افزایش تعداد تعویض تیم ها با از سرگیری مسابقات فوتبال به 5 بازیکن

به گزارش آسمان فارس، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پیشنهاد داد تیم ها در زمان از سرگیری مسابقات مختلف فوتبال پس از پشت سر گذاشتن بحران کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، به جای سه تعویض از پنج تعویض در جریان هر بازی استفاده نمایند تا فشار کمتری به بازیکنان بیاید. این پیشنهاد البته باید ابتدا به تأیید هیئت بین المللی فوتبال (IFAB) به عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال برسد.

افزایش تعداد تعویض تیم ها با از سرگیری مسابقات فوتبال به 5 بازیکن

سخنگوی فیفا دراین رابطه گفت: هنگامی که مسابقات از سرگرفته شوند، تقویم بازی ها فشرده تر از حالت معمول خواهد بود و تیم ها مجبور به برگزاری بازی های خود در هفته های متوالی خواهند بود. ایمنی بازیکنان یکی از اولویت های اصلی فیفا است و یکی از نگرانی ها در این رابطه این است که فشردگی بیش از حد مسابقات ممکن است خطر صدمات احتمالی را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به این مسئله و با توجه به چالش منحصر به فردی که در سطح دنیای در برگزاری مسابقات طبق تقویم پیش بینی شده با آن روبه رو هستیم، فیفا پیشنهاد می نماید موقتاً اجازه تعداد تعویض های بیشتری در اختیار سازمان های برگزارکننده مسابقات مربوطه قرار داده گردد. در رقابت هایی که در حال حاضر کمتر از پنج تعویض مجاز است، به هر تیم امکان استفاده از 5 تعویض در طول مسابقه داده می گردد. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت لزوم، یک تعویض اضافی هم در زمان اضافه بازی صورت گیرد.

در حال حاضر لیگ های مختلف در سراسر دنیا در کوشش برای یافتن راهکاری مناسب برای از سرگیری مسابقات خود هستند که در نتیجه شیوع ویروس کرونا نیمه کاره مانده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 993

به "افزایش تعداد تعویض تیم ها با از سرگیری مسابقات فوتبال به 5 بازیکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد تعویض تیم ها با از سرگیری مسابقات فوتبال به 5 بازیکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید