ارایه بسته پیشنهادی 3

به گزارش آسمان فارس، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز از ارایه بسته پیشنهادی به دولت با هدف تقویت و توسعه بازار و ایجاد پایداری بیشتر در بازار سرمایه اطلاع داد.

ارایه بسته پیشنهادی 3

اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، برطرف ممنوعیت نهادهای مالی بازار سرمایه برای استفاده از تسهیلات بانکی و اعطای اقامت 5 ساله برای سرمایه گذاران خارجی برای خرید سهام از امروز به صورت مصوبه در بازار سرمایه اجرایی خواهد شد.

7 پیشنهاد رئیس سازمان بورس در جهت حمایت از بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس همچنین دیگر پیشنهادهای اجرایی برای بهبود بازار سرمایه را عنوان کرد. این هفت پیشنهاد که منوط به تایید شورای عالی هماهنگی مالی است به توضیح زیر است:

1. 80 درصد از درآمد ناشی از مالیات نقل و انتقال سهام در سال 1400 در حساب صندوق تثبیت وارد گردد.

2. چنانچه سود انباشته صرف افزایش سرمایه گردد، شرکت ها به همان اندازه معاف مالیاتی می شوند.

3. شرکت هایی که نسبت به خرید سهام خود و زیرمجموعه هایشان در جهت حمایت از بازار با اصول شورای عالی بورس و اوراق بهادار، اقدام نمایند می توانند تا 50 درصد مبلغ خرید این سهام به عنوان امهال مالیاتی در یک سال منظور گردد و اجازه داده می گردد بخشی از این مالیات را طی یک سال نزد خود نگهداری نموده و از محل آن به خرید سهام مبادرت ورزند.

4. بانک ها و موسسات اعتباری می توانند از ماده 16 و 17 قانون برطرف موانع فراوری به مدت سه سال معاف شوند و از منابع مالی خود از بازار سرمایه حمایت نمایند.

5. امکان سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه فراهم گردد. طبق اساسنامه این صندوق، سرمایه گذاری در بازار پولی و مالی خارجی جزء مصارف مجاز شمره شده بود، اما خواسته شد که بازار سرمایه هم مشمول موارد سرمایه گذاری صندوق گردد. این مورد در دولت تصویب شد و امیدواریم در شورای عالی هماهنگی مالی نیز تصویب گردد.

6. به صندوق تثبیت و توسعه بازار که دو نهاد حمایتی که جز ارکان بازار سرمایه هستند اجازه داده گردد تا سقف 20 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با ضمانت دولت منتشر گردد و از محل این منابع سیاست های حمایتی از بازار دنبال گردد.

7. افرادی که واحدهای صندوق ای تی اف پالایشی یکم و خریداری نموده بودند و در این مدت دچار ضرر و زیان شده بودند، ضرر آنها به نوعی جبران گردد. به این ترتیب، به وسیله واحدهای همین صندوق یا سایر سهام یا صندوق هایی که دولت برای واگذاری خواهد داشت به صورت جایزه و هبه و به اندازه زیان به افراد متضرر تعلق گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، هفته گذشته جمعی از روسای کمیسیون های تخصصی اتاق ایران با ارسال نامه ای به دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، پیشنهادهای خود را جهت بهبود عملکرد بازار سرمایه ارائه دادند.

روسای کمیسیون های بازار پول و سرمایه، معادن و صنایع معدنی، صنایع، حمل و نقل و لجستیک، احداث، خدمات فنی و مهندسی و حقوقی و حمایت های قضایی و مقرراتی اتاق ایران ضمن قدردانی و ابراز خشنودی از برگزاری نشست آنالیز مسائل بورس و اوراق بهادار در سالی که گذشت و انتظارات بخش خصوصی از سازمان بورس و اوراق بهادار در سال فراوری، پشتیبانی ها و موانع زدایی ها که روز یکشنبه پانزدهم فرودین ماه با حضور رئیس سازمان بورس و روسای کمیسیون های تخصصی اتاق ایران برگزار گردید، طی نامه ای به محمدعلی دهقان دهنوی، پیشنهادهای خود را برای بهبود عملکرد بازار سرمایه ایران ارائه دادند.

این نامه با امضای بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی، محسن حاجی بابا رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع، حمید عزت آبادی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک، محسن چمن ارا رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی و احمد آتش هوش رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت های قضائی و مقرراتی، برای محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.

جزئیات این پیشنهاد 18 گانه را از اینجا می توانید مشاهده کنید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1609

به "ارایه بسته پیشنهادی 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارایه بسته پیشنهادی 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید