تشکیل شعبه ویژه برای جرایم و پرونده های میراث فرهنگی و گردشگری در تربت حیدریه

به گزارش آسمان فارس، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در جلسه با دادستان شهرستان تربت حیدریه خواهان تشکیل شعبه ای ویژه برای رسیدگی جرایم و پرونده های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دراین شهرستان شد.

تشکیل شعبه ویژه برای جرایم و پرونده های میراث فرهنگی و گردشگری در تربت حیدریه

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سرهنگ محمدعلی مدیر در جلسه با دادستان شهرستان تربت حیدریه با بیان این مطلب اضافه کرد: با توجه به تخصصی بودن حوزه میراث و گردشگری آمادگی داریم در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری همکاری کنیم.

او گفت: همچنین برای برگزاری تورهای تخصصی ویژه قضات برای آشنایی بیشتر با ظرفیت های گردشگری و جاذبه های تاریخی شهرستان آمادگی داریم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که مواریث فرهنگی شناسنامه و هویت منطقه محسوب می گردد و با تخریب این آثار بخشی از هویت ملی از بین می رود، درخواست داریم که اشد مجازات برای قاچاقچیان و تخریب کنندگان آثارتاریخی و میراث فرهنگی در نظر گرفته گردد.

همچنین امید عابدینی دادستان شهرستان تربت حیدریه در این جلسه قول هرگونه مساعدت و یاری برای حفاظت از آثار تاریخی را داد.

روز گذشته باندی 6 نفره طی عملیاتی غافلگیرانه با همکاری نیروی انتظامی، انجمن میراث فرهنگی و یگان حفاظت میراث فرهنگی تربت حیدریه در این شهرستان متلاشی شد . فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، ضمن بازدید و سرکشی از محل دستگیری حفاران، در جلساتی با دادستان و فرمانده کلانتری شهرستان تربت حیدریه حضور یافت.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 631

به "تشکیل شعبه ویژه برای جرایم و پرونده های میراث فرهنگی و گردشگری در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شعبه ویژه برای جرایم و پرونده های میراث فرهنگی و گردشگری در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید