خودروسازی ها خصوصی می شوند؟

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، مجلس شورای اسلامی این روزها در کنار کوشش برای آزادسازی واردات خودرو، ظاهرا خصوصی سازی خودروسازان را هم دنبال می نماید.

خودروسازی ها خصوصی می شوند؟

آن طور که رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت عنوان نموده، توافقاتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سر تغییر ساختار مالکیت خودروسازان انجام شده است.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه مدیران عامل خودروسازی ها به جای پاسخ به سهامداران و مجمع، مجبور به پاسخگویی به وزیر صمت هستند، می گوید: تا وقتی این وضع ادامه یابد، نمی توان به بهبود اوضاع در خودروسازی امیدی داشت.

وی تاکید نمود: از همین رو با وزیر صمت توافق شد تا در یک بازه زمانی حداکثر 2 ساله تمامی اختیارات و تصمیمات مجامع شرکت های خودرویی به صاحبان سهام بازگردد.

به گفته پورابراهیمی، هدف از این اقدام این است که شرکت ها بتوانند در ساختار مالکیتی تصمیم گیری و از اقدامات غیر مالی اجتناب نمایند.

وی این را هم گفت که در حال حاضر دولت با وجود سهم اندک در خودروسازی، در این بنگاه ها مدیریت می نماید، حال آنکه براساس اصل 44 قانون اساسی، ایران خودرو و سایپا {با توجه به اینکه بیشتر سهام شان خارج از اختیار دولت است} باید به وسیله غیر دولتی ها اداره شوند.

اظهارات رئیس کمیسیون مالی مجلس را می توان به نوعی تاکتیک تازه در اداره دو خودروساز بزرگ کشور و کلید خوردن خروج آنها از زیر سایه تصمیمات دولتی دانست. البته این موضوع فعلا در حد توافق است و باید منتظر ماند و دید آیا در عمل نیز دولت حاضر می گردد عنان خودروسازی را به دست سهامداران غیر دولتی بسپارد.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1795

به "خودروسازی ها خصوصی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازی ها خصوصی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید