پشت بام سبز؛ یک رویای سبز بر بالای ساختمان

به گزارش آسمان فارس، آیا با سیستم پشت بام سبز یا سقف سبز آشنا هستید؟ یک پشت بام سبز طراحی کاملاً متفاوتی در سال های اخیر است. این طراحی چیزی است که معمولاً همه در انتخاب و بازسازی خانه خود آن را به عنوان گزینه های اولیه در نظر ندارد. با این وجود این نوع طراحی بیرونی و محیطی، چند سالی است که جای خود را در میان بسیاری از افراد باز نموده و از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.

پشت بام سبز؛ یک رویای سبز بر بالای ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

همه ما می دانیم که داشتن پشت بام سبز مزایای خاصی دارد اما دقیقاً در خصوص چه چیزی و کدام مزایا صحبت می کنیم؟ بیایید این مفهوم را با یکدیگر تحلیل کنیم.

مزایای عمومی پشت بام سبز

یک پشت بام سبز هم مزایای عمومی و هم مزایای خصوصی را به ارائه می گذارد. به عنوان مثال، اگر یک منطقه خاص دارای پشت بام های سبز باشد، آن منطقه خاص از نظر زیبایی شناختی مطبوع است و بنابراین می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به خود جلب کند. اما دلایل کاربردی دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد چرا داشتن پشت بام سبز گزینه ای عالی است.

تعدیل دما توسط پشت بام سبز

آب توسط بستر پشت بام سبز ذخیره شده و سپس توسط گیاهان جمع می شود و به جو و اتمسفر باز می شود. نه تنها این که این پشت بام ها آب باران را حفظ می نمایند، بلکه دمای آب را تعدیل نموده و به عنوان فیلتر عمل می نمایند.

فایده مهمی دیگری که در پشت بام های سبز به وجود می آید، این واقعیت است که گیاهان قادر می شوند تا در طی ماه های گرم تابستان به وسیله فرایند تبخیر، شهرها را خنک نمایند. نور جذب شده توسط گیاهان باعث می شود که آب ذخیره شده به جای تبدیل شدن به انرژی گرما، تبخیر شود.

قیمت 39 مدل صافی سینک با کیفیت فلزی و پلاستیکی + خرید

پشت بام سبز؛ دستگاه تصفیه نماینده هوا

اما جالب ترین مزیت این است که پشت بام سبز هوا را تصفیه می نماید. گیاهان سبز آلاینده ها را جذب نموده و آن ها را به اکسیژن تبدیل می نمایند. بنابراین گازهای مضر توسط این گیاهان فیلتر می شوند.

مزایای خاص تر پشت بام سبز

عایق کاری و محافظت در برابر آتش

علاوه بر مزایای پشت بام سبز که در بالا ذکر شد که جزو دسته مزایای عمومی می باشد، مزایای خصوصی زیادی نیز در رابطه با این سیستم سبز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، پشت بام های سبز عایق بیشتری را فراهم می نمایند و میزان انرژی لازم برای تعدیل دما در یک ساختمان را کاهش می دهند. همچنین پشت بام سبز گرمای سوختی بسیار کم تری داشته و بنابراین از آتش سوزی محافظت می نمایند. نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این واقعیت است که پشت بام های سبز باعث کاهش سر و صدا نیز می شود.

خرید 41 مدل ظرف کشکول شیک، شیشه ای و فلزی

چند کاره بودن پشت بام سبز

بنابراین، همان طور که مشاهده کردید، بسیار بیشتر از زیبایی شناسی، برای پشت بام سبز مزایا و فایده وجود دارد. اگر چه که علت زیبایی شناسی آن از همه حائز اهمیت تر است.

البته که این واقعیت که پشت بام های سبز بسیار خوب به نظر می رسند نیز مهم است و می توان از جهات متعددی آن ها را مورد آنالیز قرار داد. سقف های سبز حشرات و پرندگان را به خود جذب می نمایند، بنابراین می توانید حجمی از پروانه ها و لانه های پرندگان را روی سقف ساختمان و پشت بام خود داشته باشید و طبیعت را از این طریق به محیط و خانه خود نزدیک کنید. داشتن یک پشت بام سبز در یک منطقه شهری، بسیار طراوت بخش است و به طور کلی نمای شهری را تغییر می دهد. به همین دلیل نیز، در سال های اخیر طراحان داخلی و خارجی و معماران و به طور کلی شهروندان و فروشندگان ساختمان های اداری و مسکونی، به استفاده از این سیستم سبز روی آورده و توجه زیادی به آن نشان داده اند.

همان طور که شرح داده شد، سیستم پشت بام سبز یک طراحی تقریباً جدیدتر است و بنابراین در خصوص آن اطلاعات زیادی وجود ندارد، بنابراین اگر قصد استفاده و کاربرد این سیستم و طراحی را دارید، انجام بعضی تحقیقات در این زمینه، پیش از آغاز کار، می تواند مفید باشد. همه گزینه ها را آنالیز کنید و کاملاً مطلع شوید. چه معمار باشید، چه یک طراح، سرمایه گذار، یک شخص تاجر، صاحب خانه در آینده یا یک شخص کنجکاو، پشت بام سبز قطعاً گزینه ای است که باید در خصوص آن به خوبی جستجو کنید.

39 مدل سبد میوه حصیری و پلاستیک جدید + خرید

منبع: اتاق
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 983

به "پشت بام سبز؛ یک رویای سبز بر بالای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت بام سبز؛ یک رویای سبز بر بالای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید