اتحادیه اروپا خواهان پرداخت بدهی های انگلیس شد

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که برای دومین بار به بریتانیا دو ماه زمان داده است تا بدهی 2.7 میلیارد یورویی خود را پرداخت کند.

اتحادیه اروپا خواهان پرداخت بدهی های انگلیس شد

آن گونه که کمیسیون اقتصادی اروپا اعلام نموده این بدهی بخشی از وجوه گمرکی است که لندن می بایست به این اتحادیه پرداخت کند، اما از آن جا که لندن بین سال های 2011 تا 2017 میزان ارزش واردات کفش و پارچه از چین را کمتر از مقدار واقعی گزارش نموده و از این طریق چند میلیارد یورو کمتر از رقم واقعی، مالیات پرداخت نموده، لذا کمیسیون اروپایی برای دومین بار با معین ضرب العجل از انگلیس خواهان بازگرداندن این مبلغ گردیده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در برابر واردات کالا از کشور ثالث به اتحادیه اروپا مالیات بپردازند. کمیسیون اروپا میزان فرار مالیاتی انگلیس را 2.7 میلیارد یورو اعلام نموده و با رد توضیحات مکتوب دولت این کشور، از لندن خواسته این رقم را بپردازد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در عین حال هشدار داده است که در صورت نادیده دریافت این درخواست از سوی لندن، پرونده بدهی انگلیس به دیوان دادگستری این اتحادیه ارجاع داده خواهد شد.

در صورتی که درخواست کمیسیون در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا تائید و پذیرفته گردد، گام بعدی می تواند اعمال برخی اقدامات تنبیهی و تحریمی از سوی اتحادیه اروپا علیه انگلیس باشد.

این دومین بار است که اتحادیه اروپا اقدامات تنبیهی علیه اعضای خود را دنبال می نماید. هفته گذشته نیز کمیسیون اروپا بیان کرد که قوانین ضدمهاجرتی مجارستان غیرقانونی و موجب تشدید رفتارهای خشونت آمیز با پناهجویان گردیده است و برهمین اساس پرونده مجارستان به دلیل عدم انطباق قوانین مهاجرتی این کشور با مقررات اتحادیه اروپا به دیوان دادگستری این اتحادیه ارجاع داده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 107

به "اتحادیه اروپا خواهان پرداخت بدهی های انگلیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان پرداخت بدهی های انگلیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید