افزایش فراوری مس در سال 2021 پس از دو سال کاهش

به گزارش آسمان فارس، گروه مطالعات بین المللی مس پیش بینی بازار مس خود را برای سال 21-2020 منتشر نموده و انتظار دارد امسال دومین سال متوالی سقوط در فراوری جهانی مس باشد.

افزایش فراوری مس در سال 2021 پس از دو سال کاهش

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، این گروه پیش بینی می نماید پس از کاهش 0،2 درصدی فراوری مس در 2019 فراوری معدنی این فلز در امسال حدود 1.5 درصد تنزل یابد و در سال آینده با رشدی حدوداً 4.5 درصدی روبرو گردد. این پیش بینی با برآوردهای کولین همیلتون، از تحلیلگران معدن کاری در بازارهای سرمایه بی ام او، مطابقت دارد. این تحلیل گر ساکن لندن پیش بینی نموده فراوری معدنی مس در سطح دنیا در 2020 با 1.7 درصد کاهش و در سال 2021 با 4.1 درصد افزایش روبه رو گردد.

بر اساس این گزاش، گروه مطالعات بین المللی مس اظهار داشت: کاهش فراوری در 2019 عمدتاً به علت مسائل عملیاتی، به ویژه در اندونزی، روی داد، اما افت آن در امسال در وهله نخست به تعطیلی های موقتی معادن در اثر همه گیری کووید 19، مخصوصاً در پرو، ارتباط دارد.

این گروه همچنین اظهار داشت با وجود این بخشی از فراوری پایین تر سال 2020 با فراوری اضافی از سوی معادن جدیداً راه اندازی شده، شامل معدن تومینسکویه شرکت مس روسی و معدن مس-کبالت دزیوا در جمهوری دموکراتیک کنگو که در ماه ژانویه فراوریشان را آغاز کردند، جبران خواهد شد. عملیات دزیوا مشترکاً به شرکت دولتی کنگویی جکاماینز و شرکت معدنکاری فلزات غیر آهنی چین تعلق دارد.

گروه مطالعات بین المللی مس گفت: فراوری اضافی از پروژه های جدید، شامل تومینسکویه و دزیوا، همراه با فراوری ناشی از معادن ارتقاء یافته مانند کوبره دِ پاناما و بهبود چشمگیر در فراوری اندونزی، بخشی از کاهش های اتفاق افتاده در اثر همه گیری کووید 19 را جبران خواهد نمود.

این گروه همچنین در رابطه با سال 2021 اظهار داشت: انتظار می رود فراوری سال آینده به علت بهبود بازده عملیات های محدود شده در 2020 و افزایش عرضه ناشی از ارتقاء معادن اخیراً راه اندازی شده و پروژه های توسعه و همچنین راه اندازی برنامه ریزی شده پروژه های عظیم تر شامل کاموآ-کاکولا، پروژه سولفید اسپنس و پروژه لون استار افزایش یابد. پروژه کاموآ-کاکولای شرکت ایوانهو ماینز در جمهوری دموکراتیک کنگو قرار است فراوری خود را در فصل سوم 2021 آغاز کند. معدن سولفید اسپنس شرکت بی اچ پی بیلیتون در شیلی طبق برنامه فراوریش را در 2021 آغاز می نماید، و معدن لون استار شرکت فریپورت مک موران در آریزونا در جهت آغاز فراوری تا پیان امسال واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1289

به "افزایش فراوری مس در سال 2021 پس از دو سال کاهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری مس در سال 2021 پس از دو سال کاهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید