راهنمای جامع رفع مسائل رایج موتورخانه

به گزارش آسمان فارس، با فرا رسیدن هوای خنک پاییز و زمستان نیاز برای تعمیر مسائل رایج موتورخانه بیشتر می شود. خرابی های رایج موتورخانه ممکن است در محیط های تجاری یا مسکونی یکسان باشد و حتی با وجود واحد باکیفیت و نصب مناسب، احتمال بروز مسائل معمول موتورخانه در هر 2 محیط وجود دارد.

راهنمای جامع رفع مسائل رایج موتورخانه

با اینکه بیشتر مسائل رایج موتورخانه ناشی از ساییدگی و پارگی معمولی است، بیشتر آن ها را می توان به نگهداری نامناسب مربوط دانست. در عین حال با آگاهی از رایج ترین مسائل موتورخانه می توانید اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از آن ها انجام دهید.

نکات کلیدی

  • تعویض منظم فیلتر، بررسی اتصالات و گیج های دما، روشن کردن موتورخانه در هر فصل و سرویس سالیانه موتورخانه از مهم ترین اقدامات مراقبتیِ این فضا محسوب می شوند.
  • فرسودگی، خرابی فیلتر، خرابی ترموستات، گرم نشدن شوفاژ و صدای غیرطبیعی موتورخانه از رایج ترین مسائل موتورخانه به شمار می روند.
  • سرویس منظم موتورخانه علاوه بر جلوگیری از بروز مسائل رایج، مصرف انرژی موتورخانه را نیز کاهش می دهد.

نکات کلی درباره تعمیر و نگهداری موتورخانه

مسائل رایج موتورخانه فضای زندگی شما را ناآرام می کنند، به خصوص در ماه های سردتر که به گرم کردن فضای زندگی خود نیاز دارید. دانستن نحوه عیب یابی موتورخانه برای تصمیم گیری درباره اقدامات مراقبتی حرفه ای و رسیدگی به مسائل احتمالی مفید است.

در ادامه مسائل معمول موتورخانه، نحوه عیب یابی آن ها و نکات کلیدی درباره تعمیر و نگهداری موتورخانه را بررسی می کنیم. انجام اقدامات زیر می تواند به جلوگیری از تعمیرات پرهزینه در آینده و عملکرد بهتر موتورخانه در فصل سرما کمک کند:

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

  • نصب و راه اندازی مشعل گازی و گازوئیلی
  • تعویض منبع دوجداره یا کوئل دار
  • تعویض منبع انبساط
  • نصب دیگ چدنی
  • نصب انشعاب کلکتور
سرویس و تعمیر موتورخانه با خبرنگاران

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

  • نصب و راه اندازی مشعل گازی و گازوئیلی
  • تعویض منبع دوجداره یا کوئل دار
  • تعویض منبع انبساط
  • نصب دیگ چدنی
  • نصب انشعاب کلکتور
سرویس و تعمیر موتورخانه با خبرنگاران
  • فیلتر را هر 3ماه یک بار عوض کنید

تعویض فیلتر یکی از ساده ترین و مهم ترین کارهای تعمیر و نگهداری موتورخانه است که می توانید انجام دهید. این فیلتر از فن دمنده در برابر گرد وغبار محافظت می کند. تمیز کردن و تعویض فیلتر کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می بخشد و از بروز مسائل رایج موتورخانه جلوگیری می کند.

  • اتصالات سیم و گیج های دما را بررسی کنید

یکی از رایج ترین مسائل موتورخانه مشکل اتصال در سیم کشی برق واحد است. سیم های شل، معیوب یا پاره باعث قطع اتصال ترموستات با واحد شده و در نتیجه سرویس مشکل پیدا می کند. بخشی از عیب یابی موتورخانه شامل بررسی اتصالات و همچنین گیج های دما و فشار است.

برای بازرسی این قطعات از نظر گردوغبار و آسیب زمان بگذارید و از محکم و ایمن بودن آن ها مطمئن شوید.

  • موتورخانه را در هر فصل یک بار روشن کنید

در صورت خاموش بودن واحد، برطرف مسائل رایج موتورخانه سختتر است. حداقل یک بار در هر فصل آن را روشن و ترموستات را کنترل کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

روشن کردن موتورخانه به شما امکان می دهد تا مسائل رایج مانند گردوغبار انباشته شده روی فیلترها، بوی سوختگی، نشت مونوکسید کربن و سایر علائم هشداردهنده را تشخیص دهید. همچنین می توانید برای تنظیم ترموستات موتورخانه شوفاژ برنامه ریزی کنید.

  • تعمیر و نگهداری سالانه با کمک متخصص

شما باید از فرد متخصصی بخواهید تا سیستم گرمایشی شما را بررسی کند و هر سال کارهای تعمیر و نگهداری را انجام دهد. تعمیر و نگهداری حرفه ای موتورخانه شامل تمیز کردن واحد بیرونی، پره های فن، شستشوی کویل موتورخانه و دمنده است.

فرد متخصص هرگونه ترک خوردگی، ساییدگی و علائم مربوط به مسائل رایج موتورخانه را بررسی خواهد کرد. روغن کاری قطعات موتور و تنظیم ترموستات موتورخانه شوفاژ راحتی و کارایی بیشتر آن را تضمین خواهد کرد. توجه داشته باشید که تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده و منظم، کارایی موتورخانه را بهبود می بخشد و عمر آن را افزایش می دهد.

  • دریچه ها و کانال را تمیز کنید

بررسی کنید که هیچ جسمی دریچه ها را مسدود نکرده باشد تا هوا آزادانه در خانه شما به گردش درآید. تمیز کردن دریچه ها و کانال ها باعث می شود سیستم به درستی کار کند و از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

عیب یابی موتورخانه

در حالی که می توان با تعمیر و نگهداری منظم از بسکمک از خرابی های رایج موتورخانه جلوگیری کرد، بروز برخی مسائل اجتناب ناپذیر است. چرخه کوتاه، ترک خوردگی مبدل حرارتی، جریان هوای ضعیف و روشن نشدن سیستم همه مسائلی هستند که به توجه نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عیب یابی موتورخانه، ادامه مطلب را بخوانید.

10 مورد از مسائل معمول موتورخانه

در ادامه این مقاله 10 مورد از رایج ترین مسائل موتورخانه را مرور می کنیم. برای آگاهی از نحوه تعمیر و برطرف مسائل موتورخانه به ادامه مطلب توجه کنید:

1. عدم توجه

شما باید برای تعمیر و نگهداری و بازرسی سالیانه موتورخانه برنامه ریزی کنید. تنها از این طریق می توانید از مسائل معمول موتورخانه و خرابی های غیرمنتظره جلوگیری نمایید. این بازرسی های معمول می توانند به کارکرد مؤثرتر و مطمئن تر موتورخانه کمک کنند.

2. فیلترهای کثیف

کثیفی فیلترها جریان هوا را کاهش می دهد و باعث می شود موتورخانه سخت تر کار کند. در برخی موارد گرفتگی فیلتر ممکن است به کلیدی که فن را کنترل می کند آسیب برساند. در این شرایط گاهی با شنیدن صدای موتورخانه متوجه مشکل خواهید شد.

3. فرسودگی

سایش و پارگی معمولی می تواند باعث مسائل جریان هوا و گرم شدن بیش از حد شوفاژ موتورخانه شود.

برای سرویس و تعمیر موتورخانه از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

4. مسائل جرقه زن الکتریکی یا کنترل پیلوت

وجود ایراد در احتراق یا پیلوت می تواند گرم کردن خانه یا فضای تجاری را سخت کند. مسائل ترموکوپل، کشش یا گرفتگی در موتورخانه ممکن است به روشن نشدن پیلوت منتهی شود.

5. خرابی ترموستات

خرابی ترموستات موتورخانه می تواند به خرابی فن منتهی شود. تنظیم ترموستات موتورخانه شوفاژ در هر فصل به جلوگیری از این مشکل کمک خواهد کرد.

6. گرم نشدن شوفاژ موتورخانه

گاهی تنظیم ترموستات، برق، گاز یا پیلوت در موتورخانه ای که عملکرد خوبی ندارد، مشکل است. همه این موارد می توانند به تنهایی یا در کنار هم دلیل گرم نشدن شوفاژ موتورخانه محسوب شوند.

7. گرم شدن ناکافی موتورخانه

اگر اندازه موتورخانه برای فضا نامناسب باشد، ممکن است موتورخانه گرمای کافی تولید نکند.

8. چرخه مکرر

چرخه بین حالت های روشن و خاموش ممکن است نشان دهنده گرفتگی فیلتر، جریان هوای نامناسب یا تنظیم بد ترموستات باشد. تکرار چرخه روشن و خاموش از جمله مسائل رایج موتورخانه در نظر گرفته می شود.

9. کار کردن مداوم دمنده موتورخانه

مسائل دمنده ممکن است نشان دهنده مشکل در لیمیت سوئیچ باشد. برای تعویض این قطعه باید از یک متخصص کمک بگیرید.

10. موتورخانه بسیار پر سر و صدا است

سر و صدای موتورخانه طبیعی نیست. صداها ممکن است نشان دهنده مشکل مکانیکی، کاهش جریان هوا یا گرفتگی مشعل باشند.

مزایای تعمیر و نگهداری سالیانه موتورخانه

موتورخانه ای که به درستی کار می کند، برای راحتی و سلامتی شما و اعضای خانواده تان لازم است. اگر فکر می کنید موتورخانه منزل شما به درستی کار نمی کند باید برای تعمیر موتورخانه از طریق افراد متخصص برنامه ریزی کنید. کارشناسان مجرب خبرنگاران به این منظور در کنار شما خواهند بود.

در ادامه مزایای بازرسی سیستم گرمایشی قبل از شروع سرما و جلوگیری از مسائل رایج موتورخانه را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. کاهش خرابی موتورخانه

هیچ کس استراحت در شب سرد زمستانی را بدون گرما دوست ندارد. با این حال ممکن است موتورخانه ها فرسوده شوند و در بدترین زمان ممکن و در نیمه شب از کار بیفتند! بازرسی و سرویس منظم کوره به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هیچ مشکل خاصی برای شما اتفاق نمیفتد.

تکنسین های ماهر می توانند به طور منظم موتورخانه شما را بازرسی کرده و از تمیز بودن و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنند. هرچه زودتر خرابی های رایج موتورخانه را برطرف کنید، شانس بیشتری برای جلوگیری از مسائل در شب سرد زمستانی خواهید داشت.

2. ایمنی

موتورخانه ها برای گرم کردن خانه شما به گاز طبیعی، پروپان یا نفت نیاز دارند. ترک کوچک در سیستم یا یک مشکل جزئی دیگر می تواند منجر به نشت گاز یا مونوکسید کربن به خانه شما شود؛ بنابراین تنظیم سالانه موتورخانه به امنیت شما و خانواده شما کمک می کند.

3. بهینه سازی عملکرد و مصرف انرژی

نگهداری درست از موتورخانه جریان هوای سالم را در سرتاسر خانه شما فراهم می کند. تمیز نگه داشتن موتورخانه می تواند به افزایش بهره وری انرژی تا 20 درصد منتهی شود. این کار همچنین باعث صرفه جویی در هزینه قبوض آب و برق شما می شود.

تمیز نبودن فیلتر موتورخانه باعث جریان هوای محدود شده و موتورخانه در اثر آن سخت تر کار می کند. این امر به بروز مسائل رایج موتورخانه و مصرف انرژی بیشتر منتهی می شود. تنظیم ترموستات موتورخانه شوفاژ در پاییز تضمین بهینه سازی مصرف انرژی و عملکرد کلی سیستم گرمایش شما خواهد بود.

4. افزایش عمر موتورخانه

سیستم های گرمایشی گران قیمت هستند. با نگهداری صحیح از موتورخانه و انجام تعمیرات در صورت نیاز، می توانید به افزایش عمر کوره یا واحد گرمایش خود کمک کنید. با تعمیر و نگهداری مناسب، موتورخانه ها می توانند بیش از 20 سال به طور موثر کار کنند.

این در حالی است که واحدهایی که به درستی نگهداری نمی شوند، ممکن است تنها 10 تا 15 سال یا کمتر عمر کنند. تعمیر و نگهداری سالانه باعث صرفه جویی در مخارج شما می شود؛ زیرا لازم است برای تعویض قطعات موتورخانه هزینه و وقت صرف کنید.

بیشتر بخوانید: 4 دلیل نشتی گاز در موتورخانه + روش تشخیص نشتی

جمع بندی

برای اطمینان از اینکه موتورخانه شما خانه را در تمام فصول گرم نگه می دارد، آشنایی با مسائل رایج موتورخانه خالی از لطف نیست؛ چراکه بسکمک از مسائل معمول موتورخانه را می توان به سادگی، سریع و با هزینه کم حل کرد.

وقتی موتورخانه خانه شما به خوبی کار می کند، می تواند دمای داخل خانه را در سطحی راحت و مطبوع نگه دارد؛ در غیر اینصورت شما باید در سرما به فکر تعمیر موتورخانه خود باشید! البته در بسکمک از موارد برطرف مسائل رایج موتورخانه نسبتاً آسان است. همچنین شما با کمک تکنسین آموزش دیده می توانید مشکل را حل کنید یا عیب یابی موتورخانه را به سرعت انجام دهید. در این شرایط خبرنگاران با بیش از 70000 نیروی متخصص همراه شما خواهد بود.

منبع: آچاره
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2071

به "راهنمای جامع رفع مسائل رایج موتورخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع رفع مسائل رایج موتورخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید