تشریح آخرین وضعیت تیم ملی ووشو

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، رئیس فدراسیون ووشو به همراه سرمربی تیم ملی در نشست خبری که با همکاری روابط عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شده بود آخرین وضعیت تیم اعزامی به بازیهای آسیایی را تشریح کردند. در این نشست علی نژاد با بیان اینکه در ووشو هر کشور می تواند 13 ورزشکار به بازیها اعزام کند اضافه نمود: با آنالیز تمامی جهات بخصوص شرایط مالی جامعه تصمیم گرفتیم تنها 10 ووشکار به این دوره از مسابقات اعزام کنیم که در این بین 6 نفر در بخش ساندا و چهار نفر در بخش تالو حضور خواهند داشت.

تشریح آخرین وضعیت تیم ملی ووشو

وی اضافه نمود: برنامه ریزی منسجم برای حضوری پیروز در بازی های آسیایی حداقل به چهار سال زمان احتیاج دارد. ما با توجه به تجربیاتی که از بای های آسیایی گوانجو داشتیم کوشش کردیم بعد از این بازی ها برنامه منسجمی داشته باشیم تا ثمره آن را در بازی های اینچئون ببینیم. بنابراین این برنامه تدوین شد اما به دلیل شرایط وقت و انحلال سازمان تربیت بدنی و بعد تشکیل وزارت ورزش و حاشیه ها و مشکلاتی که در این مدت به وجود آمد، تمامی فدراسیون ها زمان مهمی را از دست دادند.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به سختی کسب مدال در بازیهای آسیایی گفت: در مسابقات دنیای از بین 10 کشور برتر 9 تیم آسیایی بودند و این نشان می دهد که ووشو چه کار سختی دارد. البته یک نکته دیگری هم وجود دارد در مسابقات دنیای 40 مدال طلا توزیع می گردد ، اما در بازی های آسیایی 15 مدال. می بینید که کار ووشو خیلی سخت است.

علی نژاد ادامه داد: نکته جالب اینکه در بخش ساندای بانوان دو خواهر به این مسابقات اعزام می شوند. الهه منصوریان و شهربانو منصوریان به ترتیب در اوزان 52- و 60- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می روند که در هر دو وزن هم نماینده چین حضور دارد. الهه منصوریان تجربه حضور در گوانجو را در کارنامه خود دارد و شهربانو منصوریان نیز دو مدال طلای دنیا و یک مدال طلای آسیا را در کارنامه خود دارد. البته الهه منصوریان نیز دو مدال طلای دنیای را در کارنامه خود دارد. اما در بخش تالو فرشاد عربی و احسان پیغمبری که هر دو در بازی های آسیایی گوانجو حضور داشتند این دوره نیز به بازی های آسیای اعزام خواهند شد. قطعا آنها تجربه 4 ساله گذشته خود را در این دوره از رقابت ها به کار خواهند برد.

وی اضافه نمود: تاکنون در بازی های آسیایی کلا 12 مدال گرفته ایم که از این تعداد 6 مدال در دوره قبل به دست آمد اما نباید ملاک را گوانجو قرار دهیم. اگر معدل گرفته گردد تعداد طلاها در هر دوره یک طلاست که این موضوع معقول تر است. واقعا نباید انتظارات بیش از حد باشد و بر روی بازیکنان فشار روانی وارد کنیم. بحث بازی های آسیایی با دنیای فرق می نماید. در رقابت های دنیای 40 مدال تقسیم می گردد اما در رقابت های آسیایی تنها حدود 15 مدال تقسیم می گردد و هر کشور می تواند 13 نفر را به مسابقات اعزام نمایند.

رئیس فدراسیون جودو در مورد نداشتن اردوی برون مرزی برای تیم تیم ملی گفت: برنامه ریزی کادر فنی تیم ملی بر همین اساس بود که به جای اردوی برون مرزی در تهران تمرین نموده و به جای از تیم های خارجی برای برگزاری دیدار محبت آمیز دعوت کنیم. وقتی اردو در داخل ایران برگزار می گردد به دلیل میزبانی می توانیم شرایط را مطابق با خواست خود معین کنیم به طوریکه به رقبا حتی اجازه عکس دریافت هم ندادیم ولی اگر به چین می رفتیم نمی توانستیم چنین شرایطی را تحمیل کنیم. این اتفاق علاوه بر این موجب شد با بهترین تیم ها ولی با کمترین هزینه دیدار کنیم. علاوه بر اینکه باید به ورزش به عنوان یک دیپلماسی عمومی نگریسته گردد. تیم های خارجی با حضور در ایران با مردم و فرهنگ ما آشنا شدند و به سفیرانی برای کشورمان تبدیل شدند. بدین ترتیب ذهنیت آنها از ایران با توجه به تبلیغاتی که در خارج از کشور وجود دارد، تغییر می می نماید. به نظر من این تصمیم از جهات مختلف هوشمندانه بود.

اوجاقی : محیط تیم ملی ایزوله است

سرمربی تیم ملی جودو هم گفت: تا کنون تمامی برنامه هایی که برای آماده سازی تیم ملی تدارک دیده بودیم به خوبی اجرا شده است. تمرینات در آموزشگاه ووشو به خوبی اجرا شد ، امکانات خوبی در آموزشگاه ووشو وجود دارد و به نوعی می توان گفت محیط ایزوله است و مشکلاتی که در طبقات بالا یعنی در بخش مدیریت برای تأمین منابع با آن دست به گریبان هستیم به هیچ عنوان به تیم ملی وارد نمی گردد و آرامش خوبی بر تیم حاکم بود به طوریکه نفرات بدون هیچ مسئله روحی و روانی به تمرینات خود ادامه دادند.

حسین اوجاقی اضافه نمود: حریفان تدارکاتی خوبی هم برای آماده سازی به تهران سفر نموده اند. ما این حریفان را نیز طبق برنامه و هدف خاصی انتخاب کردیم و اینکه کدام تیم در چه زمانی به تهران آمده و بازی تدارکاتی داشته باشیم خیلی اهمیت داشت. ضمن اینکه کلاس های آموزشی خوبی برای کادر فنی و ورزشکاران اجرا شد که می تواند در بهبود این روند خیلی موثر باشد.

وی با اشاره به آمادگی بهتر ووشوکاران ایران نسبت به دوره گذشته بازی های آسیایی گفت: ما سال جاری وضعیت خوبی داریم ولی تیم های دیگر هم قوی تر شده اند. چین قدرت برتر این رشته است و فاصله زیادی با بقیه کشورها دارد. به جز چین تیم کره نیز به خاطر میزبانی می تواند رقیب دوم ما باشد. چین پس از نتایج خوبی که ایران در سال 2013 کسب کرد، برای نخستین بار همانند ما اردوی متمرکز تشکیل داده است. نگرانی اصلی آنها تیم ایران است.

اوجاقی تأکید کرد: ارتباطات پشت پرده چینی ها مثل همواره شرایط ما را سخت نموده است ولی ما نهایت کوشش خود را انجام داده ایم و به بررسی تمامی رقبا پرداخته ایم. حتی فیلم تمرینات تیم چین را از روش های مختلف به دست آورده ایم و شناخت خوبی از تیم های کره، ویتنام و فیلیپین داریم چون این کشورها تغییرات زیادی در نفراتی که در مسابقات 2012 و 2013 شرکت کردند، نداده اند.

قابل ذکر است که تیم ملی وشوو با 10 ووشوکار در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون شرکت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 418

به "تشریح آخرین وضعیت تیم ملی ووشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین وضعیت تیم ملی ووشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید