بازی اونجرز حدود 60 میلیون دلار ضرر به اسکوئر انیکس وارد نموده است

به گزارش آسمان فارس، باورش سخت است که اثری همچون اونجرز که سری فیلم هایش همواره در سینما فروش خیره کننده ای را تجربه نموده اند و آخرین نسخه اش هم رکورد فروش سینما را جابه جا نموده است، در دنیای بازی های ویدیویی در حال حاضر طعم شکست را چشیده و به اسکوئر انیکس ضرر زده باشد. با این حال، به نظر می رسد که واقعا برای بازی Marvels Avengers چنین اتفاقی افتاده و این اثر با شکست تجاری روبه رو شده است.

بازی اونجرز حدود 60 میلیون دلار ضرر به اسکوئر انیکس وارد نموده است

با بعضی از نمایش های بازی می توانستیم حدس بزنیم که بازی از نظر کیفی عملکرد بسیار خوبی را نشان ندهد و در بعضی از بخش ها کاستی هایی داشته باشد، اتفاقی که همچون حدس و گمان ها، در اثر نهایی هم رخ داد؛ اما نمی توانستیم حدس بزنیم که بازی Marvels Avengers از نظر فروش هم انتظارها را برآورده نکند و نتواند هواداران مارول را بی مهابا به سوی بازی بکشاند.

هرچند اسکوئر انیکس هنوز به صورت رسمی جزئیات دقیق فروش بازی Marvels Avengers را تعیین ننموده است، اما بر اساس گزارش تحلیلگری به نام David Gibson در توییتر، این اثر حدود 6.5 میلیارد ین به بخش بازی های اچ دی (HD Games) شرکت اسکوئر ضرر رسانده است. این رقم تقریبا معادل 63 میلیون دلار است. هرچند آمار فروش تعیین نشده، اما او می گوید که میزان فروش بازی فقط 60 درصد چیزی بوده که اسکوئر انیکس انتظار داشته است. با یک نسبت تقریبی، یعنی اگر هزینه ساخت این عنوان بیش از 100 میلیون دلار بوده باشد، با این احتساب بازی فقط حدود 3 میلیون یا کمی بیشتر فروخته است. البته، در پستی جدیدتر David Gibson اعلام نموده که احتمالا هزینه ساخت بازی و تبلیغات آن حدود 170 تا 190 میلیون دلار بوده که با این حساب، فروش آن بیشتر از 3 میلیون می گردد اما به هر حال به نسبت آن چیزی که اسکوئر در نظر داشته و هزینه بسیاری که روی آن اجرا شده، نتیجه آن اصلا قابل قبول نبوده است. البته این آمار به صورت رسمی اعلام نشده و ممکن در آن خطا وجود داشته باشد.

این واقعیت که بازی Marvels Avengers فقط 60 درصد از چیزی که اسکوئر انیکس انتظار داشته فروخته و چنین ضرری را به آن ها متحمل نموده، خود نشان دهنده این است که بازی عملکرد تجاری خوبی را پشت سر نگذاشته است. سکوت اسکوئر انیکس در رابطه با آمار فروش بازی هم می تواند احتمال درستی این گزارش را بیش تر کند. نکته جالب این است که David Gibson در گزارش خود می گوید که اسکوئر انیکس به صورت مصمم و قاطع باور دارد که می تواند این شرایط و ضرر را جبران کند. با وجودی که بخش آنلاین یکی از تمرکزهای اصلی بازی است و به عنوان یک اثر GaaS همچنان میخواهد به حیات خود ادامه دهد، بازگرداندن بازی و احیای آن غیرممکن نیست اما طبیعتا کار بسیار سختی است که احتیاج به کوشش و ریسک بالایی دارد. هرچند، گزارش اشاره می نماید که اسکوئر مایل است بازی را برگرداند اما باید دید که در آینده اسکوئر انیکس چه برنامه هایی را برای این بازی تدارک دیده و آیا حاضر می گردد برای Marvels Avengers چنین ریسک عظیمی انجام دهد یا میخواهد آن را رها و فراموش کند.

اگرچه این گزارش ناراحت نماینده ای برای اسکوئر انیکس و به ویژه استودیو کریستال داینامیکس است اما این واقعیت را برای ما عیان کرد که گیمرها قرار نیست فقط برای نام و برند اثری همچون اونجرز، از آن استقبال نمایند و آن را بخرند. بلکه عملکرد کلی و کیفی بازی و همین طور پشتیبانی از آن، در اشتیاق و علاقه هواداران نقش بسزایی دارد. در حالی که بازی مارول اونجرز چنین عملکرد ناامیدنماینده ای داشته، استودیو اینسامنیاک گیمز با بازی مرد عنکبوتی یکی دیگر از شخصیت های مارول را با عملکردی موفقیت آمیز منتشر کرد و رکوردهای فروش انحصاری های سونی را هم در زمان عرضه خود شکست.

چندی پیش هم اعلام شد که عرضه نسخه نسل بعد Avengers عقب افتاد که این خبر خود باعث شد تا بعضی از هواداران نگران و ناراحت شوند. هرچند این احتمال هم وجود دارد که کریستال داینامیکس و اسکوئر انیکس بخواهند با نسخه نسل بعدی بازی بازی اونجرز کمی فرصت بخرند تا وضع اثر را بهبود دهند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1298

به "بازی اونجرز حدود 60 میلیون دلار ضرر به اسکوئر انیکس وارد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی اونجرز حدود 60 میلیون دلار ضرر به اسکوئر انیکس وارد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید