamesN: نمره 9 از 10
  • Slant Magazine: نمره 2 از 5
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 227

به "روح سامورایی به پرواز درآمد؛ نقدها و نمرات Sekiro منتشر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح سامورایی به پرواز درآمد؛ نقدها و نمرات Sekiro منتشر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید