اجرای طرح مجتمع گردشگری سد گلابر

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران/زنجان طرح مجتمع گردشگری سد گلابر اجرا می گردد.

اجرای طرح مجتمع گردشگری سد گلابر

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، وجود سد و دریاچه پهناور آن در نزدیکی روستای گلابر، زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری فراهم نموده است. با توجه به تخصیص اندک از آب سد برای مصارف کشاورزی و صنعت و نیز تملک اراضی برای مجتمع گردشگری، بهره برداری از مخزن سد و تاسیسات پایین دست سد برای فعالیت های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

در طرح گردشگری تهیه شده، دو بخش اصلی پیشنهاده شده است. یک کاربری های گردشگری با موضوع اکوتوریسم (بوم گردی، طبیعت گردی، روستاگردی) و کارآفرینی برای ساکنان منطقه و کاربری های مدرن با جذابیت های خلاقانه و قابل رقابت با سایر مجموعه های تفریحی و توریستی در استان های مجاور استان زنجان است.

در هر دو کاربری، موضوع اشتغال افراد محلی در همسایگی محدوده طرح مورد تاکید قرار گرفته است. ظرفیت تاسیسات اقامتی و خدمات وابسته به آن مانند ویلاها و سوئیت های اقامتی، مهمانسرا و سالن پذیرایی، ساختمان های اداری و خدماتی، غارهای طبیعی و باغ میوه در محوطه پایین دست سد اجرای فاز نخست طرح توسعه گردشگری در محدوده سد را به خوبی امکان پذیر می نماید.

فاز نخست طرح توسعه گردشگری شامل، 10 سوئیت آماده با لوازم و تجهیزات کامل و مهمانسرا، چهار باب ساختمان ویلایی دو طبقه هر کدام حدود 100 مترمربع، دو باب ساختمان ویلایی، چهار واحد سوله عظیم با مساحت نزدیک به 1500 مترمربع، سالن پذیرایی عظیم با آشپزخانه و سرویس کامل، یک باب ساختمان نگهبانی در محل ورودی کمپ با مساحت حدود 40 مترمربع، دو دهنه غار هر کدام به مساحت 40 مترمربع و یک قطعه باغ مثمر به مساحت 3 هکتار است.

در طرح توسعه گردشگری باید فعالیت هایی گنجانید که در فصل زمستان نیز کاربرد داشته باشد و با تغییر فصل دچار رکود شدید نشود. ورزش های سالنی، استخر سرپوشیده، پارک درمان سنتی و اسلامی و ... از کاربری هایی است که در فصل سرد نیز می توانند کاربرد داشته باشند. پیش بینی مکان های برگزاری سمینارها و جشنواره ها و سالن های همایش، هتل و ... می تواند جذابیت های مقطعی ایجاد کند.

سد مخزنی گلابر در جهت جاده زنجان - بیجار و در فاصله 50 کیلومتری جنوب شهر زنجان، عظیم ترین سد استان زنجان است که با حجم مخزن 110 میلیون مترمکعبی برای تامین آب موردنیاز بخش کشاورزی و صنعت ساخته شده و از سال 92 به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1056

به "اجرای طرح مجتمع گردشگری سد گلابر" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای طرح مجتمع گردشگری سد گلابر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مجتمع گردشگری سد گلابر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید