ترکیه شرط اجرای آتش بس در لیبی را تشریح کرد

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از دِیلی صباح، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز شنبه در مصاحبه ای از شرط کشورش برای اجرای آتش بس پایدار در لیبی پرده برداشت.

ترکیه شرط اجرای آتش بس در لیبی را تشریح کرد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص اعلام نمود که شرط آتش بس در لیبی خروج شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر از شهر راهبردی سرت (Sirte) در لیبی است.

ابراهیم کالین در ادامه اضافه نمود: ما در لیبی از دولت مشروع حمایت می کنیم. این در حالی است که دولت فرانسه از رهبر جنگ حمایت می نماید. حمایت فرانسه از خلیفه حفتر امنیت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مدیترانه، شمال آفریقا و ثبات لیبی را به خطر می اندازد.

لازم به ذکر است از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال 2011، لیبی ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب لیبی) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1076

به "ترکیه شرط اجرای آتش بس در لیبی را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه شرط اجرای آتش بس در لیبی را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید