برنامه های آموزش و پرورش برای ورزش دانش آموزان درسال تحصیلی جدید

به گزارش آسمان فارس، مهرزاد حمیدی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید از طرف معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش یک بسته جدید تعریف شده است، گفت: ریشه اصلی این بسته از سند تحول گرفته شده است. در واقع مکنونات سند تحول را در قالب پروژه تعریف نموده ایم. این پروژه ها را اجرا می کنیم و اینگونه سند تحول در حوزه ورزش اجرایی می گردد.

برنامه های آموزش و پرورش برای ورزش دانش آموزان درسال تحصیلی جدید

وی با اشاره به اینکه طبق سند تحول مدرسه کانون تحول است، توضیح داد: بنابراین در برنامه ریزی های خود باید به سمت برنامه محوری حرکت داشته باشیم. یعنی اگر مدرسه محل حضور دانش آموز است و اگر جمعیت هدف وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان هستند باید مطالبات آنها توسطه مدارس ارائه گردد. به همین دلیل است که در برنامه ریزی های خود به فراگیر بودن و دانش آموز مدار بودن توجه داریم.

معاون وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت با تاکید بر توجه لازم به زیرنظام های سند تحول اعلام نمود: بسته تعریف شده برای سال تحصیلی جدید شامل فعالیت های مختلفی است. طبیعتا محور آن تربیت بدنی است و در آن روی موضوع نیروی انسانی توجه زیادی داریم. سال جاری از طرف استان ها برای در اختیار داشتن 800 نیروی انسانی اعلام احتیاج شد و به همین دلیل نیروی جدید جذب خواهیم کرد. این بخشی از فعالیت های ما در بسته تعریفی برای سال جاری است.

وی در این رابطه ادامه داد: در طول تابستان 100 هزار نفر را مورد آموزش 40 ساعته قرار دادیم تا برای فعالیت در حوزه تربیت بدنی و مربیگری آن علاقمند و توانمندتر شوند.

حمیدی به فاکتور فضا به عنوان یکی دیگر از موارد مورد توجه در بسته تعریف شده اشاره نمود و گفت: تاکید بر این است که در مدارس تازه تاسیس حتما سالن هایی ویژه ورزش احداث گردد. البته چنین برنامه ای با کار کوتاه مدت به نتیجه نمی رسد. به همین دلیل 100 چمن مصنوعی طی سه سال گذشته پیش بینی کردیم. دیگر اینکه تغییر کاربری در 380 مدرسه دخترانه ابتدایی پیش بینی شده به گونه ای که شرایط در آنها برای پرداختن به ورزش خیلی بهتر مهیا گردد.

وی همچنین از افتتاح 142 سالن ورزشی و 16 استخر در شروع هفته تربیت بدنی توسط وزیر ورزش اطلاع داد و گفت: افتتاح این سالن ها و استخرها نتیجه اقداماتی است که در زمینه نوسازی اجرا شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تجهیزات و در اختیار داشتن کامل آنها برای ورزش گفت: نمی توانیم معلم ورزش و فضای لازم را در اختیار داشته باشیم اما فاقد تجهیزات مورد احتیاج باشیم. در این زمینه 350 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد احتیاج با اولویت مناطق محروم پیش بینی شده است. این بودجه در هفته خاتمهی شهریورماه در اختیار استان ها نهاده شد تا مسئولان مربوطه از آن برای تجهیز کردن مناطق موردنظر استفاده نمایند.

حمیدی در ادامه با بیان اینکه انجام هفته ای دو ساعت ورزش برای دانش آموزان در طول یک هفته جوابگوی احتیاجها و اهداف موردنظر نیست، توضیح داد: به همین دلیل فعالیت های فوق برنامه را در دستور کار قرار داده ایم مانند المپیاد درون مدارس که اجرای آن به طور گسترده دنبال می گردد. برگزاری دوره جدید المپیاد دانش آموزی با توجه به اینکه المپیک توکیو هم سال آینده برگزار می گردد، می تواند در المپیکی تر شدن فضای مدارس و حتی جامعه تاثیرگذار باشد. اینگونه دانش آموزان هم نگاهی به المپین ها به عنوان الگوهای ورزشی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه 8 هزار مدرسه کانون درون مدرسه ای دارند، اعلام نمود: نظام استعدادیابی در همین کانون ها شکل می گیرد و به همین دلیل سال جاری توجه بیشتری به آنها خواهیم داشت تا خروجی بهتری از فعالیت های اجرا شده در کانون ها بگیریم.

معاون وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت در خاتمه گفت: مدرسه میزبان یکی از دیگر فعالیت های تعریف شده در بسته پیش بینی شده برای سال جاری است که باید بیشتر ازسال های قبل موردتوجه باشد. ما می توانیم در بعضی مدارس میزبان رقابت در بعضی رشته ها باشیم و اینگونه فعالیت های ورزشی را در سطح قهرمانی در مدارس پیگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 458

به "برنامه های آموزش و پرورش برای ورزش دانش آموزان درسال تحصیلی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های آموزش و پرورش برای ورزش دانش آموزان درسال تحصیلی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید