بارش باران در 10 استان کشور

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و وزش باد شدید در 10 استان کشور طی امروز(6 فروردین) اطلاع داد.

بارش باران در 10 استان کشور

صادق ضیائیان اظهارکرد: امروز آدینه (6 فروردین) در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، قم، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و در مناطقی از شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد.

وی افزود: شنبه (7 فروردین) علاوه بر این مناطق به تدریج با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی شروع می گردد و دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در این روز در شمال خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت، گفت: یکشنبه (8 فروردین) بارش در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت و در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد گرفت و سواحل شرقی دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

به گفته ضیائیان طی فردا و پس فردا (7 و 8 فروردین) در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه سانتیگراد رخ می دهد.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه (9 و 10 فروردین) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی می گردد و سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. در روزهای آدینه و شنبه در برخی نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی می گردد و شمال خلیج فارس نیز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد.

ضیائیان در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (7 فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید گاهی رگبار باران با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (8 فروردین) صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1565

به "بارش باران در 10 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 10 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید