آلاینده های موجود در پساب با نانو کامپوزیت مغناطیسی حذف می شوند

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی محمدی مجری طرح پژوهشی سنتز و بهینه سازی نانوکامپوزیت حاوی ترکیبات نانو فتو کاتالیست بیان کرد: در مرحله نخست سنتزنانوذرات فوتوکاتالیستی همچون اکسید روی و اکسید تیتانیوم که دارای خاصیت فوتوکاتالیستی بسیار مناسب در تخریب آلاینده های موجود در محیط زیست هستند، انجام شد و با در نظر دریافت عوامل مؤثر بر سنتز از جمله روش سنتز، نوع سوخت مورد استفاده، نسبت سوخت به فلز وpH کارایی ترکیبات سنتز شده افزایش یافت.

آلاینده های موجود در پساب با نانو کامپوزیت مغناطیسی حذف می شوند

عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در فاز دوم برای سهولت جداسازی، کاربری آسان و بازیابی نانوکامپوزیت از پساپ نانو ذرات مغناطیسی در تهیه نانوکامپوزیت استفاده شد. در مرحله سوم ترکیبات نانوفوتوکاتالیست و نانومغناطیس حاصل از مراحل اول و دوم در مرحله سنتز نانوپلیمر قالب مولکولی استفاده شد تا نانوکامپوزیت مورد نظر به دست آمد. در مرحله پایانی کارایی نانوکامپوزیت حاصل در حذف ترکیبات دارویی، مواد رنگزا و شیمیایی از پساب مورد آنالیز نهاده شد.

محمدی همچنین بیان نمود: این نانوکامپوزیت می تواند آلاینده مورد نظر را به صورت گزینشی به واسطه اثر انتخاب گزینش گری نانوپلیمر قالب مولکولی از پساب جدا و در مرحله بعد با اثر فوتوکاتالیستی آلاینده را تخریب کند و در نهایت با استفاده از خاصیت مغناطیسی که دارد می تواند جداسازی نانوکامپوزیت برای مصرف مجدد از پساب را انجام دهد. از خواص نانوکامپوزیت حاصل می توان به راندمان بالا، حذف و تجزیه انتخابی مواد، قابلیت کاربری آسان و مقرون به صرفه با امکان صنعتی شدن آن اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 294

به "آلاینده های موجود در پساب با نانو کامپوزیت مغناطیسی حذف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاینده های موجود در پساب با نانو کامپوزیت مغناطیسی حذف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید