کانال بزرگ ونیز ایتالیا ، یکی از بهترین جاذبه های ونیز

به گزارش آسمان فارس، کانال بزرگ ونیز

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با کانال بزرگ ونیز در کشور ایتالیا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کانال بزرگ ونیز ایتالیا ، یکی از بهترین جاذبه های ونیز

گراند کانال بزرگ در ایتالیا، نه تنها یکی از برترین جاذبه های ونیز است بلکه بیشتر جاذبه های گردشگری ونیز را نیز به هم متصل می نماید. خیابان اصلی ونیز در قلب شهر، همواره شلوغ است با ترافیکی که شامل همه چیز می گردد از گوندولا سواری گرفته تا قایق هایی که محصولات را به بازار می برند.

کانال بزرگ ونیز (grand canal venice) اصلی ترین آبراه شهر ونیز محسوب می گردد که از میان شهر ونیز گذشته و آن را به دو قسمت تقسیم می نماید. ونیز که یکی از زیباترین شهرهای شمال ایتالیا می باشد، درون خود دارای آبراه ها و کانال های آبی می باشد که رفت و آمد مردم به وسیله همین کانال ها صورت می گیرد. به علاوه جهانگردان و گردشگران نیز با اجاره قایق از این آبراه زیبا تماشا کرده و از منظره ها اطراف بهره مند می شوند. در کرانه های آبراه اصلی ونیز ساختمان های زیبا و تاریخی شهر قرار گرفته اند که چشم هر بیننده ای را محسور خود می سازند.

حمل و نقل عمومی در ونیز به وسیله اتوبوس های آبی (Vaporetti) و تاکسی های خصوصی آبی انجام می گردد. بسیاری از جهانگرد ها، کانال بزرگ را به وسیله گوندولاها (Gondola) می گردند. یک طرف کانال بزرگ به تالاب نزدیک ایستگاه راه آهن Santa Lucia و طرف دیگر به آبگیر St. Mark می رسد. بین این دو نقطه از شهر، کانال بزرگ، مانند یک S وارونه از میان منطقه ها داخلی عبور می نماید. کانال بزرگ 3.8 کیلومتر طول و 30 تا 90 متر عرض دارد. عمق میانه کانال بزرگ 5 متر است.در کناره های کانال بزرگ، بیش از 170 ساختمان وجود دارد که بیشتر آنها بین قرن 13 تا 18 ساخته شده اند و نشان دهنده ثروت و هنر خلق شده به وسیله جمهوری ونیز هستند.

برترین روش برای تماشا کانال اتوبوس های آبی می باشد، روی صندلی های جلو بنشینید، عکس بگیرید و یکی از برترین تجربه های خود در مدت سفر به این شهر را داشته باشید. گوندولاها حس و حال بهتری را به شما منتقل می نمایند، ولی گران تر هستند. وقتی خواستید از کانال بزرگ عبور کنید، نقشه ای تهیه کنید که نام ساختمان های مجلل و معروف ونیز (Palazzo) موجود در کنار کانال، روی آن نوشته شده باشد.

به این خاطر که بیشتر ترافیک شهر از میان کانال بزرگ عبور می نماید (به جای این که از یک سمت به سمت دیگر برود)، تا قرن نوزدهم تنها یک پل بر روی کانال بزرگ وجود داشت (پل Rialto). پل Rialto ابتدا از چوب ساخته شده بود. پلی که امروزه می توانید بر روی آن راه بروید، در سال 1591 و از سنگ ساخته شده است.

در حال حاضر 3 پل دیگر نیز روی کانال بزرگ وجود دارد. این پل ها، پل های Ponte degli Scalzi و Ponte dellAccademia و پل بحث برانگیز Ponte della Costituzione هستند. یکی از مفرح ترین کارهایی که می توانید در ونیز انجام دهید، ایستادن روی یکی از این چهار پل کانال بزرگ و تماشای قایق هایی است که از میوه ها و سبزیجات، وسایل ساخت و ساز ساختمان و دیگر چیز ها پر شده اند. ونیز شهری بدون ماشین است و تمام چیزها در شهر باید به وسیله آب جابه جا شوند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2269

به "کانال بزرگ ونیز ایتالیا ، یکی از بهترین جاذبه های ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال بزرگ ونیز ایتالیا ، یکی از بهترین جاذبه های ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید