راهنمای جامع سفر به شهر تفلیس

به گزارش آسمان فارس، در این مقاله قصد داریم تا رستوران ها و مراکز خرید شهر تفلیس را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به شهر تفلیس

خرید در تفلیس

شنبه بازار درای بریج کنار رودخانه شهر تفلیس بهترین مکان برای خرید جواهرات، عتیقه جات، شمشیرهای عتیقه، و سازهای موسیقی است. اگر به زبان روسی و یا گرجی آشنایی دارید، می توانید در این بازار چانه هم بزنید. اگر فرصت داشتید حتما نانا را در این بازار پیدا کنید. نانا یکی از فروشندگان خوش قلب این بازار است.(همه او را می شناسند، فقط کافی است که محل غرفه او را از دیگر فروشندگان بپرسید.) اگر پیش نانا بروید، با داستان های جالبی که برایتان تعریف می نماید، و با هدیه دادن شیرین ترین نارنگی ها همراه با لبخندی دلنشین، می توانید گرجستان واقعی را در کنار او تجربه کنید. این بازار در روزهای دیگر هفته هم دایر است، اما در اندازه کوچکتر.

بازار اصلی- می توانید از گردش در این بازار حسابی سرگرم شوید و بهترین میوه ها و سبزیجات را بخرید. درست یک ایستگاه اتوبوس مقابل این بازار واقع شده است که اتوبوس های آن از مرکز شهر، بازار درای بریج یا ویک می آیند.

  • طلا، نقره، سنگ های قیمتی و جواهرات دیگر- بسیاری از مردم برای خرید جواهرات به گرجستان سفر می نمایند. کیفیت جواهرات گرجستان بسیار بالا و در عین حال ارزان هستند.
  • هنر و نقاشی- هنرمندان گرجستانی مثل نیکو پیروسمانی، لادو گوداشویلی، کورنلی سانادزه و بسیاری هنرمندان پرآوازه دیگر، اهل گرجستان هستند. در کشور گرجستان می توانید بسیاری از مغازه های هنری متنوع، نقاشی ها و نقاش هایی را بیابید که آثار خود را در خیابان به فروش می رسانند.

رزرو هتل ارزان گرجستان

  • عتیقه جات- در گرجستان نه تنها می توانید عتیقه جات بسیاری را از خود این کشور، بلکه اشیا عتیقه از خاورمیانه، مدیترانه، روسیه و اروپا نیز در این کشور موجود است.

آب معدنی- بسیاری از برندهای مشهور آب معدنی مثل بورجومی از چشمه های معدنی گرجستان فراوری می شوند.

  • فرش- خارج از شهر و در روستاهای اطراف تفلیس می توانید فرش های دستباف اصل را پیدا کنید و بخرید.

بهترین مراکز خرید تفلیس:

مرکز خرید ایست پوینت(East Point)

مرکز خرید ایست پوینت تفلیس بزرگترین مرکز خرید و سرگرمی در مرکز گرجستان است. این مرکز بیش از 150 مغازه، چندین رستوران، مکان تفریحی با سینما، استخر، بولینگ و زمین بازی دارد. این مرکز خرید 12 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. تمام تازه های صنعت مد را می توانید در این مرکز خرید بیابید.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

رزرو هتل در تفلیس بدون احتیاج به کارت اعتباری

گالری خرید مرانی(Shopping Gallery Merani)

مرانی مرکز خریدی 4 طبقه است که در سمت راست خیابان روستاویل واقع شده است. بسیاری از برندهای مشهور مانند زارا، کوتون، ماسیمو دوتی و … را می توان در این مرکز خرید یافت.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

مرکز خرید تفلیس(Tbilisi Mall)

اولین مرکز خرید تفلیس که در قسمت شرقی شهر واقع شده است و طوری طراحی شده است که در این مرکز خرید زمان را از یاد می برید. بیش از 130 برند جهانی در این مرکز خرید مشغول فعالیت هستند.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

مرکز خرید گالریا(Galleria Tbilisi)

مرکز خرید گالریا، مرکز خریدی چند منظوره است، که به مرکز شهر جانی تازه می دهد و آن را مملو از انرژی می نماید. این مرکز خرید احتیاج روزمره بسیاری را تامین می نماید. در این مرکز خرید می توانید به خرید بپردازید، تفریح کنید، غذا بخورید، و خدمات متفاوتی را دریافت کنید.

مرکز خرید لیلو(Lilo Mall)

لیلو مال بزرگترین مرکز تجاری فضای باز در ناحیه گرجستان و قفقاز است. چه بخواهید لباس بخرید یا وسایل دکوری، جواهرات و محصولات خانگی، تمامی این اجناس را می توانید در این مرکز خرید بیابید. وجود مردم از ملیت های مختلف در این مرکز خرید علاقه شما را به خرید از لیلو مال بیشتر می نماید. در این مرکز خرید می توانید مردمی با ملیت ها و قوم های گوناگون را ببینید که برای خرید به آنجا آمده اند.

ساعات کاری: 7:00 الی 16:00

غذاهای شهر تفلیس

بدون داشتن اطلاعات دقیق در خصوص تفلیس و کشور گرجستان، ممکن است به خاطر نزدیکی این کشور با روسیه، گمان کنید که غذاهای این دو کشور شباهت بسیاری با هم دارند، و اگر تجربه خوردن غذاهای سنگین و بی مزه روسی را داشته باشید، احتمالا از خوردن غذاهای گرجستانی چشم پوشی کنید. در حالیکه باید این مطلب را به خاطر داشته باشید که غذاهای گرجستانی نیز مانند بسیاری دیگر از جنبه های فرهنگی این کشور، کاملا مستقل از کشور روسیه است.

طعم غذاهای گرجستانی بیشتر شبیه به طعم غذاهای کشورهای همسایه آن مثل، ایران، ترکیه و ارمنستان است و به همین دلیل در سفر به این کشور نگرانی در خصوص طعم غذا برای شما وجود نخواهد داشت. به لطف آب و هوای مدیترانه ای گرجستان، انواع سبزیجات و میوه های تازه در این کشور به عمل می آیند و به همین دلیل می توانید از خوردن غذاهای تازه و متنوع در تفلیس و سراسر گرجستان لذت ببرید. در ادامه تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی گرجستان را به شما معرفی می کنیم.

خینکالی - نوعی غذای گرجستانی است که در آن، خمیر را با گوشت، سیب زمینی، قارچ و مواد دیگر پر می نمایند. هنگام خوردن خینکالی حواستان باشد که قسمت خمیری آن را نخورید(این حرکت در فرهنگ گرجستانی بسیار بی ادبانه است.) اما از قسمت خمیری آن برای در دست دریافت خینکالی بهره ببرید. قسمت های خمیری باقی مانده از هر خینکالی هم نشان می دهد که چند عدد از این خینکالی های لذیذ را خورده اید و می توانید مراقب رژیم خود باشید!

پیکالی - سبزیجات ساطوری شده که به شکل کوفته درست می نمایند و روی آن دانه های انار می ریزند.

کاچاپوری - نان های گرد گرجستانی هستند که با پنیر پر می نمایند. و روی پنیر، تخم مرغ و مواد دیگر می ریزند. کاپاچوری غذای محلی گرجستان است.

موتسوادی - گوشتی که به سیخ می کشند و کباب می نمایند. مشابه همان شیشلیک ایرانی است.

کبابی - گوشتی که با ادویه جات مزه دار می نمایند، به سیخ می کشند و سپس کباب می نمایند. معمولا آن را میان نان نازکی می پیچند و سپس سرو می نمایند.

بهترین رستوران های شهر تفلیس

در تفلیس رستوران های متعددی وجود دارد و می توانید هر کردام را که خواستید امتحان کنید، اما در اینجا تعدادی از بهترین رستوران های تفلیس را که هم غذاهای خوش طعمی دارند، هم خدمات خوبی ارائه می دهند و هم طراحی داخلی و فضای خوبی دارند را به شما معرفی می کنیم.

رستوران میما(Restaurant Meama)

میما در مرکز تاریخی تفلیس واقع شده است. با فضایی فوق العاده انواع غذاهای محلی گرجستان را می توانید در این رستوران امتحان کنید. علاوه بر غذای خوب این رستوران، چیزی که شما را بیشتر جذب آن می نماید، چشم انداز فوق العاده آن است، که به شما این امکان را می دهد تا هنگام خوردن غذا در این رستوران، نظاره گر شهر زیبای تفلیس باشید.

☎ 995558311133+

آدرس

رستوران کالاکی(Qalaqi)

فضای این رستوران ترکیبی از سبک زندگی اواخر قرن 19 با زندگی مدرن است. طراحی داخلی زیبای رستوران کالاکی از معماری قرن 19 الهام گرفته شده است. در حقیقت رستوران کالاکی موزه ای با غذاهای خوشمزه است و به مهمانان خود این امکان را می دهد تا هنگام خوردن غذا، در طول زمان و مکان سفر نمایند.

☎ 995322551030+

ساعت کار رستوران: همه روزه از ساعت 11:00 الی 23:00

رستوران باربارستان(Barbarestan)

کسانی که به تاریخ و غذای خوب علاقه دارند، می توانند رستوران باربارستان را امتحان نمایند و از خوردن غذاهای سنتی و قدیمی لذت ببرند. تمامی مواد و غذاهای مصرفی در این رستوران از کتاب آشپزی Barbare Jorjadze، آشپز و مدافع حقوق زنان در قرن 19 گرفته شده است. فضا و غذاهای این رستوران با خدمات و کیفیت عالی همراه است.

☎ 995322943779+

ساعت کار رستوران: همه روز ه از ساعت 10:30 الی 23:30

رستوران داینهال(Dinehall)

داینهال رستورانی واقع در خیابان روستاویل و نزدیک خانه اپرا است. در این رستوران از بهترین و سالم ترین مواد غذایی استفاده می گردد. انواع غذاهای گرجستانی و اروپایی را می توانید در این رستوران امتحان کنید. کیفیت غذاهای این رستوران فوق العاده است. شعار رستوران داینهال کمتر، ارزنده تر است. و به این معناست که اگرچه تعداد غذاهای منوی این رستوران محدود است، اما به سک خاصی طبخ می شوند و همه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. نکته دیگر در این رستوران که باعث می گردد آن را انتخاب کنید، رفتار محبت آمیز و گرم پرسنل آن و توانایی آن ها در صحبت کردن به زبان انگلیسی است.

☎ 995322001616+

ساعت کار رستوران: همه روز ه از ساعت 7:30 الی 23:00

رزرو هتل در تفلیس با نازلترین قیمت

رزرو بلیط هواپیما تفلیس ارزانترین نرخ

منبع: فلای تودی
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 320

به "راهنمای جامع سفر به شهر تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به شهر تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید