برترین کرم دور چشم بالای 40 سال (خارجی و ایرانی)

به گزارش آسمان فارس، یکی از محصولات مراقبت از پوست که در سنین بالاتر به آن احتیاج داریم، کرم دور چشم است. با افزایش سن چین و چروک صورت هم بیشتر می گردد و این چین و چروک ها در اطراف چشم بیشتر است. اگر دنبال برترین کرم دور چشم بالای 40 سال می شد این مطلب برای شماست. در ادامه در خصوص ضرورت استفاده از کرم دور چشم بیشتر بخوانید. چند کرم محبوب خارجی و ایرانی را هم معرفی می کنیم که به روتین پوستی خود اضافه کنید.

برترین کرم دور چشم بالای 40 سال (خارجی و ایرانی)

آیا واقعا به کرم دور چشم احتیاج داریم؟

اولین سوالی که شاید برای شما پیش آمده باشد این است که آیا واقعا به کرم دور چشم احتیاج داریم یا اینکه این محصول هم مثل بسیاری از محصولات دیگر، فایده ای ندارد و بی فایده تبلیغ می گردد؟

حتما تعریف های زیادی در خصوص کرم های دور چشم شنیده اید. اینکه چین و چروک را کاهش می دهند و نشانه های پیری در پوست را از بین می برند و حتی می توانند تیرگی و پف زیر چشم را هم کاهش دهند از جمله توضیحاتی است که در تبلیغ این محصول می بینیم. اما چقدر از این تعریف و تمجیدها واقعیت دارد؟ آیا کرم های دور چشم فقط مرطوب نماینده های گران تر در بسته بندی کوچک تر هستند یا واقعا تاثیر خاصی دارند؟

متخصصان پوست می گویند که کرم های دور چشم، از برندهای معتبر، صرفا یک محصول مراقبت پوست اضافه نیستند و به ویژه برای پوست دور چشم فرموله و ساخته می شوند؛ به همین علت معمولا غلظت بیشتری دارند. این کرم ها نسبت به کرم ها و لوسیون های معمولی چربی بیشتری دارند و پر از مواد فعال هستند که با هدف حل کردن برخی از مسائل پوست اطراف چشم به این محصول اضافه می شوند.

حالا چرا اطراف چشم به کرم مخصوص احتیاج دارد؟

پوست اطراف چشم بسیار حساس تر و آسیب پذیرتر است، خیلی زودتر دچار خشکی می گردد و اولین قسمت از پوست صورت است که نشانه های پیری و حتی خستگی را نشان می دهد. کارهایی مثل چشمک زدن و حرکت دادن دائم چشم به جهات مختلف، ظاهر شدن خطوط و چین و چروک را در اطراف چشم سرعت می دهد. مایعی که زیر چشم جمع می گردد باعث پف کردن آن می گردد و دور چشم ممکن است تیره گردد. کرم های دور چشم برای تمام این مسائل راه حلی دارند.

چین و چروک پوست به دو علت اتفاق می افتد؛ یکی به علت آسیب تابش آفتاب و دیگری کاهش فراوری کلاژن در پوست که با افزایش سن اجتناب ناپذیر است. کلاژن مهم ترین عاملی است که باعث انعطاف پذیری پوست می گردد. ویتامین C، پپتیدها و رتینول می توانند باعث بهبود فراوری کلاژن شوند. سرامید و هیالورونیک اسید هم یاری نماینده هستند. این ها مرطوب نماینده هایی هستند که مانع از دست رفتن رطوبت پوست می شوند و انعطاف پذیری آن را بیشتر می نمایند.

رتینول برای پوست بسیار مفید است اما ممکن است برای برخی از انواع پوست، تحریک نماینده باشد. در برخی فرمولاسیون های کرم های دور چشم از دوزهای مناسب این ماده استفاده می گردد و هیالورونیک اسید هم به آن اضافه می گردد.

اما در خصوص تیرگی زیر چشم چطور؟

بخشی از تیرگی زیر چشم ژنتیکی است اما تابش آفتاب، افزایش سن و تجمع رگ های خونی هم می تواند باعث آن گردد. سدیم آسکوربات یا ویتامین C می تواند پوست را ضخیم تر کند که باعث کاهش تیرگی زیر چشم می گردد و این تاثیر را بعد از 6 ماه می توانید ببینید. نیاسینامید، کوجیک اسید و ویتامین B3 هم می توانند تیرگی زیر چشم ها را روشن نمایند.

پف زیر چشم حاصل تجمع خون و مایعات است. برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند به بهبود گردش خون در این قسمت یاری کند که نتیجه آن کاهش پف زیر چشم است. تحقیقات دیگر نشان می دهد که دمای پایین هم باعث کاهش این پف می گردد. به همین علت بسیاری از افراد کرم دور چشم خود را داخل یخچال نگهداری می نمایند.

به خاطر تفاوت در این مواد اولیه، کرم های دور چشم کاربردهای مختلفی دارند و می توانید کرم دور چشم مناسب برای مشکل چشم های خود را بخرید.

برترین کرم دور چشم بالای 40 سال از برندهای ایرانی و خارجی

انتخاب برترین کرم دور چشم بالای 40 سال کار راحتی نیست چون محصولاتی که در بازار وجود دارند، تنوع زیادی دارند. همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم حتی برای تک تک مسائلی که ممکن است روبرو شده باشید، یک کرم اختصاصی فراوری شده است که مواد اولیه متفاوتی دارد.

در ادامه چند نمونه برترین کرم دور چشم بالای 40 سال از برندهای ایرانی و خارجی را معرفی می کنیم. با توجه به بودجه و مسائلی که پوست اطراف چشم شما با آن روبرو شده، می توانید یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.

برترین کرم دور چشم خارجی بالای 40 سال

کرم هایی که در ادامه معرفی می کنیم از برندهای محبوب و مطرحی هستند و نتایج مثبتی در تحقیقات متخصصان پوست داشته اند:

کرم Ren برای روشن کردن تیرگی زیر چشم

این کرم دور چشم بالای 40 سال مخصوص تیرگی های زیر چشم فراوری و فرموله شده است. در ساخت این کرم از مواد موثری مثل هیالورونیک اسید و گلیکوژن استفاده نموده اند. این کرم یک اپلیکاتور مخصوص دارد که استفاده کردن از آن را راحت می نماید.

با استفاده از این کرم پوست اطراف چشم شما باطراوت و شاداب دیده می گردد. فرمولاسیون این کرم کاملا وگان است و به خوبی با انواع کانسیلر هم ترکیب می گردد. نتیجه استفاده از این کرم را بلافاصله می توانید ببینید. ماده اولیه تشکیل دهنده این کرم یعنی هیالورونیک اسید یک رطوبت رسان عالی است و گلیکوژن باعث روشن شدن پوست می گردد. این کرم خیلی سبک نیست ولی سنگین و چرب هم نیست. و یک پوشش ابریشمی و درخشان به پوست می دهد.

این کرم خیلی خوب جذب می گردد و می تواند یک زیرساز خوب برای کانسیلر هم باشد. تاثیر آن هم آنی است و هم به مرور زمان مشاهده می گردد.

کرم CeraVe ترمیم نماینده دور چشم

اگر دنبال برترین کرم دور چشم خارجی بالای 40 سال با قیمت مناسب هستید این مدل کرم CeraVe را انتخاب کنید. مواد اولیه اصلی آن سرامید و هیالورونیک اسید است. ویژگی این کرم حفاظت از سد طبیعی پوست و سبک بودن بافت آن است. در ضمن خاصیت آبرسانی هم دارد.

کرم CeraVe غیر جوش زا است و عطر هم ندارد. پس اگر پوست حساس یا پوست مستعد آکنه دارید می توانید با خیال راحت از این کرم بهره ببرید. این کرم منافذ پوست را نمی بندد و بافت بسیار سبکی دارد. مواد اولیه تشکیل دهنده آن نشان می دهد که برترین کرم دور چشم بالای 40 سال خارجی برای آبرسانی پوست است. اگر پوست اطراف چشم شما کدر و خشک شده از این کرم بهره ببرید.

کرم Skin Proud برای حفظ و ترمیم سد پوستی

این کرم به عنوان یکی از چند مدل برترین کرم دور چشم بالای 50 سال خارجی نقش مهمی در رطوبت رسانی به پوست اطراف چشم دارد. مهم ترین ماده تشکیل دهنده آن سرامید و پپتیدها است. علاوه بر این مقدار کمی از این کرم، سطح وسیعی از پوست را می پوشاند پس اگر قیمت بالایی ندارد، نگران نباشید چون در درازمدت نسبت به قیمت تاثیر خوبی دارد.

مهم ترین ویژگی این کرم دور چشم حفظ سد پوستی و تامین رطوبت پوست است. این کرم برای پوست بسیار ملایم است و بافتی ابریشمی و نرم به پوست اطراف چشم می دهد.

این کرم خیلی سنگین نیست ولی در دسته کرم هایی با بافت سبک هم قرار نمی گیرد. با مصرف این کرم چین و چروک اطراف چشم شما به طور محسوسی کاهش پیدا می نماید.

کرم دور چشم La Roche-Posay؛ یک کرم همه کاره

این کرم بیشتر برای کسانی که تیرگی اطراف چشم دارند توصیه می گردد ولی یک کرم همه کاره است. مواد اولیه تشکیل دهنده آن حاوی نیاسینامید، شی باتر و کافئین است. یک اپلیکاتور خنک نماینده دارد و همین ویژگی خنک نماینده بودن، بخش زیادی از مسائل پوست اطراف چشم شما را کاهش می دهد.

به محض استفاده از کرم می توانید کاهش پف زیر چشم را مشاهده کنید. فرمولاسیون رطوبت رسان و نسبتا سبک این کرم برای پوست بسیار ملایم است و اگر هوادار کرم هایی با بافت سنگین نیستید، می تواند انتخاب خوبی باشد.

این کرم رنگ هلویی دارد و به همین علت دارای خاصیت اصلاح رنگ است. رنگ حلقه های بنفش و قهوه ای تیره زیر چشم با این کرم اصلاح می گردد.

برترین کرم دور چشم ایرانی بالای 40 سال

اگر دنبال برترین کرم دور چشم بالای 40 سال ایرانی هستید می توانید در بین این محصول گزینه های بسیار موثری را پیدا کنید.

کرم دور چشم سینره

این کرم از برند محبوب سینره حاوی اسیدهای چرب ضروری مثل امگا 3 و امگا 6 است که رادیکال های آزاد را حذف می نماید. بعلاوه برای بهبود گردش خون زیر پوست اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد که باعث کاهش پف و تیرگی می گردد. ویتامین E از دیگر مواد تشکیل دهنده این کرم است که باعث تقویت و تغذیه پوست می گردد.

برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست از این کرم روزی دو بار صبح و شب روی پوست تمیز بهره ببرید.

کرم دور چشم درماتیپیک مدل CONTOUR

مهم ترین ماده تشکیل دهنده این کرم دور چشم ویتامین C است. بعد از آنالیز کرم دور چشم درماتیپیک معین شد که این کرم تاثیرگذاری زیادی در کاهش تیرگی پوست اطراف چشم دارد. خاصیت لیفتینگ و محکم کردن پوست از دیگر ویژگی های مثبت این کرم است. کرم دور چشم درماتیپیک را می توانید روزانه مصرف کنید. برای تاثیرگذاری این کرم باید در درازمدت به طور مدام از آن بهره ببرید.

کرم دور چشم ژنوبایوتیک مدل Vitamin C

یکی دیگر از کرم های دور چشم ایرانی کرم ژنوبایوتیک است. این کرم با وجود ویتامین سی، هیالورونیک اسید و عصاره چیراتا نقش مهمی در کاهش تیرگی زیر چشم و آبرسانی به پوست دارد. از این کرم هم می توانید روزانه صبح و شب بهره ببرید. مصرف مداوم این مواد اولیه باعث کاهش چین و چروک در اطراف چشم می گردد و پوست را روشن تر می نماید.

کرم سفت نماینده دور چشم پرایم مدل Matex

یکی از محبوب ترین برندهای فراوری محصولات مراقبت از پوست برند پرایم است که محصولات بسیاری متنوعی دارد. این برند دو نوع کرم برای دور چشم دارد که یکی از آن ها همین مدل یعنی کرم سفت نماینده دور چشم پرایم مدل Matex است. این کرم حاوی ویتامین A و E است که نقش مهمی در محکم کردن پوست دارند. نتیجه استفاده از آن کاهش چین و چروک و تیرگی در زیر چشم ها است.

برترین کرم دور چشم بالای 40 سال به همین چند مورد محدود نمی گردد. می توانید با آنالیز نظرات خریداران در خبرنگاران و خواندن مطالبی مثل آنالیز کرم دور چشم ساین اسکین مدل WDP و آنالیز کرم دور چشم بایو آکوا مدل سم مار برترین گزینه را با توجه به مشکلتان پیدا کنید.

تفاوت کرم صورت با کرم دور چشم

اگر در جست وجو برای خرید برترین کرم دور چشم بالای 40 سال باشید احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که اصلا چه تفاوتی با کرم معمولی صورت دارد؟ آیا می توانید کرم صورت را هم برای دور چشم بهره ببرید؟ کرم دور چشم را چه زمانی بهره ببرید؟

از آنجایی که کرم دور چشم برای هدف قرار دادن ناحیه کوچک تری از پوست طراحی شده است، در مقایسه با پوشاندن کل صورت، ممکن است حاوی مواد غلیظ تری برای تمرکز بر مسائل پوست از جمله خطوط ریز و تیرگی باشد. مواد اولیه کلیدی موجود در فرمول کرم دور چشم دقیقاً مشابه آن هایی هستند که در کرم صورت هم مشاهده می گردد، اما برای صاف کردن ناحیه ظریف زیر چشم بسیار غنی تر و غلیظ تر هستند. به همین علت است که کرم های دور چشم معمولا حجم کمتر و قیمت های بالاتری دارند.

برای زمان صحیح استفاده از کرم دور چشم به دستورالعمل آن توجه کنید. برخی کرم ها را می توانید تا دو بار در روز بهره ببرید.

ژل یا کرم؟ کدام یک برای دور چشم بهتر است؟

ژل مخصوص دور چشم روی پوست احساس طراوت و شادابی می دهد به خصوص اگر ابتدا آن را در یخچال بگذارید. البته کرم هم می تواند به همان مقدار تسکین دهنده باشد. نمی توان گفت که کدام محصول بهتر است. انتخاب نوع محصول به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. بعلاوه نوع پوست هم می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. ژل ها معمولا بافت سبک تری دارند.

جمع بندی

اگر سن 30 و 40 سالگی را رد نموده باشید، یکی از محصولاتی که دتنبال آن می گشت برترین کرم دور چشم بالای 40 سال است. در این مطلب تعدادی از برترین نمونه ها را معرفی کردیم. اگر شما هم تجربه ای از مصرف این کرم ها دارید در بخش کامنت ها نظرات خود را با دیگران در میان بگذارید.

منابع: Webmd , Independent

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2271

به "برترین کرم دور چشم بالای 40 سال (خارجی و ایرانی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کرم دور چشم بالای 40 سال (خارجی و ایرانی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید