انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال از بین سه گزینه، درانتظار تصمیم رئیس

به گزارش آسمان فارس، محمود افشاردوست در گفت و گو با خبرنگاران درباره فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت: طی اخبار منتشر شده ظاهراً دو نفر از لیست 5 نفره کناره گیری کرده اند، منتظر هستیم تا داورزنی مذاکرات خود را با سه نفر باقی مانده ادامه دهد و به جمع بندی برسد و در نهایت در کمیته فنی مطرح شود. احتمالاً طبق صحبت های داورزنی در رسانه ها تا دو هفته آینده مذاکرات به مرحله نهایی خواهد رسید.

انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال از بین سه گزینه، درانتظار تصمیم رئیس

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که شما هم اخبار را از طریق رسانه دنبال می کنید و در جریان مذاکرات نیستید، گفت: نیازی نیست در این برهه زمانی مشورتی با اعضای کمیته فنی صورت بگیرد، ما پنج گزینه خود را به فدراسیون ارائه داده ایم و آنها پس از جمع بندی و انجام مذاکرات آن را در جلسه کمیته فنی مطرح خواهند کرد. در جریان نحوه مذاکرات هم نیستیم و این در اختیار رئیس فدراسیون است.

وی در پاسخ به این سوال که فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال طولانی نشده است، گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا شرایط نامشخص است، در ایران و در سایر نقاط دنیا ویروس کرونا بسیاری از مسائل را تحت تاثیر خود قرار داده و جلسات زیادی در دنیا به تعویق افتاده اند باید این شرایط را تحمل کرد تا از آن عبور کنیم. امیدوارم مذاکرات بهترین شرایط را داشته باشد تا به نفع والیبال ایران ختم شود. این نکته بسیار مهمی است، چند هفته عقب تر خیلی مهم نیست.

افشاردوست درباره رقابت های لیگ برتر نیز گفت: از شنیدن اخبار ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا بسیار ناراحت شدم باشگاه ها و فدراسیون باید حساسیت بیشتری روی پروتکل های بهداشتی، نحوه تماس و نظارت باشگاه ها بر روی بازیکنان داشته باشند. باشگاه ها باید پس از تمرین نیز نظارت خود را روی بازیکنان انجام دهند تا فرایند ابتلا به ویروس کاهش یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: حدود 20 روز پیش در مصاحبه خود گفتم اگر بتوان استادیوم آزادی و 5 سالن را قرنطینه و ضدعفونی کرد تا مسابقات به صورت مترکز بر گزار شود بسیار عالی است، هیچ ایرادی ندارد یک دوره مسابقات در تهران، ارومیه و حتی اردبیل که امکانات خوبی دارد برگزار شود تا به هر ترتیب مسابقات را به پایان برسانیم، خیلی راجع به مسائل فنی نمی توان صحبت کرد چرا که همه تیم ها نگران بیماری بازیکنان خود هستند و این رقابت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

افشاردوست گفت: نمی توان مسابقات را هم برگزار نکرد، چیزی به پایان دور رفت باقی نمانده است. فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه ها باید با یکدیگر مشورت کنند، مدیران عامل باشگاه ها باید مسائل خود را به صورت شفاف بیان کنند و مسئولان فدراسیون نیز آنها را بشنوند تا تصمیم قاطعی با توجه به مسائل بهداشتی گرفته شود که مسابقات در ادامه عاری از ابتلای جدید برگزار شود. به هر حال باشگاه ها ذینفع هستند و هزینه می کنند فدراسیون نیز برگزارکننده رقابت هاست پس چه بهتر با یکدیگر جلساتی را برگزار، مشورت و بهترین تصمیمات را اعمال کنند.

دبیر کل اسبق فدراسیون والیبال درباره انگیزه بازیکنان جوان در رقابت های لیگ برتر گفت: نتایج برخی مسابقات غیرقابل پیش بینی بود و این نشان می دهد که در سال قبل از المپیک بازیکنان جوان انگیزه بسیاری دارند و می توان این را به فال نیک گرفت البته به شرطی که رقابت ها به پایان برسد و این حالت جنگجویی بازیکنان و تیم ها ادامه دار باشد.

افشاردوست در پاسخ به اینکه حضور هر چه سریع تر سرمربی تیم ملی می تواند باعث شود بازیکنان جوان و باانگیزه شناسایی و دیده شوند نظر شما چیست گفت: مطمئن باشید هر سرمربی که انتخاب شود قطعاً از مربیان قبلی تیم ملی اطلاعات بازیکنان را کسب خواهد کرد. از طرف دیگر نیز اطلاعات آماری را از آنالیزورها دریافت می کند و در کنار این دو تماشای حتی یک نیم فصل و مرحله پلی آف هم می تواند تاثیرگذار باشد، بازیکنان خوب و با پتانسیلی داریم که تمام تلاش خود را برای رسیدن به پیراهن تیم ملی انجام می دهند به هر حال منابع مختلفی برای کسب اطلاعات وجود دارد که سرمربی تیم ملی از آن استفاده خواهد کرد.

افشاردوست درباره شرایط امیر غفور و سعید معروف که در حال حاضر بدون تیم هستند نیز گفت: متاسفانه شانس بد این دو بازیکن بود، آنها بازیکنان خوبی هستند. لیگ چین مملو از بازیکنان خوب خارجی است که می توانست شرایط خوبی برای معروف ایجاد کند، متاسفانه ویروس کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داد، غفور نیز یکی از بهترین بازیکنان در پست خود است که به دلیل ویروس کرونا نتوانسته یک تیم اروپایی برای خود تدارک ببیند. قطعاً در نیم فصل دوم تیم های اروپایی به فکر بازسازی تیم شان هستند و این می تواند شرایط خوبی برای غفور ایجاد کند به هر حال غفور و معروف بازیکنان حرفه ای هستند که تمرینات خود را ادامه می دهند. نگرانی فقط بابت دور بودن آنها از شرایط مسابقات است که در نیم فصل دوم می توان این نگرانی را از بین برد و آنها به شرایط مسابقات بازگردند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در پایان گفت: امیدوارم هر چه سریع تر ویروس کرونا از بین برود، مردم عزیزمان نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت و موضوع را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1280

به "انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال از بین سه گزینه، درانتظار تصمیم رئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال از بین سه گزینه، درانتظار تصمیم رئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید