آژانس دارویی اروپا: واکسن کرونا آسترازنکا ایمن است

به گزارش آسمان فارس، در پی افزایش نگرانی ها درباره عارضه تشکیل لخته خون ناشی از تزریق واکسن ضد کرونا شرکت آسترازنکا، آژانس دارویی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که دریافت این واکسن امن و موثر است

آژانس دارویی اروپا: واکسن کرونا آسترازنکا ایمن است

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا چقدر است از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، امر کوک مدیر عامل آژانس دارویی اروپا روز پنجشنبه در نشست خبری در بروکسل، مطرح کرد که این واکسن ارتباطی با افزایش عارضه لخته خون ندارد و فواید آن همچنان بر خطرات آن می چربد .

پیشتر شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه و سوئد از بیم عارضه تشکیل لخته خون، تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کردند. نگرانی ها در این باره پس از آن شدت گرفت که آژانس دارویی نروژ ادعا کرد که چهار نفر بر اثر دریافت واکسن یادشده دچار ترومبوز (ظاهر شدن لخته خون در عروق سالم) شده اند.

با این حال شرکت آسترازنکا اعلام نمود که تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که واکسن این شرکت ارتباطی با این عارضه در هیچ گروه سنی و جنسی ندارد. سازمان جهانی بهداشت نیز در تائید تحقیقات آسترازنکا از کشورها خواسته تا به تزریق واکسن کرونا ادامه دهند.

مارگارت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در ژنو به خبرنگاران گفته: آسترازنکا مانند دیگر واکسن هایی که تزریق می شوند یک واکسن عالی است. ما اطلاعات مرگ ومیرهای اخیر را دریافت نموده ایم. تا امروز هیچکدام از این موارد ثابت نشده که به دلیل واکسیناسیون اتفاق افتاده باشد.

وی اضافه کرد: باید به تزریق واکسن آسترازنکا ادامه داد و هر نشانه مرتبط با ایمنی واکسن را نیز واکاوی کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم که دیروز اعلام نمود به زودی این واکسن را دریافت می نماید گفته که هیچ دلیلی برای توقف توزیع آن وجود ندارد. دولت انگلیس میخواهد تا خرداد 1400 تمام جمعیت بزرگسال این کشور را واکسینه کند. تا به امروز بالغ بر 25 میلیون نفر در انگلیس واکسینه شده اند.

در آلمان هم که 8 مورد عارضه ترومبوز بر اثر دریافت واکسن آسترازنکا گزارش و تزریق آن متوقف شده، مقامات بهداشتی برای از سرگیری تزریق این واکسن اعلام آمادگی نموده اند.

بر اساس آخرین گزارش ها تا به امروز 36 میلیون و 937 هزار و 594 نفر به کرونا مبتلا شده که از این تعداد 869 هزار و 60 نفر جان باخته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1524

به "آژانس دارویی اروپا: واکسن کرونا آسترازنکا ایمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس دارویی اروپا: واکسن کرونا آسترازنکا ایمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید